عدم بازنگری دستورالعمل قیمت گذاری

پرشین خودرو: عضو شورای رقابت از ابلاغ تورم بخشی خودروهای باقی مانده به خودروسازان خبر داد و گفت: سازمان حمایت هیچ مرجع قانونی برای قیمت گذاری نیست و دستورالعمل قیمت گذاری به سازمان حمایت ابلاغ نمی شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمد علی مددی درباره آخرین وضعیت اعلام تورم بخشی خودروهایی که هنوز نرخ تورم آن‌ها برای قیمت گذاری اعلام نشده است، گفت: آقای پژویان اخیرا اعلام کرد که تورم بخشی خودروهایی که اعلام نشده بود را از بانک مرکزی دریافت کردیم که حدود 10 روز پیش به خودروسازان ابلاغ شد.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان تورم بخشی این خودروها که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است، افزود: نرخ تورم این خودروها بسیار کمتر از ۴۰ درصد است که مربوط به خودروی تندر ۹۰ و چند خودروی دیگر است.

دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت ابلاغ نمی شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به اظهارات رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده مبنی بر اینکه شورای رقابت دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را هنوز به این سازمان ابلاغ نکرده است، تصریح کرد: ما این مکانیزم قیمت گذاری را فقط به خودروسازان ابلاغ می کنیم.
این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان حمایت هیچ مرجع قانونی برای قیمت گذاری نیست، افزود: حتی این دستورالعمل به دولت هم ابلاغ نمی شود و تنها به خودروسازان ابلاغ می شود.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش در واکنش به زیر سوال بردن جایگاه قانونی شورای رقابت در هفته های اخیر گفت: ما تورم بخشی را از بانک مرکزی دریافت کردیم و آن را برای قیمت گذاری بر مبنای دستورالعمل قیمت گذاری به خودروسازان ابلاغ کردیم و خودروسازان باید از آن تبعیت کنند.
مددی تصریح کرد: اگر خودروسازان قیمت محصولات خود را بر اساس تورم بخشی و دستوالعمل قیمت گذاری تعیین نکنند نهایتا جریمه های سنگینی متحمل خواهند شد.

دستورالعمل قیمت گذاری بازبینی نمی شود
به گزارش خانه ملت، این عضو شورای رقابت افزود: اخیرا آقای غضنفری اعلام کرده که امیدوارم شورای رقابت یک تجدید نظر در تعیین دستورالعمل قیمت گذاری داشته باشد که باید گفت ما این مکانیزم را با یک روش کاملا کارشناسانه با حضور خودروسازان در شورا تهیه کردیم و مشکلی از این جهت وجود ندارد که خودروسازان باید تبعیت کنند.

کد خبر 23969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    1 0
    وقتی مکانیزم قیمتگذااری فقط وفقط به خودروسازان ابلاغ می شود در صورت عدم تبعیت ان ازسوی خودروسازان چه کسی وچگونه مطلع میگردد