کد خبر 23258
۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
تقدیر از ورزشکاران با واردات خودرو؟

پرشین خودرو: در شرایطی که واردات خودرو به کشور هم‌اکنون با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و تعرفه‌ای 45 درصدی به خود می‌بیند، دولت امتیازی ویژه برای برخی از ورزشکاران در نظر گرفته تا بتوانند برخلاف رویه قانونی اقدام به واردات خودرو کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، دنیای اقتصاد نوشت: هر چند تقدیر از افتخارآفرینان (ورزشکاران، هنرمندان و...) کاری بحق و پسندیده است و مردم نیز در بسیاری از موارد با مسوولان در این زمینه هم نظرند، اما آنچه برای برخی از اذهان عمومی قابل هضم نبوده و نخواهد بود، ایجاد استثنا در قانون در این زمینه است. به نظر می‌رسد با توجه به امتیاز ویژه دولت، ملی پوشان می‌توانند بدون تعرفه گمرکی، و بدون دردسر خودرو مورد نظر خود را وارد کنند، حال آنکه طبق قانون، واردات خودرو به کشور با تعرفه 45 درصدی و همچنین عوارض و مالیات مربوطه همراه است. از طرفی، وقتی دولت امتیازی ویژه در واردات خودرو برای برخی ورزشکاران در نظر می‌گیرد، یعنی آنها احتمالا می‌توانند فراتر از قانون عمل کرده و خودروهایی ممنوعه را وارد کشور کنند. در حال حاضر واردات خودرو به کشور با محدودیت‌هایی روبه‌رو است که در این بین می‌توان به ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی مانند خودروهای آمریکایی، خودروهای خاص و کم تیراژ مانند بوگاتی ویرون و خودروهایی که نمایندگی خدمات پس از فروش در ایران ندارند، اشاره کرد. برای مردم عادی، واردات این خودروها ممنوع است؛ اما حالا که دولت مجوزی ویژه به برخی از ورزشکاران داده، آنها می‌توانند خودرویی را که آرزوی خیلی‌ها است وارد کرده و سوار شوند. در اینکه افتخارآفرینی برخی ملی پوشان توانسته دل ایرانی‌ها را شاد و شبی خوش را به مردم هدیه کند، شکی نیست، اما قطعا همین مردم راضی به ایجاد استثنا در قانون نیستند و می‌خواهند عدالت در جامعه برقرار باشد. اتفاقا اگر رخدادهای هفته گذشته (انتخاب رییس‌جمهور جدید و راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی) را مرور کنیم متوجه می‌شویم بخش مهمی از شادی مردم به خاطر آن است که آنها معتقدند با دولت جدید، استثنا در قانون را شاهد نخواهند بود، بنابراین دادن امتیازی فراتر از قانون به ورزشکاران به دل مردم نخواهد نشست. به نظر می‌رسد دولت می‌توانست در عوض دادن این امتیاز ویژه، راه دیگری را برای تقدیر از آنها درنظر بگیرد، مثلا جایزه نقدی بیشتری اهدا می‌کرد یا خودرویی داخلی را به آنها هدیه می‌داد. در این صورت، دیگر نه استثنا در قانون ایجاد می‌شد و نه اذهان عمومی نسبت به جایزه ملی پوشان حساس می‌شد.
کد خبر 23258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    7 0
    دست شونم درد نکنه اما همین دو گانگی در رفتا چیزه خیلی بدیه در هر صورت اینها هم از همین مردم و از همین کشور هستند در ضمن اینها در هر صورت مبالغی را به عوان دست مزد دریافت می کنند بی زحمت به فکر مردم عادی که فقط میتوانند تشویق کنند هم باشین.