کد خبر 23670
۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس با اشاره به آخرین وضعیت قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت یا سازمان حمایت‌،گفت:در جسله هفته گذشته با مسئولان وزارت صنعت و شورای رقابت تصویب شد که از این پس شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو به طور مستقیم دخالت نکند و رونوشتی از این مصوبه به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارسال شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمد علی پورمختار با اشاره به آخرین وضعیت قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت یا سازمان حمایت تصریح کرد: قیمت گذاری توسط سازمان حمایت قانونی و منطقی است به دلیل اینکه با نگاه به وظیفه شورای رقابت موضوعی به عنوان قیمت گذاری خودرو توسط این شورا وجود ندارد بلکه شورای رقابت باید دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را تهیه و برای قیمت گذاری به سازمان حمایت ارائه دهد. نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای رقابت برای هر خودرو قیمت تعیین کرده و برای قیمت گذاری با خودروسازان توافق کرده است، افزود: ما جلسه ای روز یکشنبه هفته گذشته با وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس شورای رقابت داشتیم که موضوع قیمت گذاری مطرح شد و در همان جلسه تصویب شد که از این پس شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو به طور مستقیم دخالت نکند؛ این در حالی است که قبل از آن این اتفاق می افتاد که وظیفه شورای رقابت نبود. وی با بیان اینکه این مصوبه صورتجلسه و سپس به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت ابلاغ شد، ادامه داد: رونوشتی از این مصوبه نیز به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارائه شد. رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس با اشاره به اینکه قیمت گذاری از سازمان حمایت خارج نشده بود که مجدد برگردد بلکه این سازمان منتظر دریافت دستورالعمل قیمت گذاری از سوی شورای رقابت بود، افزود: علی رغم اینکه ما طی نامه ای به شورای رقابت اعلام کرده ایم که دستورالعمل را باید به سازمان حمایت ابلاغ کنند اما تا هفته گذشته این دستورالعمل را برای سازمان حمایت ارسال نکرده بود و شورای رقابت دستورالعمل را در سایت قرار داده بود که این ارجاع قانونی محسوب نمی شود و باید دستورالعمل قیمت گذاری رسما به سازمان حمایت برای تعیین قیمت ارسال می شد تا این سازمان نسبت به قیمت گذاری اقدام می کرد. پورمختارتصریح کرد: از سازمان حمایت در خواست کرده بودیم که بعد از دریافت دستورالعمل از شورای رقابت طی مدت مشخصی نسبت به تعیین قیمت هر خودرو اقدام کند که این موضوع را از سازمان حمایت جویا شدیم که اعلام کردند به دلیل اینکه دستورالعمل قیمت گذاری را از شورای رقابت دریافت نکرده ایم نمی توانیم نسبت به قیمت گذاری اقدام کنیم که این موضوع قابل قبول است. این نماینده مردم در مجلس نهم به خانه ملت گفت: با توجه به اینکه در جلسه مذکور مشخص شد که شورای رقابت دستورالعمل قیمت گذاری را باید به سازمان حمایت ابلاغ کند، سازمان حمایت باید طی مدت مشخصی نسبت به قیمت گذاری هر خودرو اقدام کند. وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت بررسی واردات خودرو با ارز مرجع در کمیسیون اصل نود گفت: هفته آینده گزاش نهایی واردات خودرو با ارز مرجع بررسی می شود. رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس با بیان اینکه واردات خودرو با ارز مرجع حدود ۹۰۰میلیون دلار است، خاطرنشان کرد: این گزارش آماده شده و در جلسه هفته آینده نیز نهایی می شود و برای قرائت در صحن به هیئت رئیسه مجلس ارسال می شود.
کد خبر 23670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تحویل اسفند ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    1 0
    هر سازمانی میخواد باشه فقط حقوق پایمال شده من و همه تحویلی های اسفند91 و فروردین92 را در نظر بگیره. خواسته مشروع ما قیمت مهره. امیدوارم که عدالت و انصاف داشته باشند. امیدوارم....!؟