کد خبر 22897
۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
راهکار جدید برای قیمت‌گذاری خودروهای ارزبر

پرشین خودرو: مگان، پژو۲۰۶، تندر ۹۰ و تیانا خودروهایی هستند که با وجود پرطرفدار بودن در بازار خودرو هنوز قیمت رسمی پایداری ندارند و از اسفند سال گذشته تا کنون در صف تعیین قیمت هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، هرچند مدتی است که نرخ تورم بخشی این خودروها توسط بانک مرکزی اعلام شده است، اما به دلیل اعتراض خودروسازان به پایین بودن نرخ تورم اعلام شده، ( ۵۲ تا ۶۰ درصد ) این محصولات همچنان بدون قیمت هستند. آنها معتقدند به دلیل ارزبری بالایی که این خودروها دارند، نرخ تورم بخشی‌شان باید براساس ارز آزاد در نظر گرفته شود. به همین دلیل خودروسازان تاکنون از قیمت‌گذاری محصولات خود بر اساس نرخ تورم بخشی اعلام شده از سوی بانک مرکزی خودداری کرده‌اند تا از ضرر و زیان بیشتر پیشگیری کنند. اما با توجه به طولانی شدن روند قیمت‌گذاری این محصولات و بلاتکلیفی مصرف‌کنندگان، به نظر می‌رسد خودروسازان و شورای رقابت در تلاش هستند تا مساله پایین بودن نرخ تورم بخشی را از طریق راه‌هایی دیگر جبران کنند تا تولید و فروش این محصولات برای خودروسازان، به گفته خودشان با ضرر و زیان همراه نباشد. به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس شنیده‌ها، هرچند نرخ تورم بخشی خودروهای باقی‌مانده مورد اعتراض خودروسازان است، اما در نهایت برای قیمت‌گذاری، همین نرخ تورم ۵۲ تا ۶۰ درصد در نظر گرفته خواهد شد، با این تفاوت که شاخص‌های دیگر به کمک خودروسازان می‌آیند. به این ترتیب با توافق نهایی خودروسازان و شورای رقابت و با مشخص شدن راه‌های جبران نرخ تورم در نظر گرفته شده، به زودی قیمت خودروهای باقی‌مانده مشخص و اعلام خواهد شد. با توجه به توافق صورت گرفته میان خودروسازان و شورای رقابت، در نرخ تورم بخشی این خودروها تجدید نظری صورت نخواهد گرفت تا به این ترتیب دیگر نه وقتی از بانک مرکزی گرفته شود ونه نرخ تورم اعلام شده، تغییر کند. با این شرایط، اتفاقی که در نهایت رخ می‌دهد این است که قیمت این خودروها به نرخ مورد نظر خودروسازان نزدیک‌تر خواهد شد.
کد خبر 22897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    30 0
    آقای پژویان تکلیف منه پیش خریدی آبان ماه ایران خودرو چی میشه ؟ موعد تحویل من فروردین بوده ، الان 18 خرداده !!! چرا این دست اون دست می کنی ؟ چرا دستورالعمل مربوط به پیش خریدیهای سال قبل (با هر موعد تحویل ) رو زودتر اعلام نمی کنی ؟ ما تا 10 بهمن 71درصد پول ماشین رو که پرداخت کرده بودیم !!!چرا با اعصاب مردم بازی می کنید ؟ هر روز هم که یه خبر !!! حالا هم تحریم آمریکا !!!!!!!
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    26 1
    این وسط پس فقط مردم رو گیر آوردن!!!!
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    8 0
    چه جالب! اول قیمت رو بده ما فرمول می سازیم واسش. اینم از شورای رقابت. خوب ما که قراره واسه مگانی که آذر 35 میلیون یعنی بیش از 70 درصد رو ریختیم 80 بره تو پاچمون دیگه با فرمول و بی فرمولوش فرق میکنه مگه؟ عجب مردم بدبختی هستیم. عملا دارن میگن میخوایم گولتون بزنیم ولی هیچی نمیتونیم بگیم
  • مهرداد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    4 0
    چرا الکی با مردم بازی میکنید آقا ول کنید این بازی های تعیین قیمت رو مثلا ماشینهای دیگه رو قیمت گزاری کردید چیشد سمند ef7پایه گاز سوز رو مگه 25700000 قیمت نداده بودید پس الان چطور شد با قیمت28690000 میفروشه ایران خودرو اگه دروغ میگم برید به سایت ایران خودرو و قیمتهایی که خودشون دادن رو ببینید با قیمتهای ماه قبلشون همه ماشینها رو 3تومن گرون کردند 206 هم مثل همین 1ماه بعد با قیمت دلخواهشون میدن لطفا جمع کنید این بسات قیمت گذاری رو
  • خطاب به هموطن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 3
    شما پول واریز کن خودرو رو تحویل بگیر اگه نرخ پایین تر اعلام شد بهتون اضافی برمیگرده اگر نه که از الان ماشینتو لااقل سواری ( البته اگه مصرف کننده واقعی هستی )
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    4 0
    باید یه فکر نو، یه مدیریت نو بیاد تا به این نابسامانی پایان بده. مدیران ارشد کنونی صنعت خودرو نشان دادند که خیلی بی لیاقت و ضعیف هستند و فقط یاد گرفتند دستشونو تو جیب مردم بکنند. باید یه اندیشه نو بیاد تا هم صنعت را نجات بده هم مردم را.