کد خبر 24332
۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
چرا شماره‌گذاری خودروها آغاز نمی‌شود؟

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران از عدم اجرای مصوبه دولت در رابطه با آغاز شماره‌گذاری خودروهای داخلی با استاندارد آلایندگی یورو 2 و 3، انتقاد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش، با بیان این مطلب اظهار کرد: مصوبه هیات دولت در رابطه با تعویق یک ساله ارتقای استاندارد‌ آلایندگی خودروهای داخلی به یورو 4، به تمام دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است. وی با بیان این‌که پیش از این قرار بود استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی از ابتدای سال 92 به یورو 4 ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: با این حال به دلیل عدم توزیع سوخت سراسری یورو 4 در کشور، هیات دولت اجرای این استاندارد را یک سال به تعویق انداخت. دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: بنابراین براساس مصوبه ابلاغی دولت، تولید خودروهای یورو 2 و یورو 3 تا پایان سال جاری بلامانع است. براین اساس شماره‌گذاری برخی خودروها که به این دلیل متوقف شده بود باید تاکنون آغاز می‌شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. وی افزود: تاخیر در آغاز شماره‌گذاری خودروها به ضرر مصرف‌کنندگان است زیرا نمی‌توانند خودروی خود را در موعد مقرر تحویل بگیرند. از آن سو خودروسازان نیز به همین دلیل متضرر می‌شوند. نعمت‌بخش به ایسنا گفت:‌ مصوبه هیات دولت به تمام دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شده است بنابراین شماره‌گذاری خودروهایی که به دلیل این استاندارد متوقف شده بود، باید هر چه زودتر آغاز شود. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت نفت تا پایان سال جاری سوخت یورو 4 را به میزان کافی و همراه با ماده افزودنی Add Blue (برای خودروهای دیزلی) در سراسر کشور توزیع کند تا امکان ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4 از ابتدای سال 93 وجود داشته باشد.
کد خبر 24332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    2 0
    ازپرشین خودرو در تقاظا دارم از مسئو ل فروش ایران خودرو بپرسد خودرو های405اس ال ایکس قرار بوده اخر خردادماه تحویل دهند چراتا امروز11مردادماه تحویل ندادندبابا به مایورو2 تحویل بدن یورو4 پیشکشان