اظهارات غیرکارشناسی موجب گرانی بیشتر خودرو می شود

پرشین خودرو: عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با روند افزایش قیمت‌ها، در آینده نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود که خوردو از سبد کالای اقشار متوسط به پائین جامعه حذف خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سید محمد بیاتیان با ضرورت حمایت دولت در شرایط فعلی از صنعت خودرو افزود: شرکت‌های خودروسازی به نوعی دولتی می باشند لذا دولت باید به این بخش ورود کند و همچنین سرمایه در گردش خودروسازان را افزایش دهد تا فشار گرانی بر مردم بیشتر از این وارد نشود. نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور جدید تحریم ها و افزایش مجدد قیمت خودرو در بازار وناتوانی دولت در کنترل روند صعودی قیمت ها اظهار داشت: با روند افزایش قیمت‌ها، در آینده نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود که خوردو از سبد کالای اقشار متوسط به پائین جامعه حذف خواهد شد. مردم توانایی هضم افزایش مجدد قیمت خودرو را ندارند وی افزود: با توجه به وضعیت قیمت ارز ودور جدید تحریم ها دولت باید از این صنعت حمایت و همچنین با کنترل واردات و کمک به بازار داخلی و افزایش تولید خودرو و فراهم آوردن زمینه ساخت قطعات مورد نیاز در داخل باعث پیشرفت این صنعت شود. بیاتیان گفت: با توجه به افزایش قیمت‌های خودرو ضررکننده اصلی مردم هستند، چرا که اگر بخواهند خودرویی با آپشن های بیشتری خریداری کنند متاسفانه خودروسازان پول بیشتری طلب می کنند و باید توجه داشت که درآمد مردم به دلار محاسبه نمی شود که توانایی هضم این گرانی ها را داشته باشند. عقبگرد صنعت خودرو به گزارش خانه ملت، وی ادامه داد: قرار بود خودروسازان به سمت تولید خودروهایی با استاندارد یورو۴ پیش بروند نه تنها امر محقق نشده بلکه شاهد عقبگرد نیز در صنعت خودرو هستیم. عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس اظهار داشت: دولت فعلی آنقدر در اقتصاد دچار نابسامانی است که بعید به نظر می رسد در زمان باقی مانده از دولت دهم بتواند مشکلات صنعت خودرو را حل کند. اظهارات غیر کارشناسی و جولان دلالان در بازار بیاتیان با اشاره به اینکه برخی از مسئولان با اظهارات غیر کارشناسی حضور دلالان را در بازار خودرو پررنگ می کنند، ادامه داد: نباید برخی از مسئولان صنعت خودرو مانند دبیر انجمن خودروسازان با اظهارات غیرکارشناسی خود باعث جولان دلالان در بازار خودرو و گرانی بیشتر شوند. نماینده مردم بیجار در مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون صنایع و معادن با خودروسازان در آینده نزدیک بیان کرد: موضوع تحقیق وتفحص از خودروسازان را بررسی و حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را لحاظ خواهیم کرد و پیگیر نتیجه نیز هستیم.
کد خبر 22927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    2 0
    باید یه فکر نو، یه مدیریت نو بیاد تا به این نابسامانی پایان بده. مدیران ارشد کنونی صنعت خودرو نشان دادند که خیلی بی لیاقت و ضعیف هستند و فقط یاد گرفتند دستشونو تو جیب مردم بکنند. باید یه اندیشه نو بیاد تا هم صنعت را نجات بده هم مردم را.