کد خبر 23154
۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
انتخاب روحانی به نفع صنعت خودرو است

پرشین خودرو: عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت: انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور حتماً برای صنعت خودرو مفید خواهد بود و تأثیرات مثبتی در این صنعت خواهد داشت.

محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: یکی از شعارهای اصلی رئیس جمهور منتخب به حرکت درآوردن تولید است و با توجه به اینکه خودرو نیز از کالاهای تولیدی محسوب می شود قطعاً این انتخاب در صنعت تأثیرگذار خواهد بود. وی در ادامه تصریح کرد: این ضرورت وجود دارد که موانعی که خصوصاً در دو سال اخیر سد راه تولید شده اند از میان برداشته شوند و تحقق این امر قدمی بزرگ در راستای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور خواهد بود. وی با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات بلند مدت به واحدهای تولیدی، اظهار داشت: باید روابط بین الملل به گونه ای تنظیم شود که جهت واردات و صادرات مشکلی وجود نداشته باشد. این عضو انجمن قطعه سازان تأکید کرد: این ضرورت وجود دارد که برخی بخشنامه های بانک مرکزی نظیر عدم ارائه تسهیلات به شرکت هایی که چک معوقه دارند و مواردی از این قبیل، ملقی شود همچنین افزایش مبلغ مورد نیاز جهت گشایش اعتبار از 10 درصد به 130 درصد موجب 28 برابر شدن نیاز به نقدینگی شده است که این امر عملاً دستور توقف تولید از جانب بانک مرکزی بوده و مستلزم تصحیح است. وی متذکر شد: دولت نباید در قیمت گذاری خودرو ورود کند زیرا این امر تنها موجب کاهش تولید و در پی آن بالا رفتن قیمت ها و در نهایت ایجاد رکود در بازار خودرو شد. وی بیان کرد: چنانچه رئیس جمهور منتخب تنها اراده به راه اندازی مجدد تولید نماید تمامی مشکلات و موانع به آرامی و به مرور زمان از سد راه برداشته خواهد شد. نجفی منش در پایان در خصوص وعده روحانی مبنی بر بهبود وضعیت اقتصاد طی دو ماه، گفت: تحقق این امر چندان هم دور از ذهن نیست و با برنامه ریزی های دقیق حتماً عملی خواهد شد.
کد خبر 23154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    2 0
    دولت در قیمت گذاری دخالت نکنه تا شما ماشین های آ.....به قیمت ماشین های خارجی به مردم غالب کنید....!!!!!
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    چرا نظرات مردم رو نمی گذارید؟؟؟؟ پول میگیرین از خودرو سازای داخلی؟؟؟؟؟
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    14 0
    تحویلی های اسفند91 و فروردین اردیبهشت92 را بدهید. حرف اضافه نزنید.
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    2 0
    اینو مطمئن باشید برخی مدیران خودروسازان، انجمن خودروسازان و قطعه سازان که در کار دلالی ماشین دست داشتن قیمت بالا بردن برای سود خودشون و اتوبوسی اومدن همشون در دولت آقای روحانی عوض میشن
  • عادل اعظام پرور ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    1 0
    با سلام و احترام؛ فکر میکنم بعضی از آقایان محترم بایستی از خواب بیدار شوند، عزیزان این حرفها قدیمی شده 4 سال سکان دست شما بود تولید 3000 عددی روزانه ا.خ به 140 عدد در فروردین 92، 400 عدد در اردیبهشت،و 550 عدد ماکزیمم در خرداد و تازه کاهش 50% نسبت به کاهش سال قبل، بس است جا را باید خالی کنین برای افرادی که بازنشست نبوده و در ضمن چند شغلی نباشند و مجرب باشند.دوباره دنبال فرصت برای بقا نباشید جواب نمیدهد.به همتون خسته نباشید عرض میشود.
  • حسين ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    در جواب نيما بايد بگم انتظار معجزه و يكباره درست شدن وضعيت خودرو توقع بيهوده ايست برادرم كمي واقع بين باش