کد خبر 23061
۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
تحقیق و تفحص از خودروسازان

پرشین خودرو: رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با بیان اینکه به مردم اطمینان می دهیم از هیچ یک از موارد تحقیق و تفحص کوتاه نخواهیم آمد،گفت: موضوع واردات قطعات و عرضه این قطعات با برند داخلی و همچنین ارتقاء استاندارد خودروهای داخلی به یورو ۴ در تحقیق و تفحص از این صنعت بررسی خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی علیلو با اشاره به آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم این موضوع به بعد از انتخابات و در هفته آینده موکول شده است. نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که علی رغم اینکه در ادوار گذشته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی صورت گرفت اما نتیجه عملی از آن حاصل نشد، تحقیق و تفحص از این صنعت که در دستور کار قرار دارد تا چه میزان نتیجه خواهد داشت؟ ادامه داد: به مردم اطمینان می دهیم از هیچ یک از موارد تحقیق و تفحص کوتاه نخواهیم آمد. وی با اشاره به اینکه برای بررسی کارشناسانه سه کارگروه در این کمیته تحت عنوان کارگروه های فنی و استاندارد، مالی و سرمایه‌گذاری و کمیته ساختاری و مدیریتی تشکیل شده است، افزود: کارشناسان در حوزه های مختلف موضوعات مالی، استاندارد و مدیریتی خودروسازان را بررسی می کنند. علیلو با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص از خودروسازان به دلیل اینکه اتفاقاتی که در تحقیق و تفحص های گذشته رخ داد تکرار نشود باید به شکل بسته صورت گیرد، ادامه داد: بنابراین به دنبال خروجی عملی از این تحقیق و تفحص خواهیم بود به طوری که اصلاح و تغییر محسوسی در خروجی تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی شاهد باشیم مگر اینکه واقعا به مشکلی برخورد نکنیم که این موضع هم بعید است و این صنعت پر از مشکلاتی است که باید به آن ورود کنیم. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در سه ماه اخیر با توجه به بررسی بودجه ونیز موضوع انتخابات فرصتی برای ورود به تحقیق و تفحص نداشتیم اما بعد از انتخابات کارگروه های کارشناسی عملا کار خود را شروع می کنند. علیلو همچنین در پاسخ به این سوال که بحث هایی مبنی بر واردات قطعات و عرضه این قطعات با عنوان ساخت داخل مطرح می شود؛ تا چه اندازه این موضوع صحت دارد؟تصریح کرد: ما هم این موضوع را از منابع موثق شنیده ایم و به گروه های کارشناسی برای بررسی اعلام کردیم. به گزارش خانه ملت، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در پایان نیز به موضوع بررسی استاندارد سازی خودروها اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از سه کارگروه کمیته تحقیق و تفحص کارگروه فنی و استاندارد است که به کارشناسان این بخش اعلام می کنیم که موضوع ارتقاء استاندارد خودروهای داخلی به یورو ۴ را بررسی کنند.
کد خبر 23061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    4 0
    چگونه صنعتی که پول محصولش را پیش پیش از مردم میگیرد و محصول(خودرو)را هم با بدقولی هرچه تمامتر تحویل نمیدهد، دچار کمبود نقدینگی میشود؟!! توروخدا خیلی سریع بروید و تحقیق و تفحص کنید. اینها خون مردم رو تو شیشه کردند.
  • سعيد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    1 2
    مثلا تفحص بشه ميخواد چه اتفاقي بيفته
  • فرهاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    6 0
    قربون دستتون یه تحقیق و تفحص هم در مورد پیش فروش های سال 91 مخصوصا رانا بکنید ثواب داره بخدا...........///////////////.
  • mosa ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
    1 0
    مقصر مردم هستند که با هر قیمتی که اعلام می کنند جلوی نمایندگیها صف می کشند نخرید نون شب نیست که از گرسنگی بمیرد من با وجود اینکه سه برابر قیمت خودرو اینها پول دارم هرگز با این قیمت ارابه های اینارو نمی خرم اگه صد سال هم پیاده بمونم پولم دور نمی ریزم