کد خبر 23447
۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
افزایش قیمت خودرو چقدر واقعیت دارد؟

پرشین خودرو: آنچنان که از صحبت‌های کارشناسان صنعت خودرو ازجمله دبیر و مشاور انجمن خودروسازان و از آن مهم‌تر از صحبت‌های امروز رییس شورای رقابت به‌عنوان سردمدار بحث تعدیل قیمت خودرو برمی‌آید، طی هفته های آتی قیمت خودروهای تولیدی در بازار با افزایش 15 تا 20 درصدی مواجه خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»ٰ جمشید پژویان، رییس شورای رقابت در گفت‌وگویی اظهار داشته است: با توجه به تغییر و تحول در دولت، مردم نسبت به شرایط تغییر رویکرد داده‌اند که موجب تغییر در برخی قیمت‌های خودروهای موجود در بازار شد، اما این تغییر قیمت‌ها پشتوانه اقتصادی قوی ندارد و احتمال تغییر مجدد و بالا رفتن قیمت‌ها وجود خواهد داشت. روند كاهشی قیمت ارز در هفته گذشته و كاهش آن به 2900 تومان بازار خودرو را امیدوار كرده بود كه با كاهش قیمت قطعات، قیمت خودروها در بازار نیز كاهش یابد كه این اتفاق با افزایش مجدد قیمت ارز متوقف شد. همچنین تحریم صنعت خودرو از سوی آمریكا و ابلاغ آن به كشورهای همكار خودروسازی كشور نظیر ژاپن كره و چین سببت تشدید مشكلات در تامین قطعات خاص صنعت خودرو شده است و از این رو خودروسازان با مشكلات بسیاری دست و پنجه نرم می كنند. از سوی دیگر پیش از این خودروسازان با اعلام قیمت های تمام شده محصولات خود اظهار داشتند این قیمتها با قیمت های تعیین شده از سوی شواری رقابت فاصله عمیقی دارد و شورای رقابت با این هدف با افزایش قیمت‌ها موافقت كرد كه تیراژ تولید و متعاقب آن كاهش هزینه های تولید باعث كاهش قیمت تمام محصولات شود و به منطقی شدن قیمت های تعیین شده بینجامد. اما تشدید تحریم ها، عدم همكاری بانك‌ها در تامین منابع مورد نیاز خودسازان و افزایش هزینه‌های گشایش اعتبار و هزینه‌های سربار سال 92 ازجمله افزایش دستمزدها مجدداً قیمت تمام شده خودروسازان را افزایش داد و خودروسازان با استاند به درخواست تغییر شاخص‌های تورمی مجددا درخواست افزایش قیمت دادند. در عین حال هرساله در فصل تابستان با افزایش سفرهای بین شهری و افزایش تقاضا برای خرید خودرو ، قیمت این محصولات در بازار با افزایش مواجه بوده است و بنظر می رسد خریدارانی كه منتظر كاهش قیمت خودروها بودند ناچارند به قیمت های موجود تن دهند. به گزارش عصر ایران، اما از این آزاردهنده‌تر نقش دلال‌ها است که با توجه به شرایط نامساعد صنعت خودرو و کاهش تولید و عرضه آن که به عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار انجامیده است، باز هم جیب‌های خود را پر و تولیدکننده و مصرف‌کننده را متضرر می‌کنند.
کد خبر 23447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • moein ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    1 2
    100% ok
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    3 0
    توروخدا الکی به بازار شوک وارد نکنید. اصلا خبری نیست. کو خریدار؟ کسی پول نداره بخره. اوناییکه پول دارند هم دست نگه داشتند تا دولت تدبیر و امید بیاد و شرایط را بهتر کنه.
  • سیاوش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    2 1
    چرا؟ نرخ ارز که کاهش پیدا کرده! پس چرا قیمت خودرو باید افزایش یابد؟ مردم که نباید هزینه اشتباهات مدیران ناکارآمد صنعت خودرو را بدهند.
  • سیاوش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    0 0
    واقعا براتون متاسف هستم .اگه سنگ جای شما بود با این همه حرف مردم مترکید شما مدیران ....چه پوست کلفتی دارین خدا میداند امیدوارم .....