کد خبر 24344
۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
پای خودروهای روسی به ایران باز می‌شود؟

پرشین خودرو: اخیرا اخباری در رابطه با واردات و تولید خودروهای روسی در ایران منتشر شده است. به موازات این اخبار شرکت فرانسوی رنو نیز با مشکلاتی برای ادامه فعالیت در ایران مواجه است.

به گزارش «پرشین خودرو»، برخی اخبار از واردات و برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای شرکت روسی لادا در کشور حکایت دارد. این در حالی است که کارشناسان معتقدند تولید خودروهای روسی یک عقب‌گرد بزرگ برای صنعت خودروی کشور است. طبق اخبار منتشر شده خودروهای روسی به صورت CBU وارد ایران شده و پس از آن در داخل کشور تولید خواهند شد. با این حال برخی کارشناسان معتقدند که کیفیت خودروهای روسی حتی از خودروهای چینی نیز پایین‌تر است. در این زمینه شهرام آزادی عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی می‌گوید: صنعت خودروی روسیه و شرکت‌های آن صاحب نام نبوده و از نظر جهانی برندهای معتبری محسوب نمی‌شوند. وی با بیان این‌که خودروسازان روسی از جمله شرکت لادا به دلیل سطح تکنولوژی امکان صادرات محصولات خود به کشورهای اروپایی را ندارند، خاطرنشان می‌کند: ممکن است برخی از این شرکت‌ها استانداردی را از اروپا کسب کرده باشند اما وجود این استاندارد به معنای دارا بودن کیفیت لازم در خودروهای تولیدی شرکت‌های روسی نیست. عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه می‌دهد: صنعت خودروی روسیه سابقه 50، 60 ساله دارد اما با این وجود این صنعت پیشرفت چندانی نداشته و در مقیاس جهانی مطرح نیست. آزادی با بیان این‌که صلاح نیست خودروهای روسی در ایران تولید شوند، خاطرنشان می‌کند: در این زمینه حتی خودروسازان چینی نیز موفق‌تر از خودروسازان روسی عمل کرده‌اند زیرا صنعت خودروی چین با سابقه 10 تا 15 ساله توانسته صنعت خودروی روسیه با سابقه 50 تا 60 ساله را پشت سر بگذارد. به گزارش ایسنا، وی تصریح می‌کند: به جای همکاری با خودروسازان روسی باید به سمت همکاری با خودروسازان معتبر جهانی حرکت کرد. در این زمینه حفظ رنو در ایران گام اول در این زمینه است.
کد خبر 24344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    12 0
    جانه من میشه یکی توضیح بده کشور ما در بخش خودرو سازی به جای پیش رفت و همکاری با خودرو سازان معتبر جهانی مانند برندهای آلمانی یا ژاپنی و یا حتی آمریکایی داره پسرفت میکنه و با کشور هایی همکاری میکنه که رشد صنعتی بالایی مخصوصا در ضمینه خودرو ندارن آخه چرا این طوری می کنید؟
  • عليرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    1 0
    قابل توجه نامديران خودرويي جقدبه مردم دروغ كفتيدتوليدخودروملي دربوق وكرنازديداخروعاقبتتون شدسوارشدن به ماشيناي روسي وجيني مبارك بادبرشما
  • آرش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    2 0
    درود بر شما این خودرو های مثلا جدید روسی اصلا روسی نیستند . اینها همین تندر خودمون هستند . البته داچیا لوگان مدل 2011 . ما رفتیم 2004 رو آوردیم اونا رفتند 2011 رو آوردند.
  • كاوه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    1 1
    ببخشي خودرو سازان ما بنز يا bmw توليد مي كنن كه كيفيت جهاني دارن؟ يا قيمت واقعي؟