کد خبر 24359
۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
با 50 میلیون چه خودرویی بخریم؟ + جدول

پرشین خودرو: برای آن دسته از مشتریانی که چیزی حدود 50 میلیون تومان برای خرید خودرو در جیب دارند، چند پیشنهاد در نظر گرفته‌ایم. گزینه‌هایی که البته آنچنان چنگی به دل نمی‌زنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، تقریباً در همه‌جای دنیا، افزایش قیمت خودرو همراه با یک تغییر اساسی در آن است. این تغییر می‌تواند تقویت مشخصات فنی باشد و یا اضافه شدن آپشن‌های خاص. شاید تنها در ایران باشد که همزمان با کاهش کیفیت و حذف امکانات استانداردی که به آن آپشن می‌گویند، قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند. مثلاً اگر تا 2 سال پیش می‌شد با 50 میلیون سراغ سوناتا یا اوپیروس و یا حتی جنسیس رفت این روزها همان خودروها را زیر 200 میلیون نمی‌شود پیدا کرد. پس از اعلام این نکته که قیمت کف بازار خودرو 14 میلیون (مربوط به وانت باردو) است، دیگر نباید توقعی از خودروهای زیر 10 میلیون داشت. بنابراین گزینه‌های 50 میلیونی از این قرارند:


پژو پارس ELX
یکی از محبوب‌ترین‌های ایران‌خودرو که هنوز هم رنگ سفیدش مشتریان پر و پا قرصی دارد. یک خانوادگی قدیمی که با موتور 1800 سی‌سی خود می‌تواند 100 اسب‌بخار نیرو تولید کند.
به شهادت بسیاری از خریداران پارس‌های تازه تولید،‌ کیفیت آن به نسبت سال‌های گذشته به وضوح کمتر شده است.

پژو پارس ELX آپشن‌دار
تصور نکنید قرار است با یک لوکس فوق مدرن روبه‌رو شوید. این مدل همان پارس معمولی است که فقط قدری به زرق و برقش اضافه شده. روی نسخه آپشن‌دار می‌شود آینه‌های تاشو، شیشه‌های UVدار، غربیلک فرمان چرمی، رودری و جلوآمپر جدید را مشاهده کرد.
به گزارش بازار خبر، در ضمن یادتان باشد این خودرو همان موتور 1800 سی‌سی 100 اسب‌بخاری را دارد.
این هاچ‌بک مشهور با موتور 1587 سی‌سی خود به راحتی می‌تواند 110 اسب‌بخار نیرو تولید کند. ایران‌خودرو می‌گویند مصرف میانگین سوخت آن در هر 100 کیلومتر 7.3 لیتر است. جدای از اینها،‌ مهم‌ترین برتری این خودرو جعبه‌دنده اتوماتیک نرم آن است که البته تیپ ترونیک هم دارد.
 
پژو 206 صندوقدار V2
گزینه‌ای مطلوب برای آنها که 206 را دوست دارند ولی با فضای مدل قسمت بار هاچ‌بک هیچ کنار نمی‌آیند. اولین مدل 206 اس‌دی و راستش را بخواهید یکی از کم‌فروش‌ترین‌های این سری. دلیلش معلوم است. این تیپ از 206 دارای مخزن گاز CNG است. خودروهای گازسوز هم که می‌دانید چه مشکلاتی دارند.
این هاچ‌بک مشهور با موتور 1587 سی‌سی خود به راحتی می‌تواند 110 اسب‌بخار نیرو تولید کند. ایران‌خودرو می‌گویند مصرف میانگین سوخت آن در هر 100 کیلومتر 7.3 لیتر است. جدای از اینها،‌ مهم‌ترین برتری این خودرو جعبه‌دنده اتوماتیک نرم آن است که البته تیپ ترونیک هم دارد.
 
پژو 207 دنده‌ای
پژو 207 دنده‌ای را همان پژو 206 تیپ 5 با امکانات و چهره‌ای بهینه‌شده تصور کنید.

تندر اتوماتیک E2
باید اعتراف کرد که هنوز جای خودش را بین مشتریان باز نکرده است. پرداخت هزینه‌ای 41 میلیون تومانی که جعبه‌دنده اتوماتیکش جواب خود را پس نداده است. یادتان باشد تندر اتوماتیک شاید در تعویض دنده راحت‌تر باشد ولی به نسبت مدل دستی کندتر است. هم‌چنین مصرف سوختش نیز در حد محسوسی بیشتر شده است.

لیفان تلنت
می‌رسیم به گزینه‌های خارجی. البته منظور از خارجی همین چینی خودمان است. بهترین مدل لیفان 620 ، ویرایش Talent نام دارد که حجم موتورش قدری بیشتر و امکانات داخلی آن نیز تا حدودی بیشتر و لوکس‌تر است. لیفان 620های معمولی دارای 105 اسب‌بخار نیرو هستند ولی این مدل 131 اسب‌بخار توان دارد.

ام‌وی‌ام 530
پیشنهادی معقول برای خانواده‌ها. یک چهار درب بزرگ با موتور 2000 سی‌سی. قید چهره تکراری و خسته‌کننده‌اش را که بزنید می‌توانید با 140 اسب‌بخار نیرویش کنار بیایید. فضای داخلی آن مناسب و صندوق عقبش در حد و اندازه‌های سمند است.

پروتون Gen2
برای آنها که یک گزینه واقعاً خارجی می‌خواهند،‌ جنتو پیشنهاد می‌شود. البته باید گفت که این هاچ‌بک مالزیایی به دلیل نرم بودن جعبه‌دنده اتوماتیکش معروف شده. این در حالی است که مدل فوق دستی است. چراکه نسخه اتومات به مرز 60 میلیون نزدیک‌تر است.

پاژن
دست آخر به یک گزینه متفاوت می‌رسیم. یک شاسی‌بلند آفرود. یکی از ارزان‌ترین‌ها در کلاس خودش. شرکت مرتب، پاژن را به دو صورت صندلی معمولی و صندلی موسویی عرضه می‌کند. یک محصول دو دیفرانسیل با موتور حجیم 3000 سی‌سی که 161 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند.


 
کد خبر 24359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    10 1
    واسه سقف 30 میلیون هم بزارید.
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    29 0
    اولا که 50 میلیون پول کمی نیست و درسته که ارزش پول ملی اومده پایین اما همین پول رو هم هر کسی نداره و در ضمن در این شرایط اقتصادی آخه کدوم آدم عاقلی میاد پولش رو برای این ماشین های بی کیفیت بده؟
  • قشر آسيب پذير ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    13 1
    لطفا بفرماييد اگر من بتوانم سه ميليون تومان با هزار بدبختي وام بگيرم و 250 هزار توماني كه در طول يك سال با نهايت زحمت توانستم پس انداز كنم ،چه ماشينهايي مي توانم بخرم.
  • مهیار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    12 2
    آخه اگه نخریم پس چی کار کنیم این .... تولید داخل بعد چند سال باید هلشون داد
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    31 1
    ببخشید لطفا ذکر کنید با 50 میلیون در خارج میشه چه ماشینی تهیه کرد بلکه به مسولین بر بخوره؟
  • بنده خدا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    10 0
    خود کرده را تدبیر..............!!!!
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    9 0
    اگه توکشور دیگه یاهمین عراق خودمون ی پسر مجرد بتونه 50ملیون تومان پول داشته باشه واسه ماشین خریدن بهترین ماشینای مارک رو سوار میشه اما ما جوان ایرانییم................. جدیدا هم پشت ماشیناشون میگن : ماهمه یک روزی میمیریم ، خودرو ایرانی وسیلست..........
  • کارمند ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    13 0
    آقا به خدا ایراد از خودمونه تا ایران خودرو و سایپا میگه مردم قراره ماشین گرون بشه ها، ما ملت ... صف می کشیم برای خرید این ... پس اینقدر ناله و نفرین نکنید.
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    13 0
    خلایق هر جه لایق ما حقمونه هرچیم بلا سرمون بیارن نمیتونیم دم بزنیم
  • رهگذر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    19 0
    ایرانی بیا ابن یک بار به نشانه اعتراض ایرانی نخر
  • پوریا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    5 0
    واقعا که تو کشور ما با ۵۰ میلیون چه ماشین های بدرد نخوری میدن د\'ر خارج با ۷ میلیون یه ماشین ۷۰ میلیونی تو ایران میدن (لطفا فکر مردم هم باشید)
  • زهرا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    2 0
    دوستان ام وی ام 315 هاچ بک بخرید از همه بهتر و قشنگتره هم به قیمته