کد خبر 23820
۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
افزایش قیمت تندر، شایعه یا واقعیت؟

پرشین خودرو: پیش از این با كناره گیری شركت پژو از صنعت خودروی ایران میزان تولید پژو ۲۰۶ در مواقعی متوقف شد. همزمان با ورود دلالان به بازار خرید و فروش این خودروی پر طرفدار قیمت این خودرو ترمز برید. اما با ایرانیزه كردن این خودرو و تولید موازی «رانا» تولید آن با قیمت های جدید ادامه یافت.

به گزارش «پرشین خودرو»، در حالی كه هنوز قیمت گذاری تندر ۹۰ در شورای رقابت به سرانجام نرسیده است، شركت رنو طی نامه ای به قطعه‌سازان، خبر از تعلیق فعالیت‌های خود در ایران داده و عنوان کرده با شرایط فعلی توان ادامه کار را ندارد. به نظر می رسد كه عمر تندر ۹۰ به اعلام قیمت قد ندهد. این خبر البته از سوی دبیر انجمن خودروسازان تكذیب شده است و به گفته ساسان قربانی، رنو فعالیت‌های خود در ایران را تعلیق نکرده بلکه خواستار توجه به مشکلات پیش روی صنعت خودرو برای ادامه فعالیت در ایران شده است اما جمشید پژویان با اشاره به تاخیر در قیمت گذاری سه خودروی باقی مانده (از جمله تندر ۹۰) معتقد است كه این گروه نقش چندانی در بازار ندارند. این تاخیر به دلیل عدم تحویل به موقع اطلاعات خودروها از طرف خودروسازان به بانک مرکزی صورت گرفته است. تولید محصولات رنو در ایران در حالی از اواسط هفته گذشته به دلیل محدودیت‌های مربوط به نقل و انتقال پول متوقف شده است كه رنو «عدم پرداخت پول از طرف ایران خودرو و پارس خودرو» را دلیل اصلی تعلیق فعالیت شان در ایران اعلام می كند اما نقش تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه خودروسازی ایران بی تاثیر نیست. به گزارش فرارو، نیمه خرداد ماه گذشته هنوز چند روز از اعلام نظر نماینده رنو در خصوص جایگاه ایران مبنی بر پایگاه صنعتی شرکت رنو در خاورمیانه نگذشته بود که با وضع تحریم های جدید از سوی ایالات متحده آمریكا یک سخنگوی شرکت رنو گفت که شرکتش از این تحریم ها آگاه است و همواره از قوانین و مقرارت اتحادیه اروپا پیروی کرده است. در شرایطی که تولید انواع خودروهای سواری در ایران در یکسال اخیر حدود ۵۷ درصد کاهش و تولید پژو ۲۰۶ فرانسوی نیز به صفر رسیده است اما تیراژ تولید تندر ۹۰ در سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشت. در سال ۹۱ حدود ۳۴ هزار و ۲۳۰ دستگاه تندر در شركت ایران خودرو تولید شده است و شرکت ایران خودرو در سال جاری برنامه تولید ۶۵ هزار دستگاه تندر۹۰ را در دستور کار داشت. پیش از این با كناره گیری شركت پژو از صنعت خودروی ایران میزان تولید پژو ۲۰۶ در مواقعی متوقف شد. همزمان با ورود دلالان به بازار خرید و فروش این خودروی پر طرفدار قیمت این خودرو ترمز برید. اما با ایرانیزه كردن این خودرو و تولید موازی «رانا» تولید آن با قیمت های جدید ادامه یافت. به گفته عبدالله بابایی، مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو قرار است تا پایان امسال ۱۰۰ هزار دستگاه رانا و ۱۰۰ هزار دستگاه پژو ۲۰۶ در ایران خودرو تولید و در بازار عرضه کند. گفته می شود به دلیل سرمایه‌گذاری مشترک رنو و خودروسازان داخلی، ایران خودرو و سایپا توانایی طراحی بدنه جدید روی پلت فرم تندر ۹۰ را داشته و می توانند آن را با نشان خود تولید و عرضه کنند. بر این اساس در صورت تكرار تجربه پژو ۲۰۶ در كوتاه مدت می بایست شاهد افزایش قیمت و در بلند مدت می بایست منتظر تولید بدنه جدید بر روی پلت فرم تندر ۹۰ باشیم.
کد خبر 23820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    12 2
    امروز قيمت تندر 2 ميايون گران شده
  • رضا سعیدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    19 2
    اینجوری باشه تندر 90 میرسه به 45 تومن ........
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 0
    دوستان دلال هم از همين امروز شروع كردن به بالا بردن قيمت
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    7 3
    ...خبر موثق دارم که قیمت پیشنهادی یورو 4 تندر 90 42500000از طرف شرکت رنو پیشنهاد شده وشورای رقابت هم پدیرفته وهمین چند روزه اعلام میشه...!!
  • مرادی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    7 0
    ..دوسه روزه که تندر 90 تو بازار نمی فروشن شما هم خبر دارین !!
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 1
    خدائیش کسی هم هست که با این شرا یط خودرو بخره واقعا مردم میتونن بخرن با اینم یه حبابه پدرم با درامد سالانه 30 میلیون نتونست امسال خودرو بخرد حالا یه کارگر با درامد 6 میلیون سالانه چطور مبخواد یه خودرو بخره حالا اگه چیزی هم نخوره 2.5 سال طول میکشه تا یه پربید بخره