کد خبر 22979
۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
واردات این خودروها باید آزاد شود

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تشریح راهکارهای تعدیل قیمت ها در بازار خودرو گفت: مجلس باید با اتخاذ تصمیمات کارشناسی همچون آزادسازی واردات خودروهای ارزان قیمت زیر۲۰ هزار دلار به کاهش قیمت ها در بازار خودرو کمک کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، موید حسینی صدر به خانه ملت گفت: علی رغم وعده های مسئولان در خصوص ساماندهی وضعیت قیمت خودرو، متاسفانه هیچ اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته و همچنان مردم از وضعیت موجود در بازار خودرو ناراضی هستند. نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس باید با اتخاذ تصمیمات کارشناسی همچون آزادسازی واردات خودروهای ارزان قیمت زیر۲۰ هزار دلار به کاهش قیمتها دراین بازار کمک کند. حسینی صدرافزود: البته برخی‌ها نباید ازموضوع واردات خودرو سوء استفاده کنند و بحث واردات خودروهای لوکس را پیش بکشند. وی گفت: تقاضای خودرو در این وقت از سال به دلیل نزدیک شدن به فصل تابستان افزایش پیدا می کند اما به دلیل ضعف مدیریت شاهد گرانی مجدد قیمت خودرو و کمبود عرضه در بازار هستیم. حسینی صدر در خصوص اعمال تحریم‌های جدید در صنعت خودرو بیان کرد: با وجود اینکه صنعت خودرو در کشور سابقه ۴۰ ساله دارد اما بهره ای از تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا برخوردار نیست و قطعا به دلیل اینکه از نظر تکنولوژی به کشورهایی که دارای دانش پیشرفته فنی هستند وابسته نیست قطعا تحریم ها تاثیر چندانی براین صنعت در این زمینه نخواهد داشت. به گفته وی، اما در تامین مواد اولیه و برخی قطعات مورد نیاز خودروهای ساخت داخل که مدیران صنعت خودرو ادعای تامین آنها در داخل را داشتند و در سالهای گذشته نیز برخی از مدیران این صنعت مورد تشویق قرارگرفتند هنوز وابستگی وجود دارد وامروز باید با این افراد و همچنین مدیران ضعیف فعلی برای این ادعاها برخورد شود. اعلام نتایج تحقیق و تفحص تا دوماه آینده حسینی صدراظهار داشت: برای کاهش قیمت خودرو باید ستاد حمایت از مصرف کنندگان و ارگان‌های نظارتی سازمان صنعت معدن و تجارت فعال‌تر عمل کنند و همچنین اگر به عمد از سوی خودروسازان تولید خودرو کاهش یافته است باید از سوی سازمان های ذی ربط با آنان برخورد قانونی شود. وی افزود: سازمانهای نظارتی و تعزیرات از احتکار خودرو جلوگیری کنند و با عوامل خاطی برخورد شود. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص روند تحقیق و تحفص از صنعت خودرو نیز گفت: نتایج کمیته تحقیق وتفحص مجلس در صنعت خودرو تادو ماه آینده منتشر وبه اطلاع مردم خواهد رسید.
کد خبر 22979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعيد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    14 0
    دو ماهه ديگه !!!!
  • داوری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    3 0
    دو ماه دیگه چه اتفاقی مثلا قراره بیفته ! چی عوض خواهد شد...الان 6 ماهه مردم منتظر نصف شدن قیمت خودرو هستند هر آدم عاقلی متوجه خواهد شد که هرگز این اتفاق نخواهد افتاد نه دو ماه دیگه و نه هزار سال دیگه .بیخودی سنگ در راه مردم نندازید بگذارید آن کسی که نیاز دارد و پول خرید خودرو مورد نظر را دارد خرید خودش را انجام دهد قطعا ارزانی در کار نیست و خرید امروز بهتر از یک هفته دیگر است .
  • رضا 2233 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    2 0
    من فقط و فقط منتظر روزی هستم که همه آزادانه هر خودرویی را که دوست دارن بدون فیلتر شدن که کی پولداره و کی پولدار نیست سوار بشه. چرا تو این کشور یه ماشین معمولی صد تا صد و پنجاه میلیون قیمت داره؟؟ مگه ویتارا چیه که 135 تومن باشه؟؟ به خدا مسخره نیست؟یا ماکسیمای از رده خارج چرا صد و بیست تومنه؟؟ به هر حال اگه تعرفه مسخره واردات حذف بشه مطمعنا درصد قابل توجهی از مشکلات مردم با این صنعت خسته کننده و اعصاب خرد کن و یه دنده برطرف خواهد شد.
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    5 0
    این حرف ها قشنگه به شرطی که عمل توش باشه نه حرف در ضمن با بهتر کردن روابط خارجی همه چی درست می شه.