تنها گزینه خودروسازان همکاری با چین است

پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: ایران به جز همکاری با کشور چین گزینه دیگری برای جلوگیری از تعطیلی صنعت خودروسازی ندارد.

علی جزایری در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: تا زمان مشخص شدن روابط ایران با دیگر کشورها تنها گزینه موجود، همکاری با کشور چین است که باید به سرعت پیگیری شده و قطعات مورد نیاز خودروسازان تأمین شود زیرا در غیر این صورت صنعت خودرو از بین خواهد رفت. وی در ادامه تصریح کرد: مسئولین باید خیلی زودتر به چنین روزی می اندیشند و راهکارهای نجات از شرایط کنونی را مشخص می کردند اما هم اکنون نیز دیر نشده و باید هرچه زودتر به فکر راه نجات بود. وی هم چنین اظهار داشت: کشورهایی نظیر کره و ژاپن تحت پوشش آمریکا قرار دارند لذا همکاری با این کشورها به آمریکا محدود می شود و مجوز فعالیت باید توسط این کشور صادر شود. این کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان چین بسیار زرنگ هستند و چون مطلع هستند که ایران چاره ای جز همکاری با آنها ندارد بی کیفیت ترین کالاهای خود را به ایران صادر می کنند. البته باید این را هم در نظر گرفت که بهترین جنس چینی هم قابل مقایسه با کالاهای ژاپنی نیست. وی متذکر شد: چینی شدن خودروسازی کشور چندان دور از ذهن نیست و میزان همکاری با این کشور بستگی به تحریم ها و روابط ما با دیگر کشورها دارد. جزایری در پایان دور زدن تحریم ها را از دلایل اصلی افزایش قیمت ها دانست و خاطرنشان کرد: ما دیگر قادر به دور زدن تحریم ها نیستیم زیرا این امر موجب افزایش شدید قیمت ها می شود و توجیه اقتصادی ندارد و مردم نیز توان تحمل این هزینه ها را نخواهند داشت.
کد خبر 23979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    0 0
    چین یه کشور کمونیستیه و این کشور فقط به فکر منافع خودشه و نه کشور ما ما باید خومون کاری کنیم که تحریم ها کمتر بشه و دوباره بتونیم با دنیا تامل بیشتری داشته باشیم.