کد خبر 22878
۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
مزدا 3 جدید+تصاویر

پرشین خودرو: اسپرت محبوب جوانان می‌رود تا چندی دیگر با مدل جدید خود که ویرایش 2014 است، بازگردد. مزدای ژاپن بی آنکه بخواهد اسیر جاسوسان صنعتی شد و تصاویر Mazda3 را منتشر شده دید.

به گزارش «پرشین خودرو»، اگر نگوییم مزدا3 یک پدیده است بدون تردید باید به آن واژه کاملاً موفق را نسبت داد. این خودرو در هر دو نسل خود فروش بالایی را ثبت کرده بود.
مدل ابتدایی آن که سال 2004 رونمایی شد با استقبال جوانان روبه‌رو شد. کسانی که محصولی باکیفیت و اسپرت را می‌خواستند ولی پول خرید لکسوس، ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز را نداشتند.
مزدا3 به سرعت توسط تیونرها برای اعمال تقویت موتور و بهینه‌سازی ظاهر جذب شد.
در همان ماه‌های اول عرضه نسل یک،‌ مزدا نسخه اسپرت‌تر آن یعنی MazdaSpeed3 را نیز عرضه کرده که یک سر و گردن از نظر قابلیت‌های مسابقه‌ای بالاتر نشان می‌داد.
به طرز عجیبی مدل هاچ‌بک MPS آن در بازار آمریکای شمالی پرفروش و پردرخواست شده بود. این خودرو در حالی از نظر زیبایی و فنی مورد توجه قرار گرفته بود که از نظر ایمنی نیز با 5 ستاره‌ای که موسسه تست یورو NCAP به آن داده بود، نظرات سخت‌گیرانه را نیز جلب می‌کرد.
موتورهای متنوع، جعبه‌دنده‌های مختلف و کلاس‌های سدان،‌ هاچ‌بک و حتی استیشنی که روی مزدا3 پیاده می‌شد حق انتخاب مشتری در سطح دنیا را افزایش می‌داد.
هنوز دوران شکوفایی مزدا3 نسل یک تمام نشده بود که در 2008 نسل دو آن راهی بازار شد. چهره‌اش به کلی منقلب شده بود. که البته همین تحول ظاهری باب میلی خیلی‌ها نبوده و نیست.
با اضافه شدن موتورهای جدید 2.5 لیتری به لیست فروش آن عده‌ای که قدرت بیشتر می‌‌خواستند نیز راضی شدند.
خانواده مزدا3 را نمی‌توان در کلاس خودروهای خانواده پسند قرار داد. این محصولات Sportهایی به معنی واقعی هستند. به دلیل افزایش شدید پایداری و چسبندگی خودرو به سطح جاده، فنربندی آن اندکی سفت‌تر از خودورهای هم‌رده خود مانند کیا سراتو، هیوندای سوناتا و یا تویوتا کمری است. اما از آن سو هندلینگ و فرمان‌پذیری‌اش انصافاً بی‌رقیب است.

درباره مدل 2014
از مدت‌ها قبل خبر می‌رسید که مزدا در حال کار بر روی نسل سه این خودرو است. حتی تصاویری نیز از مرکز طراحی آن به دنیای خارج درز کرد که البته هیچ‌گاه تایید نشد.
طراحان برجسته خودرو اسکچ‌ها و رندرهای مستقلی را بر حسب تجربه ارائه دادند.
روند پنهان‌ کاری‌های مزدا3 ناگهان با انتشار یک عکس از یک کاتالوگ ژاپنی عوض شد. حالا دیگر تقریباً 90 درصد مطمئن هستیم که چهره نهایی آن چگونه است. لو رفتن این عکس شاید مزدا را بر آن کند که 10 درصد باقی‌مانده را با تغییراتی روی دستگیره‌ و رینگ‌ها به سود خودش تمام کند.
با همه اینها شکی نیست که زبان طراحی مزدا3 نسخه 2014 همان چیزی است که پیش‌تر روی مزدا6 و حتی CX-5 دیده بودیم.
به گزارش بازار خبر، گفته می‌شود موتور این خودرو همان حجم 2000 سی‌سی را دارد ولی قدرتش به 155 اسب‌بخار خواهد رسید.

کد خبر 22878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha