صنعت خودروسازی ایران نیازمند مدیران توانا

پرشین خودرو: دبیر انجمن قطعه سازان ایران گفت: شرایط کنونی صنعت خودروسازی کشور از زمانی که کاهش تولید آغاز شد، پیش بینی شده بود.

ساسان قربانی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: ادامه تحریم ها موجب افزایش محدودیت برای تولید خواهد شد. وی تصریح کرد: در حال حاضر عمده قطعات در داخل کشور تولید می شود و تنها 5 درصد از قطعات و مواد اولیه به دلیل پیچیدگی، استاندارد و ویژگی ها خاص از طریق واردات تأمین می شود که هم اکنون جهت واردات این قطعات مشکلاتی وجود دارد که موجب کاهش تولید می شود. وی با بیان اینکه مصرف با تیراژ معنا پیدا می کند، تأکید کرد: تفاوت صنعت خودروسازی با دیگر صنایع در تعداد بیشمار قطعات مصرفی در هر محصول است لذا در صورت نبود هرکدام از قطعات خودرو کامل نشده و قابلیت استفاده ندارد و در نهایت کاهش عرضه موجب توقف سرمایه شرکت های خودروساز خواهد شد. دبیر انجمن قطعه سازان ایران با تاکید بر اینکه مشکل صنعت خودروسازی کشور تنها تحریم های خارجی نیست، اظهار داشت: بلکه مشکلاتی نظیر کاهش ارزش پول ملی، بهره 30 درصدی بانک ها و مشکلات گمرکی خود باعث ایجاد معضلات بسیاری در این صنعت شده و با وجود تمام این موانع انتظار تولید محصول با کیفیت از خودروسازان دارند. وی در ادامه افزود: در تمام کشورها بحران اقتصادی وجود دارد اما دولت با ارائه راهکارهایی نظیر اعطای تسهیلات دراز مدت و یا بدون بهره، توقف موقتی دریافت مالیات و اقداماتی از این قبیل، فشارها را کاهش داده و صنعت کشور خود را نجات می دهد اما در کشور ما نه تنها حمایتی از صنعت به عمل نمی آید بلکه هر روز بخشنامه های ضد تولید ارائه می شود. به گفته وی، فرهنگ سازی جامعه نیز ضد تولید است که این امر خود مشکلات صنعت گران را دو چندان کرده است. وی در خصوص ادغام شرکت های قطعه سازی گفت: این اقدام می تواند مؤثر باشد اما صنعت خودروسازی ابتدا نیازمند ثبات و برنامه ریزی و ایجاد اطمینان برای تولیدکنندگان جهت سرمایه گذاری است. قربانی با اشاره به نیاز صنعت خودروسازی به مدیری توانا، تصریح کرد: لازمه موفقیت صنایع برنامه ریزی بلند مدت و تدوین برنامه کارشناسی است اما در کشور ما با تغییر هر دولت تمامی برنامه ها نیز عوض می شود و تا زمانی که این روند ادامه دارد وضعیت صنعت خودروسازی تغییر نخواهد کرد. به گفته وی اعطای تسهیلات 2 میلیارد دلاری راهکار مناسبی است اما مدت هاست که این راهکار فقط در حد حرف باقی مانده است.
کد خبر 23054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    13 0
    خب آقای دبیر انجمن قطعه سازان یکی از این مدیران مگه شما نیستید؟ اگه نیستید چرا مدیر هستید؟؟ چرا استفا ندادید وقتی میبینید نمیتونید کار درست انجام بدید؟ چرا شما ها قدرت را به منافع ملی و جمعی ترجیح میدید؟ کسی که این حرف را میزنه ((اول باید از خودش شروع کنه)) کنار برو و کسایی که میتونن بیان. بعد هم آقا جان اگه تنها 5 درصد واردات داریم(چرا) فقط بگو چرا (ما اینهمه افزایش قیمت داریم؟)مگه چند درصد کارهاتون به پتروشیمی و... مرتبط هست؟ عمده قطعات ریخته گری هست که تماما از چین وارد میشن.چون من رشته تحصیلیم این هست میگم و میدونم و دیدم. اگه شما هم نمیدونید صد در صد بهتون دارن آمار و ارقام تولیدی بی ربط میدن. ولی در کل شما اولیش باش استفا بده... بزار جوونایی کارآمد و کار بلد و دنبال پیشرفت بیان. شما ها تا کی میخواید افکار تاریخ انقضا تموم کرده خودتونا به خورد ما جوونا بدید؟؟ دست بردارید دیگه.