کد خبر 24126
۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
چرا خودرو ارزان شد؟

پرشین خودرو: کاهش نرخ ارز، تشدید رکود حاکم بر بازار و بهبود نسبی شرایط تولید، زمینه کاهش بیشتر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی را فراهم کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، با وجود مقاومت برخی خودروسازان، شرکت های وارد کننده و دلالان بازار خودرو در مقابل کاهش قیمت این محصول در بازار ، سیر نزولی نرخ ارز و کاهش شدید تقاضای خودرو در ماه مبارک رمضان شرایطی را فراهم کرده که قیمت برخی انواع خودروهای تولید داخل و وارداتی در حاشیه بازار با کاهش مواجه شود. این کاهش قیمت در برخی برندهای کره ای موجود در بازار خودرو بیشتر بوده و در صورت تداوم این روند، می تواند زمینه کاهش قیمت سایر خودروهای وارداتی و تولید داخل را فراهم سازد. گرچه خودروسازان داخلی با خودداری از فروش نقدی و تحویل فوری بسیاری از خودروهای ساخت یا مونتاژ داخل ، اصرار بر پیش فروش و تعیین قیمت نهایی به نرخ روز تحویل همچنین افزایش میزان تعهدات معوق در تحویل خودروهای پیش فروش شده زمینه کاهش عرضه و نوسان قیمت خودرو را فراهم کرده اند اما قیمت بسیاری از خودروها در حاشیه بازار متاثر از کاهش شدید تقاضا و تشدید رکود یک ماهه اخیر حاکم بر بازار، با افت بیشتری مواجه شده است. به نحوی که قیمت برخی محصولات ایران خودرو و سایپا در حاشیه بازار کاهش قیمت 300 هزار تا بیش از 2 میلیون تومانی را تجربه کرده و مشتریان نیز با خودداری از خرید، کاهش بیشتر قیمت ها را به انتظار نشسته اند. تولید روزانه بیش از 3 هزار خودرو تاکید خودروسازان داخلی بر تولید خودروهای جدید در مشارکت با برندهای خارجی مانند رنوی فرانسه و برنامه ریزی برای تولید روزانه بیش از سه دستگاه خودرو از مرداد ماه نیز امید متقاضیان خودرو به افزایش عرضه و کاهش قیمت ها را بیشتر کرده است. به گزارش خرداد، به گفته معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید روزانه بیش از 3 هزار دستگاه خودرو از مردادماه امسال در دستور کار دو شركت ایران خودرو و سایپا قرا گرفته و این شرکت ها به طور متوسط روزانه بیش از یك هزار و 500 دستگاه خودرو تولید خواهند کرد. محسن صالحی نیا از افزایش تولید روزانه خودرو به 4 هزار و 500 دستگاه خودرو تا شهریور ماه خبر داده و به ایرنا گفت: با افزایش تولید دو خودروساز بزرگ كشور به بیش از سه هزار دستگاه و احتساب تولید خودروسازان دیگر، میزان تولید خودرو در شهریور ماه امسال به بیش از چهار هزار و 500 افزایش می یابد. وارداتی ها ارزانتر می شود تداوم رکود بر بازار خودروهای خارجی نیز موجب شده تا قیمت برخی خودروهای کره ای در حاشیه بازار به کمتر از قیمت این خودروها در شرکت های وارد کننده کاهش یابد. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی کشور، رکود بازار و کاهش نرخ ارز را عامل سیر نزولی قیمت خودرو قلمداد کرده و به ایسنا گفت: به دلیل کاهش نسبی نرخ ارز، قیمت خودروهای وارداتی کاهش یافته و بیشترین کاهش قیمت را در دو برند کره‌ای هیوندایی و کیا شاهد بوده ایم به نحوی که قیمت این خودروها در بازار به کمتر از قیمت نمایندگی سقوط کرده است. حسن زمانی افشار با اشاره به قیمت 211 میلیون تومانی هیوندایی IX55 در بازار، قیمت فروش این خودرو از سوی شرکت واردکننده را ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود:همچنین واردکنندگان خودروی جنسیس را به قیمت حدود ۲۸۵ میلیون تومان عرضه می‌کند اما قیمت این خودرو در بازار به ۲۴۵ میلیون تومان کاهش یافته و مصرف‌کنندگان به جای مراجعه به شرکت های واردکننده، خودروی مورد نیاز را از بازار تهیه می‌کنند. وی با بیان این که طی این مدت قیمت دیگر خودروهای وارداتی نیز تا حدودی کاهش یافته است تصریح کرد: در صورت کاهش و یا حتی تثبیت نرخ کنونی ارز، قیمت خودروهای وارداتی باز هم کاهش خواهد یافت.
کد خبر 24126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    3 0
    خوب حالا که قیمت نمایندگی رسمی گرون تر از بازاره خیلی راحت میشه فهمید کی خودرو رو گرون میکنه و تو بازار دلال میفرسته واسه گرون کردن خودروها!!!! خود شرکت های آسان موتور ایرتویا و اطلس خودرو و نمایندگی های دیگه