ارائه درخواست افزایش قیمت خودرو

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران از ارائه درخواست خودروسازان به شورای رقابت برای محاسبه تورم سه ماهه ابتدایی سال و افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، احمد نعمت‌بخش، با اعلام این خبر اظهار کرد: اوایل اردیبهشت ماه امسال خودروسازان در جلسات خود با شورای رقابت خواستار تعیین قیمت مناسبی برای خودروهای تولیدی و خروج از زیان شدند. وی با بیان این‌که در آن زمان رییس شورای رقابت از خودروسازان خواست فروش خودروهای پرتیراژ را با قیمت‌های توافقی آغاز کنند و پس از آن تورم سه ماهه اول سال در قیمت این خودروها لحاظ خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع و پایان سه ماه ابتدایی سال، دو شرکت ایران خودرو و سایپا در مکاتبه‌ای با شورای رقابت درخواست افزایش قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی با توجه به توافقات صورت گرفته را مطرح کرده‌اند. دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: با قیمت‌های فعلی تولید خودروهای پر تیراژ برای خودروسازان با ضرر و زیان همراه است. علاوه بر آن زیان 4500 میلیارد تومانی سال گذشته نیز به خودروسازان پرداخت نشده است. وی افزود: در این شرایط ایران خودرو و سایپا مجبور شدند برای آن‌که مشمول ماده 141 قانون تجارت نشوند دارایی‌های غیر مولد خود را فروخته و با استفاده از سودهای اندوخته و همچنین توزیع زیان بین شرکت‌های زیر مجموعه، زیان خود را در دفاتر مالی سالانه به شدت کاهش دهند. نعمت‌بخش با بیان این‌که در نتیجه این اقدام زیان انباشته ایران خودرو در سال 91 از دو هزار میلیارد تومان واقعی به 480 میلیارد تومان در دفاتر مالی کاهش یافته است، تصریح کرد: این کاهش زیان صوری بوده و واقعیت آن است که این بنگاه‌ها به دلیل جلوگیری از واقعی سازی قیمت‌ها در سال گذشته با ضرر و زیان بالایی مواجه شدند. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به رغم مکاتبات مختلف با روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و برنامه‌ریزی مجلس برای پرداخت ضرر و زیان خودروسازان براساس تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، این اقدام صورت نگرفته است.
کد خبر 23562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    9 1
    امیدوارم دولت جدید آقای نعمت بخش و مدیران خودروسازی را به سر کار اصلی خود بفرستن و چند مدیر لایق برای این صنعت انتخاب کنند چون این آقایان طفلکی ها خودشان مدام اعتراف میکنند که عرضه این کار را ندارند
  • تحویل اسفند ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    8 1
    به جای این حرفها تحویلی های اسفند را بدهید. یه کم مشتری مدار باشید. یه کم متعهد باشید. اینقدر به فکر منافع شخصی خود نباشید. آه مردم مظلوم یه روز گریبانگیر شما میشود. شک نکنید.
  • amir ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    2 1
    az raise jomhore montakhab mikhahim ke be dade mardm beresand, in khodro sazan khone ma ro to shishe kardand, va ba kamale.... bazam harf az afzayeshe gheymat mizanand, faghat ba azad kardane varedat mishe in mafiya ro sare jashon neshond,,,
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    9 1
    به نظر من اعلام این خبر در آستانة پیش فروش قطعی محصولات ایران خودرو به نوعی بازارگرمی برای ایران خودرو است که مردم از حول افزایش قیمتها از این برنامه استقبال کنند.
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    7 1
    این فرد واقعا ...است که حرف مردم را نمی فهمه و همش حرف خودش رو میزنه...
  • حسين ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    1 0
    سلام، دوباره كجا بودي؟
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    2 6
    من واقعاً از شماها متعجبم. انگار تو این مملکت زندگی نمی کنید. همه اقلام هر روز گرانتر میشه و شما گیر دادید به خودروسازها. بابا دلیل گرانی خودرو خود دولت هستش. اگه دولت سود بازرگانی ای که از خودرو ساز میگیره را کمتر کنه، قیمت خودروهم کمتر میشه. دلیل گرانی های خودرو فقط دولت هستش و بس.
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    0 3
    من 7 ساله که توی خودروسازی کارمند هستم. قبلاً فکر می کردم خودروسازها گرون فروشن ولی حالا کاملاً می دونم که گرونی بخاطر دولته. عدم اختصاص ارز مبادلاتی، سود بازرگانی بالا که دولت می گیره، هزینه های بالای حمل و نقل، هزینه حق توقف کانتینر، حواله نقدی ارز از طریق صررافی ها، عدم ارائه وام از سوی بانک ها به خودروسازها. هزینه های بالای آزمایشات استاندارد. ارزش افزوده، انبارداری های گران قیمت در گمرک، افزایش سالیانه حقوق کارگران، افزایش قیمت برق، گاز و آب، عدم ارائه یارانه به خودروساز ها بازهم ادامه بدم؟
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    3 0
    اگربخواهیم به منفور ترین چهره سال رای بدهیم اقای ... بهترین گزینه است
  • مردم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    1 0
    ببین اینقدر به مردم زور گفتند و خودرو بی کیفیت و بارقیمت بالا دادند و بازار و انحصاری کردند و الان دارند به امید خدا ورشکست می شوند. آه مردم می گیرتتون تازه اولشه، خدا جای حق نشسته