به یاد داشته باشید...

پرشین خودرو: شما باید در هنگام خرید یک خودرو کارکرده و دست دوم بسیار مراقب باشید زیرا همیشه چیزهایی که خوب به نظر می رسند الزاما خوب نخواهند بود بنابراین همیشه توصیه می شود یک مکانیک خوب و خبره را قبل از خرید خودرو به بررسی خودرو مورد توجه خود بفرستید.

به گزارش «پرشین خودرو»،​ شما باید در هنگام خرید یک خودرو کارکرده و دست دوم بسیار مراقب باشید زیرا همیشه چیزهایی که خوب به نظر می‌رسند الزاما خوب نخواهند بود بنابراین همیشه توصیه می‌شود یک مکانیک خوب و خبره را قبل از خرید خودرو به بررسی خودرو مورد توجه خود بفرستید  تا امیدهای شما بعد از خرید تبدیل به ناامیدی نشود.

به هر حال ما در این مقاله قصد داریم تا زمانی که یک مکانیک بر بالای سر خودرو مورد توجه شما آمد مراقب باشید که این موارد را از قلم نیاندازد هر چند اکثر مکانیک‌های خبره  به این نکات توجه می‌کنند ولی بدنیست شما هم حواستان باشد.

به گزارش خودروسازی، البته اول از همه مطمئن شوید که خودرو شما دارای یک تاریخچه واضح است که همان عبارت از اصالت خودرو  و خریداران قبلی و.. است که می‌توانید به راحتی از مراکز مربوطه استعلام کنید و اگر خودرو مذکور در تاریخ خود دچار یک تصادف شدید بوده است  بهتر است در خرید ان تامل بیشتری کنید.

به هر حال با هم نگاهی به چک لیست‌های مورد نیاز در هنگام خرید یک خودرو دست دوم می‌اندازیم و امیدواریم مورد توجه خوانندگان عزیز واقع شود.

Drivers-Hood-Open

بدنه،خوردگی و زنگ زدگی

تقریبا هر خودرو دارای نواقص جزئی ظاهری از قبیل کمی‌خوردگی و ضرب دیدگی است که در طول عمر هر خودرویی به هر حال رخ خواهد  داد و در عین حالی که مکانیک در حال بررسی این موارد است شما پنل‌ها و مکان‌هایی که مورد تصادف و ضرب دیدگی  واقع شده است را به دقت بررسی کنیدو از لحاظ تعمیراتی که سعی شده است ارزان قیمت شود نیز بررسی‌های خود را به همراه مکانیک انجام دهید.

مهمترین چیز در یک ماشین زنگ زدگی است  که در زیر تنه و همچنین زیر سپرها خودنمایی می‌کند و علل زنگ زدگی باید مورد بررسی واقع شود.

همچنین یک نگرانی دیگر نیز وجود دارد و اگر یک ماشین دارای یک رنگ دلفریب و زیبا همانند یک کت و شلوارتمیز باشد به نظر می‌رسد یک پوشش دلفریب برای پنهان کردن چیزهای بیشتری در زیر پوسته پر زرق و برق خود است.

Rust

سیستم تعلیق و تایرها

باید برای هر گوشه ای از ماشین یک شوک در نظر بگیریم و اگر بر روی آن یک بار فشار ناگهانی وارد کرده  و خودرو بازگشت به وضعیت قبلی خود به صورت طبیعی داشت آن خودرو دچار مشکلی نیست و اگر دچار سر و صدا و عدم بازگشت شد خوب یک جای کار می‌لنگد.

لاستیک یکی دیگر از عوامل مهم است و اطمینان حاصل کنید که از جای جای آن هوا خارج نمی‌شود و در ضمن سایش‌های لاستیک را نیز مدنظر داشته باشید تا هم ترازی خودرو در بهترین حالت قرار داشته باشد.

tire-pressure-check

نور

واضح است که باید اطمینان حاصل کنید که چراغ‌ها کم نور نبوده و یا لنزها شکسته نشده باشند و برخی از مردم ممکن است از چراغ‌هایی استفاده کنند که موجب مشکلات الکتریکی در خودرو شود و یا باعث مشکلات گرمایشی در سیم پیچی خودرو شود.

