کد خبر 23299
۴ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
احتمال توقف تولید تندر 90 قوت گرفت

پرشین خودرو: اختلاف نظر شورای رقابت با خودروسازان در زمینه تعیین قیمت خودروی تندر 90 احتمال توقف تولید این خودرو را افزایش داده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، براساس جدیدترین اخبار به دست آمده شورای رقابت براساس نرخ تورم به دست آمده با احتساب ارز مبادله‌ای، قیمتی را برای خودروی تندر 90 مشخص کرده که مورد موافقت ایران خودرو و پارس خودرو به عنوان دو تولیدکننده این محصول قرار نگرفته است. این دو خودروساز عنوان کرده‌اند که قیمت به دست آمده براساس نرخ تورم اعلام شده از سوی شورای رقابت حتی کمتر از قیمت تمام شده تولید این خودرو است. به گفته خودروسازان هم‌اکنون شرکت رنو‌پارس قطعات تولیدی خودروی تندر 90 را به قیمت 28 میلیون تومان تحویل خودروسازان می‌دهد که هزینه‌های باقی قطعات،‌ مونتاژ و رنگ نیز به این قیمت اضافه خواهد شد. این در حالی است که براساس نرخ تورم اعلامی شورای رقابت قیمت فروش این خودرو کمتر از 28 میلیون تومان تعیین شده است. به گزارش هموطن آنلاین، در این شرایط خودروسازان از شورای رقابت خواسته‌اند تا نرخ تورم بخشی خودروی تندر 90 را مجددا براساس نرخ دلار آزاد محاسبه و اعلام کند زیرا این شرکتها موفق به دریافت ارز مبادله‌ای برای واردات قطعات تولید این خودرو نشده‌اند. خودروسازان همچنین به مسوولان شورای رقابت اعلام کرده‌اند در صورت عدم انجام این کار و پافشاری بر نرخ تورم و قیمت اعلامی، به دلیل ضرر بالا از ادامه تولید این خودرو خودداری خواهند کرد. در این شرایط رایزنی‌ خودروسازان و شورای رقابت در این زمینه همچنان ادامه دارد.
کد خبر 23299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پيش خريد ال90 آبان با تاريخ تحويل فروردين1392 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    16 1
    باتوجه به بندهاي ب و ج ماده 45 شوراي رقابت كه اشعار مي‌دارد: ماده 45 ـ اعمال ذیل که منجر به اخلال در رقابت می شود، ممنوع است: ب ـ قیمت گذاری تبعیض آمیز عرضه یا تقاضای کالا یا خدمت مشابه به قیمت هایی که حاکی از تبعیض بین دو یا چند طرف معامله و یا تبعیض قیمت بین مناطق مختلف به رغم یکسان بودن شرایط معامله و هزینه های حمل و سایر هزینه های جانبی آن باشد. ج ـ تبعیض در شرایط معامله قائل شدن شرایط تبعیض آمیز در معامله با اشخاص مختلف در وضعیت یکسان حال يك استعلام و درخواست اينكه، آيا نبايد كليه پيش‌خريد‌هاي خودرو مورخ 14/08/1391 با تاريخ‌هاي تحويل بهمن و اسفند1391 و فروردين1392و باتوجه به بخشنامه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و بند‌هاي ب و ج ماده 45 شوراي رقابت به نرخ آبان‌ماه1391 محاسبه و خودرو تحويل مشتريان گردد؟
  • سرابی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    13 3
    چقدر رو دارن خودروسازا. خوب تولید نکنید. فکر کردید بنز تولید میکنید که یه منتی هم میذارید؟ نه آقا جون دیگه ماشین مونتاژی که این همه دک و پز نداره که.
  • هموطن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    13 1
    مشکل منم مثل هموطن پیش خرید ال 90 می باشد ، موعد تحویل بنده نیز فروردین 92 بوده و هنوز هم بلاتکلیف !!!! آقای پژویان عزیز چرا تکلیف ما رو مشخص نمی کنی ؟ تو دوره ثبت نام ما هزار بار دلار بالا و پایین شد ، این چه ربطی به ما داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خواسته ما قیمت مهرماهه همین .........
  • علي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    13 1
    براي پيش ثبت نامي هاي ال90 در آبان91 باتاريخ تحويل فروردين92 كه در حد 71درصد از هزينه آن را پرداخت نموده اند چه چاره اي شده است؟
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    3 2
    اگر متوقف بشه و با تحریمای جدید که از 10 تیر شروع میشن اینجور که معلومه به 43 چهار میرسه .... بعیدنیست
  • تندر سوار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    ....مردم ايران كه اين ماشين قرار بود بجاي پيكان بياد كه حالا شده 40 مليون ....