کد خبر 24345
۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
صنعت خودرو ایران تمام شد؟

پرشین خودرو: عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: در حال حاضر سهام شرکت های خودروسازی نه تنها سودی ندارد بلکه زیان ده نیز هستند و شاید مقامات به صورت رسمی خبری را منتشر نکرده باشند اما خودروسازی ایران ورشکسته شده است.

امیرحسن کاکایی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: هم اکنون خودروسازی با چند مشکل اصلی از جمله بحران مالی، فروش، تأمین قطعه و ارتباط فناوری با دیگر کشورها مواجه است و امید می رود تا ماه آینده اتفاقات مثبتی رخ دهد. وی در ادامه تصریح کرد: خودروسازان ایران علاوه بر تحریم های خارجی، در داخل کشور نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستند. نارضایتی مردم از محصولات داخلی یکی از مشکلات اصلی خودروسازان محسوب می شود. این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: خودروسازان به تنهایی قادر به رهایی از بحران کنونی نیستند و رفع مشکلات این صنعت نیازمند برنامه ملی است. وی با اشاره به تفاوت خودروسازی ایران با دیگر کشورها تأکید کرد: خودروسازان دیگر کشورها نیز با مشکلاتی مواجه هستند که با همکاری دولتشان این مشکلات را برطرف می سازند اما درایران اوضاع به گونه ای دیگر است به طوری که خودروسازی ایران توانمندی خودروسازان جهانی را نداشته اما مشکلاتی به مراتب بیشتر دارد و در این میان از حمایت دولت نیز مانند دیگر خودروسازان جهان بهره مند نیست. عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: در حال حاضر باید ماندن یا نماندن صنعت خودروسازی مدنظر دولت مردان قرار گیرد و تصمیم نهایی در خصوص سرنوشت این صنعت اتخاذ شود. به گفته وی همکاری با چین راهکار مناسبی برای نجات صنعت خودرونیست و این ضرورت وجود دارد که مردم به صنعت خودروسازی اعتماد کنند. وی متذکر شد: با توجه به فشارهای نقدینگی، بهبود وضعیت خودروسازی چندین سال به طول خواهد انجامید و تغییر این شرایط با راهکارهای موقت امکان پذیر نخواهد بود. کاکایی در پایان مشکل اصلی صنعت خودروسازی را ضعف مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی ندارد که مانند فوتبال برای بهبود وضعیت خودروسازی نیز از مدیران خارجی استفاده کرد.
کد خبر 24345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد تفاخ ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    11 4
    اینم عاقبت انحصار و حمایت کورکورانه از صنعت . امیدوارم دولت جدید بتونه واردات را با تعرفه خیلی کم یا صفر آزاد کنه شاید بتونیم احساس کنیم از این بابت ما هم همتراز برادرای لبنانی و سوری و عراقی و... هستیم
  • ساده لوح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    2 0
    سلام جناب كاكايي عزيز با بخشي از فرمايشات شما موافقم . اما با بخش عمده ان خير اولا حمايت دولتي بيش از اين هم ميشود؟؟؟ يك اصل كلي وجود دارد ان هم اين است كه تا زماني رقابت وجود نداشته باشد هيييييييچ پيشرفتي حاصل نمي شود . مورد ديگر مشكلات خودرو سازي است كه بيش از 70% ان را خودشان رقم زدند ان زمان كه قطعه سازان را يكي پس از ديگري به دليل خريد از كشور چين ورشكست كردند بايد به چنين روزي نيز فكر ميكردند كه دليل اصلي ان هم همين همايتها بي دريغ دولت و دولتي بودن اينان است . راستي تا كنون پرسيده ايد مثلا شركت تندر در شهر صنعتي رشت با ان همه سرمايگذاري اكنون كجاست ؟؟؟؟؟؟؟!!! دوست عزيز كه خود را كارشناس خودرو ناميده ايد بهتر است حرف بي پايه و اساس خودرو سازان را ملاك قضائت خود نكنيد.
  • سید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    2 0
    با صرفا واردات به هیچ جا نمیرسیم بایددر این صنعت خودروسازان داخلی را به بنگاههای اقتصادی وصنعتی تبدیل شوند نه بنگاه سیاسی!
  • حامد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    2 1
    الهی شکر. کاش هرچه زودتر تمام بشه ملت از شرش خلاص بشن. خیال همه راحت میشه به خدا. البته همه دلشون به حال چند هزار کارگری که بیکار میشن میسوزه!
  • جوانمرد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    2 2
    واقعا همون بهتر که از ظلم این صنعت نجات پیدا کردیم