کد خبر 23464
۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
فروش خودرو بدون سند غیرقانونی است

پرشین خودرو: کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه طی اطلاعیه‌ای تنظیم سند وکالت تعویض پلاک و فروش خودرو بدون ارائه سند رسمی را فاقد وجاهت قانونی دانست.

به گزارش «پرشین خودرو»، در اطلاعیه صادره از سوی هیئت مدیره کانون سردفتران چنین آمده است: نظر به اینکه وفق ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389 نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می‌پذیرد، به همین جهت شناسنامه پلاک خودرو صادره از سوی ادارات راهنمایی و رانندگی سند مالکیت نبوده و موجب مالکیت خودرو نیست و تنظیم سند وکالت نسبت به برگه های مذکور اعم از وکالت تعویض پلاک، فروش و موارد مشابه فاقد وجاهت قانونی است. به منظور اجرای دقیق قانون، جلوگیری از تضییع حقوق دولت و نیز ممانعت از بلاتکلیفی و سرگردانی ارباب رجوع، از تنظیم سند وکالت تعویض پلاک و فروش خودرو بدون ارائه سند رسمی و حسب مورد برگ فروش کارخانه و یا برگ گمرکی خودداری شود. همچنین در نامه کانون تأکید شده است مسئولیت عواقب ناشی از تضییع حقوق دولت و مردم و کانون به عهده سردفتر تنظیم کننده سند خواهد بود.
کد خبر 23464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • moein ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    2 0
    وقتی که راهنمایی ورانندگی سند و کارت وپلاک خودرو را بنام خریدار میکند دیگر لزومی ندارد که پول حق ثبت و تحریر بدهیم چون مالک از نظر پلیس کسی است که اسناد خودرو در کارتکس اجراییات بنام او است
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    2 0
    آقا این حرف همش الکیه میخوان مردم سر کیسه کنن همین یک هفته پیش من وکالت تعویض پلاک گرفتم فقط با ارائه سند مالکیتی که پلیش راهور صادر کرده بود.
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    0 0
    من با همین برگه سبز راهنمایی رانندگی وماشین رو تعویض پلاک کردم !!! همش الکیه می خوان سرکیسه کنند مردمو این دفترخونه ها !!