در ضمن چراغ‌ها می‌توانند نشان دهنده سلامت الکتریکی خودرو باشند که شما با روشن کردن تمامی‌چراغ‌های جلو ، ترمز، و چراغ‌های داخلی به طورکامل سوسو زدن‌های عجیب و غریب و یا اثرات کاهنده انان را بررسی خواهید کرد.

Headlight-foggy

چراغ‌های سنجش داشبورد

به هر حال این چراغ‌ها به نوعی نشان دهنده وضعیت کنونی خودرو هستند و کیلومتر شمار و چراغ‌ها ی هشدار باید به خوبی اندازه گیری شوند و شما با زدن گیج روغن می‌توانید پی ببرید که این چراغ روغن موتور به خوبی کار می‌کند یا خیر تا در آینده تعمیر گران قیمتی نداشته باشید.

C

سیستم تهویه خودرو

با فرض این که خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع است مطمئن شوید که به خوبی کار می‌کند و از مکانیک نی بخواهید که تمامی‌منافذ ورودی هوا را چک کند و همچنین کنترل فن خودرو که با تمام سرعت بدون کوچکترین مشکلی فعالیت کند.

کمپرسور را نیز چک کنید که سرد باشد و در ضمن پر سرو صدا نباشد و بررسی‌های مشابه را بر روی بخاری و سیستم گرمایشی نیز انجام دهید.

car-air-conditioner

رادیاتور و نشتی آب

رادیاتور جایگاه مهمی‌در زیر کاپوت و در شروع بررسی موتور دارد و اگر مایع خنک کننده این قطعه حیاتی کم باشد ممکن است زنگ زدگی به دنبال داشته باشد که بر اثر غفلت مالک قبلی است و در ضمن اطمینان حاصل کنید که رادیاتور دچار نشتی نبوده و با بررسی از نزدیک شیلنگ آب آنرا از نظر سالم بودن بررسی کنید.

CAAs-Spring-Auto-Maintenance-Checklist-620x350

روغن

قبل از کنترل گیج روغن از مکانیک بخواهید که اطمینان حاصل کند که موتور خودرو دچار ریزش روغن نیست و در صورتی که روغن شیری و دارای رنگ تیره باشد و یا بوی سوخته به مشام برسد پس موتور خودرو دچار مشکلات جدی موتوری بوده و یا حداقل مالک قبلی خودرو به تعویض به موقع روغن چندان پای بند و مقید نبوده است.

موتور

یک مکانیک متخصص و زبده به برسی تمامی‌اجزای موتور پرداخته و در حین روشن بودن خودرو آن را از لحاظ سر و صدای نامشخص چک کرده تا اطمینان حاصل شود موتور حداقل دچار مشکلات جدی نیست.

 

اگزوز

دود خارج شده از اگزوز خودرو حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد و اگر دود غیر طبیعی از اگزوز خودروی شما بیرون امد این بدان معنی است که خودرو در تلاش است تا به شما بگوید که چیزی درست کار نمی‌کند و دودهای آبی ،سیاه و سفید بدان معنی است که مشکلی در خودرو شما وجود دارد .

Disc_brake_worn-out_rotor

ترمز و سیستم انتقال قدرت

هنگامی‌که شما قصد خرید خودرویی را دارید ترمز یکی از مهمترین نکات برای بررسی است در سراشیبی و در یک جای امن ترمز دستی خودرو را هم از جلو  و هم رو به عقب تست کنید و در ضمن اطمینان حاصل کنید که صدای جیغ مانند و یا غیر طبیعی در هنگام ترمز کردن به گوش  نمی‌رسد.

در ضمن در هنگام دنده عوض کردن این فرایند باید بدون کوچکترین مشکلی انجام شود و صدایی مانند خرد کردن یا آسیاب شدن در هنگام تعویض دنده به گوش نرسد.

Gear

کد خبر 23556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    ممنون از اطلاعات مفیدتان