کد خبر 23492
۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
پیکان با شکلی جدید بازمی گردد؟

پرشین خودرو: عضو کارگروه حمایت از تولید با اشاره به بحث‌های مطرح شده در مورد اعمال تحریم‌ها علیه صنعت خودرو از ۱۰ تیرماه گفت: جهت برنامه‌ریزی برای حل این مشکل باید فهرستی از قطعات وارداتی و میزان وابستگی صنعت خودرو به این قطعات تهیه شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، آرمان خالقی با اشاره به بحث‌های مطرح شده در مورد اعمال تحریم‌ها علیه صنعت خودرو از 10 تیرماه، اظهار داشت: در این تحریم‌ها واردات مواد اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان و همچنین برخی قطعات وارداتی مد نظر است. وی ادامه داد: بر این اساس، واردات قطعاتی که ساخت آنها با تکنولوژی بالا صورت می‌گیرد، تحت تحریم قرار گرفته که جهت برنامه‌ریزی برای حل این مشکل باید فهرستی توسط قطعه سازان، خودروسازان و وزارت صنعت از قطعات وارداتی و همچنین میزان وابستگی صنعت خودرو به این قطعات تهیه شود. وی تصریح کرد: واردات رادیو ضبط از جمله قطعاتی است که طی ماه‌های گذشته دچار مشکل شده بود و این مسئله که در زمان جنگ واردات رادیو پخش ماشین با مشکل روبرو بود و به جای آن، یک قاب در خودرو نصب می‌شد، را یاد ما می‌آورد. خالقی با بیان اینکه تعداد سازندگان برخی قطعات در دنیا محدود است، گفت: قطعاتی مانند ایربگ در تعداد کمی از کشورها تولید می‌شود که با اعمال تحریم‌ها ممکن است تأمین آنها با مشکل بیشتری روبرو شود. وی تصریح کرد: برای تولید این قطعات حتی نمی‌توان از قبل فکری کرد زیرا ممکن است به دلیل تیراژ پایین تولید، تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی نداشته باشد و یا با رفع تحریم‌ها،کارخانه‌های تولیدکننده این نوع قطعات باید بلافاصله تعطیل شوند. خالقی ادامه داد: باید دید با توجه به شرایط تحریم و در مقابل، با رویکردی که در خصوص بهبود روابط بین‌المللی شکل گرفته است، سیاست کشور بر چه اساسی تنظیم خواهد شد. وی اظهار داشت: اگر قرار است در شرایط تحریم قرار بگیریم باید خودرویی تولید کنیم که سطح تکنولوژی پایینی داشته باشد، به همین دلیل ممکن است در نوع موتور و قطعات مورد استفاده در صنعت خودرو تجدید نظر شود و در نهایت، تکنولوژی تولید خودرو مورد بازنگری قرار گیرد. به گفته وی، در دوران جنگ، واردات خودرو به کشور صورت نمی‌گرفت و معمولاً قطعات و موتور به صورت کامل وارد می‌شد و در کشور مونتاژ خودرو را داشتیم. وی به فارس گفت: ممکن است برای تأمین یک قطعه کوچک به خارج وابسته باشیم که در نتیجه، تکنولوژی تولید خودرو را باید تغییر دهیم که ممکن است در این زمینه مثلاً ناچار به تولید خودرویی مانند پیکان باشیم که دارای بدنه خودروهای جدید باشد ولی موتور آن، همان موتور پیکان باشد.
کد خبر 23492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    3 0
    خواهشا میشه اون لگن سازی ها رو کلا گل بگیرین و واردات رو آزاد کنین شما دیگه شورش رو درآوردین. غرور بزارید کنار.
  • جاوید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    1 0
    به نظرم اگر خودروسازان بساطشون رو جمع کنن خیلی بهتره واردات خودرو را آزاد و بدون تعرفه بیارید مردانه از بازی برید بیرون.