کد خبر 23620
۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
صنعت خودروسازی در CCU

پرشین خودرو: مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت:تحریم جدید اوباما را می توان مدیریت کرد اما تحریم های دوستان داخلی ما کمر خودروسازی را شکست.

داوود میرخانی رشتی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در حالی که صنعت خودرو در اتاق CCU به سر می برد دوستان دلسوز در صدد عمل زیبایی بینی آن هستند. وی متذکر شد: تحریم های داخلی در وضعیت صنعت خودرو بسیار تأثیرگذارتر از تحریم های خارجی بوده است. وی بیان کرد: تحریم هایی که از 2 سال پیش در داخل کشور اعمال شده صنعت خودروسازی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و عامل اصلی مشکلات این صنعت است. وی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم های خارجی تأثیر چندانی در صنعت خودرو ندارد، تصریح کرد: 2 سال است که تحریم های داخلی کمر صنعت خودروسازی کشور را شکسته است. این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: فشار سازمان هایی نظیر سازمان حمایت، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، شورای رقابت و پلیس راهور طی 2 سال اخیر مشکلات بسیاری را برای صنعت خودروسازی کشور ایجاد کرده است. وی تأکید کرد: قیمت های اعلام شده توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در سال گذشته موجب ضرر 4 هزار میلیاردی خودروسازان شد. وی عنوان کرد: مسئولین سازمان های یاد شده با دید محدود بخش نگری و بدون توجه به وضعیت اقتصادی کشور قوانین مختلفی را برای صنعت خودرو تعیین کردند که این امر موجب رسیدن صنعت خودروسازی کشور به وضعیت کنونی شد. وی متذکر شد: قطعه سازان و خودروسازان جهت تولید محصولات عادی خود با مشکلات فراوانی مواجه بودند در حالی که مسئولین یاد شده توقع سرمایه گذاری های سنگین توسط قطعه سازان برای تولید قطعات و مجموعه های جدید جهت ارتقاء استانداردهای بالاتر بودند. در حالی که نه تسهیلات بانکی و نه ارز مورد نیاز قطعه سازان قابل تأمین نبود. میرخانی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمامی موانع و مشکلاتی که سد راه صنعت خودروسازی کشور قرار دارد خودروسازان و قطعه سازان با تمام توان و تا حد ممکن به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
کد خبر 23620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    11 0
    انشالله که هر چه زودتر از سی سی یو به قبرستان منتقل بشود
  • حمید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    9 0
    به امید خدا بزودی ....و یک نفس راحت بکشیم
  • مشتري ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    9 0
    دستشون درد نكنه تازمانيكه خود شما دلال بازي رو حذف نكنيد بايد اينجوري بهاتون برخورد كرد
  • حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    8 0
    دوستان مدیریت مورد نظر ایشان یعنی اینکه بار مالی تحریم کاملا به دوش مشتر باشد من مهر ماه مگان ثبت نام کردم تحویل اسفند قیمت صفر ماشین آن موقع 58 تومن تو بازار آزاد بود حالا بعد 9 ماه دعوت نامه آمده و قیمت تمام شده ماشین 76 میلیون به قیمت روز کارخانه می باشدتازه 9 ماه هم پولم خوابیده خواستم فقط گوشه ای از مدیریت آقایان را نشانتان دهم
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    8 0
    من موندم واقعا چی بگم بهتون. فقط دست از سر ما بردارید. بابا به قول یکی از دوستان ما توان خرید خودروهای لوکس شما را نداریم به صادرات فکر کنید. ما تا قفیمت ها واقعی نشه و در مقابلش کیفیت ماشیناتون هم خوب نشه خرید نمیکنیم.
  • رضاس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    10 0
    آخی الهی که زودتر تموم کنه یک ملتی نفس راحت بکشن!!!!
  • امید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    5 0
    انشاءال.. همه بعد از تعطیلی خودروسازی های کشور سوار بنز و لکسوس و.... به قیمت پراید131 بدون ایربگ و ای بی اس ,میشیم ! تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
  • محمد ص ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    5 0
    این آقایون میخوان هر جنس بنجل و بی کیفیتی رو به قیمت خودروهای با کیفیت خارجی به مردم قالب کنند و هیچ سازمانی به اونها گیر نده! با سلامت مردم چه از لحاظ آلودگی،پرمصرفی و بی کیفیتی بازی کنند و از مردم برای پراید وپژو سی سال قبل پول بنز رو بگیرند خیلی ...و .... می خواد واقعا این رو هم بگم تا وقتی تولید برای صادرات نباشه کیفیت و در نتیجه تیراژ بالا نخواهد رفت لااقل از همین کره یاد بگیرید. با مردم بیچاره هم صادق باشید و اموالتان را به حرام آلوده نکنید