کد خبر 24374
۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
بالاخره PU1 کی می آید؟

پرشین خودرو: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، با آغاز تولید انبوه وانت جدید پی.یو .وان، این خودرو در سال آینده روانه بازار می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، میرجواد سلیمانی قائم مقام محصول و كیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: این وانت بر روی پلاتفرم 405 و با هدف نوآوری و تامین نیاز بازار طراحی و تولید شده است. وی برخورداری از موتور او. اچ. وی.جی. 2،استاندارد یورو 4 و نصب مخازن گاز در كف را از جمله ویژگی های این وانت عنوان كرد و افزود: این ویژگی موجب می شود فضای بزرگ‌تری برای بار اختصاص یابد. سلیمانی اظهار داشت: دو مخزن 35 لیتری گاز در این خودرو نصب شده كه از طریق دریچه ای از كف اتاق بار در دسترس راننده است. قائم مقام محصول و كیفیت ایران خودرو رفع كاستی های وانت باردو را از جمله اولویت های ایران خودرو در عرضه وانت جدید عنوان كرد و گفت:‌ این محصول، در بخش كابین بار بزرگ‌تر بوده و دارای امكانات داخلی مانند ایربگ، كولر و سیستم های جدید مانند ای. بی. اس. است. وی ادامه داد: برای تامین استاندارد یورو 4 نیز تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری بر روی ای. ام. اس. و كاتالیست خودرو ایجاد شده است. سلیمانی طراحی وانت در ایران را امری كاملا جدید و اختلاف فنی و تكنیكی از لحاظ طراحی محصول بین وانت پی. یو. وان. با وانت باردو را عمده دانست و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز با گنجایش بار 700 و 600 كیلوگرم تولید می شود. چرخ های این وانت نیز براساس گنجایش بار طراحی شده و با چرخ سواری متفاوت است. قائم مقام محصول و كیفیت ایران خودرو اظهار داشت: بیش‌ترین تغییرات این محصول نسبت به خودروی پایه در حوزه قطعات پرسی بدنه است كه به صورت كامل توسط سازندگان داخلی انجام شده است. وی افزود: اتاق بار این وانت با پیچ به شاسی وصل شده كه با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر است. وی افزود: قالب‌های بدنه توسط شركت‌های قالب‌های صنعتی و قالب‌های پیشرفته ایران خودرو و جیگ‌ها توسط تام ایران خودرو طراحی شده و در دست ساخت است كه بر اساس برنامه زمان‌بندی تا آبان ماه امسال 70 درصد این پروژه به اتمام خواهد رسید. همچنین برخی از قطعات مانند كف اتاق بار و رکاب نیز در مرحله ریخته‌گری قراردارند. سلیمانی از تجهیز خط مونتاژ سایت ایران خودرو تبریز برای تولید وانت پی.یو.وان خبر داد و گفت: قطعات اصلی بدنه پس از مونتاژ در خط بدنه شش و رنگ آمیزی در سالن رنگ شماره یك، برای مونتاژ نهایی به ایران خودرو تبریز ارسال خواهد شد. وی افزود: به منظور كاهش هزینه‌های تولید، ازمجموعه‌های قطعات بدنه تولید شده در سایر خطوط مانند بدنه سازی دو و چهار و همچنین شركت همگام نیز استفاده خواهد شد. شایان ذكر است، تاكنون یک نمونه وانت پی یو وان ساخته شده و آزمون های مهندسی بر روی عملكرد سیستم های مختلف آن درحال انجام است.
کد خبر 24374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد تفاخ ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    هر سال تولید این پروژه عظیم (واقعا عظیم) به سال بعد سپرده میشه تا بیاد تولید بشه رنو از ایران رفته خفه مون کردن با این تولید خودروشون بخدا