کد خبر 22883
۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
شوک قیمتی در بازار نخواهیم داشت

پرشین خودرو: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور تاکید کرد: به رغم افزایش نسبی قیمت برخی خودروها شوک قیمتی در بازار خودرو نخواهیم داشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، حسن زمانی افشار، با بیان این مطلب اظهار کرد: دو سه هفته اخیر تحت تاثیر افزایش نسبی تقاضا در کنار کاهش عرضه از سوی برخی خودروسازان، قیمت برخی خودروهای داخلی اندکی افزایش یافت. وی با بیان این‌که افزایش قیمت رخ داده به معنای ادامه دار بودن روند صعودی قیمت خودروها در بازار آزاد نخواهد بود، خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه آن است که در حال حاضر با توجه به یکسان بودن قیمت کارخانه‌ و بازار خودروها و همچنین با توجه به وضعیت سایر بازارهای رقیب مانند سکه و ارز، دلالان و واسطه‌ها انگیزه‌ای برای ورود به بازار خودرو و احتکار این محصول نخواهند داشت. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور ادامه داد: البته اوایل زمستان سال گذشته به دلیل تفاوت قابل توجه قیمت کارخانه و بازار خودروها، رشد قابل توجهی در نرخ این محصولات در بازار آزاد رخ داد اما آن اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد. وی به ایسنا خاطرنشان کرد: در صورتی که خودروسازان بتوانند به نیاز بازار پاسخ گفته و عرضه را به طور مستمر ادامه دهند بازار خودروهای داخلی به ثبات خواهد رسید.
کد خبر 22883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • moein ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    3 3
    اتفاقا شوک قیمتی شدیدی بزودی بروز میکتد عدم واردات قطعه به علت تحریم وکم شدن تولید به علت نبود مواد اولیه باز به علت تحریم جدید بزودی قیمت خودروهای داخلی را خیلی به قیمت خودروهای وارداتی نزدیک میکند با این تفاصیل خیلی زود باید با قیمت های کمتر از 30میلیون تومن خداحافظی کرد و اتفاقا الان بهترین بازار برای سرمایه کذاری خودروهای زیر 40میلیون تومن است زیرا خودروسازان دیگر توان تهیه قطعه و مواد اولیه را از واسطه ناشناس به قیمت ارز ازاد به اضافه حق کمیسیون و دلالی و حمل ونقل ندارند و با این قیمت هایی که شورای رقابت تعیین کرده است فقط باید منتظر ورشکستگی انها بود و تنها راه باقی مانده برای خودروسازان فقط واردات خوذروهای فولckdبنام اشخاص حقیقی از چین است
  • اروین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    7 0
    مثل این 1-2 ساله همه چی آرومه !
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    2 0
    باید یه فکر نو، یه مدیریت نو بیاد تا به این نابسامانی پایان بده. مدیران ارشد کنونی صنعت خودرو نشان دادند که خیلی بی لیاقت و ضعیف هستند و فقط یاد گرفتند دستشونو تو جیب مردم بکنند. باید یه اندیشه نو بیاد تا هم صنعت را نجات بده هم مردم را.
  • reza ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    0 0
    عکس که مال وانت های دیار هست که؟؟!! چه بیربط