تحریم ها دلیل افزایش قیمت نیست

پرشین خودرو: دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: نبود مدیریت صحیح و به هنگام در صنعت خودروسازی کشور از مشکلات اصلی این صنعت به شمار می رود.

رضا کاظمی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: در شرایطی که طی چند سال متوالی قیمت خودرو ثابت می ماند و قیمت ها به مرور زمان و با توجه به تورم افزایش نمی یابد موجب می شود تا یکباره قیمت خودرو دو برابر افزایش یافته و در نهایت شاهد وضعیت کنونی باشیم. وی در ادامه تصریح کرد: افزایش قیمت خودرو ناشی از نوسانات نرخ ارز و تحریم ها نیست بلکه ثابت ماندن قیمت ها طی چند سال موجب ایجاد وضعیت کنونی شده است. این کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد: جهت بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور این ضرورت وجود دارد که برنامه ریزی های صحیح و کارشناسی صورت گیرد و مطالبات سازندگان به مرور زمان پرداخت شود. وی همچنین اظهار داشت: باید سطح تکنولوژی قطعه سازان به روز شود تا صنعت خودروسازی کشور توان رقابت با دیگر کشورها را داشته باشد. وی بیان کرد: حدود 15 سال پیش و زمانی که خودرو سمند در دست طراحی بود برنامه ریزی های خوبی در زمینه های مختلف نظیر توسعه پلتفرم، جهت گسترش صنعت خودروسازی صورت گرفته بود که با تغییر مدیریت تمامی پروژه ها متوقف شد. وی صنعت خودروسازی را صنعت مادر در هر کشور دانست و عنوان کرد: اخذ هرگونه تصمیم بی پشتوانه علمی و تجربی موجب می شود تا صنعتی که صنعت مادر کشور است و هزاران نفر از اقشار مختلف جامعه در چندین رشته کاری و تخصصی در آن فعالیت دارند روبه نابودی رود. وی متذکر شد: در حال حاضر 80 درصد از قطعات خودرو در داخل کشور تولید می شود و باقی آن نیز به دلیل آنکه ارزش داخلی سازی ندارد از طریق واردات تأمین می شود و همین امر موجب وابستگی صنعت خودروسازی شده است. کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون عمده مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان از طریق واردات تأمین می شود و این وابستگی موجب افزایش قیمت خودرو در پی نوسانات نرخ ارز می شود.
کد خبر 23231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    5 0
    کجا هستند مدیرانی که خودرو ملی خودرو ملی میگفتند،سمینار و همایش اجرا میکردند و روی ابرها راه میرفتند. بیان جواب پس بدند. عوض کنید این مدیران هزینه ای را. اینها فقط حقوق مدیریتی میگیرند و بس........