کد خبر 23775
۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
رکورد 30میلیون دلاری خودرو تاریخی

پرشین خودرو: خودرو مرسدس بنز W196 گراند پریکس که توسط خوان مانوئیل فانگیو دو پیروزی درخشان در 1954 بدست آورد در یک حراجی که در هفته اخیر برگزار شد به قیمتی در حدود 30 میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودرو مرسدس بنز W196 گراند پریکس که توسط خوان مانوئیل فانگیو  دو پیروزی درخشان در ۱۹۵۴ بدست آورد در یک حراجی که در هفته اخیر برگزار شد به قیمتی در حدود ۳۰ میلیون دلار به فروش رسید که بدین ترتیب عنوان گران ترین خودرویی که تاکنون در یک حراجی به فروش سیده است را به خود اختصاص دهد.

1954-Mercedes-Grand-Prix-Car

رکورد قبلی متعلق به یک خودرو فراری در سال ۲۰۱۱ بود که به قیمت ۱۰ میلیون پوند به فروش رسید و البته سابقه درخشان فانگیو را نیز در پشت سر خود نداشت.

1954-Mercedes-Grand-Prix-Car-3

این خودرو که دارای پلاک ۰۰۰۶/۵۴ است در مسابقات جایزه بزرگ ۱۹۵۴ که در المان و سوئیس برگزار شد افتخارات فراوانی کسب کرد و دارای یک موتور هشت سیلندر تزریق مستقیم ۲٫۵ لیتری است و از سایر فناوری‌های بکار رفته در این خودرو می‌توان به  سیستم تمام تعلیق و همچنین طراحی شاسی‌های سبک وزن نیز اشاره کرد.

1954-Mercedes-Grand-Prix-Car-4

به گزارش خودروسازی، رابرت بروکس مدیر حراجی بونهایم در این مورد می‌گوید: این خودرو افسانه ای جایزه بزرگ یکی از مطلوب ترین و مهمترین خودروهای تاریخ در مسابقات جایزه بزرگ است.

کد خبر 23775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha