واردات خودرو به معنی بازار رقابتی نیست

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص همکاری خودروسازان با شرکت های روسی گفت: هر اقدامی که در صنعت خودرو صورت می گیرد باید با محاسبات دقیق و مطالعه فراوان باشد.

یوسفی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: این ضرورت وجود دارد که پیش از آغاز همکاری با دیگر کشورها مقایسه ای در مورد هزینه تولید در کشورهای مختلف صورت گیرد. وی در ادامه تصریح کرد: خودروسازان ما باید با تمامی کشورها همکاری داشته باشند و روابط خود را تنها به چند کشور محدود نکنند زیرا رقابت بین کشورها موجب کاهش هزینه ها می گردد و در پی آن کیفیت خودروها را افزایش و میزان آلایندگی و مصرف سوخت آنها را کاهش می دهد. یوسفی با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی های روز اروپا و دیگر کشورهای خودروساز در کشور، عنوان کرد: قطعاً استفاده از تکنولوژی های روز اروپا به نفع صنعت خودروسازی خواهد بود و و نباید همکاری ها را تنها به چند کشور محدود کرد. وی با بیان اینکه شرایط کنونی موجب قطع ارتباط ایران با کشورها اروپایی شده، تأکید کرد: این ضرورت وجود دارد که داخلی سازی جایگزین واردات شود زیرا واردات خودرو علاوه بر خروج سرمایه های ملی از کشور و لطمه زدن به صنعت خودروسازی موجب تحمیل بیکاری نیز می شود. این کارشناس صنعت خودرو متذکر شد: رقابتی نبودن بازار ایران موجب افت کیفیت محصولات خودروسازان داخلی شده است و چنانچه بازار رقابتی برای این کالای تولیدی ایجاد شود قطعاً شاهد بالا رفتن کیفیت خودروها و کاهش قیمت ها خواهیم بود. وی بیان کرد: واردات خودرو به عنوان رقابت تلقی نمی شود و تنها موجب لطمه زدن به خودروسازی می گردد و با توجه به شرایطی کنونی خودروسازان دنیا و رکود بازارهای جهانی که موجب کاهش قیمت خودروهای اروپایی و تعطیلی برخی از کارخانه ها شده است، این خودروسازان به دنبال فرصتی برای همکاری با دیگر کشورها هستند که این امر یک فرصت طلایی برای خودروسازان ما است. یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم ها موجب قطع ارتباط ایران با اروپا شده اما همیشه بهترین راه آسانترین راه نیست و خودروسازان ما باید راهی برای شکستن تحریم ها بیابند و یا سیاست های خود را به گونه ای تغییر دهند که تمایل خودروسازان اروپایی به همکاری با کشور ما بیشتر شود.
کد خبر 24592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد تفاخ ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    11 0
    سالیان سال حمایت از خودروسازی نتیجش این شد ..اگر نیمی از این حمایت رو خرج بخش کشاورزی کرده بودن الان این بخش تبدیل شده بود به صنعت کشاورزی 2
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    1 0
    وقتی رقابت خوبه که ماشین های وارداتی از برند های معتبر و شناخته شده باشند آخه روس ها بلند ماشین بسازن که بدرد مردم بخوره
  • nima ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    1 0
    میریسم به شعر معروف ..که میگه دویدمو دویدم یه هیچ جایی نرسیدم....ای کاش میشد با ماشینها بهتر جون خیلی هارو نجات داد ...که افتخار در رده اول کشتار جاده نباشیم.. این همه خرج پراید اخرش هیچ .... نشده ..