کد خبر 24924
۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
معاینه فنی دو ساله می شود؟

پرشین خودرو: عضو فراکسیون محیط زیست گفت: طبق طرحی که در دستور کار مجلس است، معاینه فنی اتومبیل که امروزه ۵ ساله است طبق این طرح تبدیل به ۲ سال می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، مهرداد بائوج لاهوتی، عضو فراکسیون محیط زیست در خصوص مهار ریزگردها اظهار داشت: ما استارت کار را برای مهار و مقابله با ریزگردها در صحن علنی زدیم در حقیقت حدود 550 میلیارد تومان اعتبار برای مهار ریزگردها در نظر گرفتیم که این اعتبار قابل ملاحظه بوده و می‌تواند مشکل مقابله با ریزگردها را فراهم کند.
وی ادامه داد: سازمان محیط زیست با توجه به شرایطی که در خصوص ریزگردها دارد باید برای این امر اقدامی موثر کرده و مانند گذشته که هزار میلیارد تومان برای بحث ریزگردها و مناطق مرزی ( آبهای مرزی ) در نظر گرفته بودیم و وزارت نیرو 800 میلیارد جذب کرد و محیط زیست تنها 200 میلیارد جذب کرد گام بر ندارد؛ در حقیقت باید در راستای مهار ریزگردها تلاش کرده و از بودجه اختصاص یافته استفاده کافی را داشته باشد.
این عضو فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه برای امسال بودجه‌ای مجزا برای مهار ریزگردها در نظر گرفتیم ، گفت: نگاه ما برای مقابله و مهار ریزگردها بسیار مثبت است و اگر سازمان محیط زیست نیاز به کمک داشت فراکسیون محیط زیست نظرات خود را طرح می‌کند و همچنین دولت از طریق ایجاد لایحه در این راستا به کمک محیط زیست می‌شتابد.

وضعیت محیط زیست کشور نگران‌کننده است
بائوج لاهوتی در خصوص انتصاب رئیس محیط زیست و ویژگی‌های آن،‌ بیان کرد: دولت باید تصمیم بگیرد یا مدیریت را تغییر دهد یا آن را تثبیت کند در واقع در حال حاضر وضعیت محیط زیست کشورمان مناسب نبوده و نگران‌کننده است که در این راستا باید تحولی اساسی در آن ایجاد شود که ما آمادگی کمک به آن را داریم. همچنین وضع محیط زیست باید اصلاح شده و ما راهی برای بهبود آن بیاندیشیم.
وی در خصوص مقابله با آلودگی هوا اظهار داشت: ما طرحی را تهیه کردیم تا در مقابل آلودگی هوا و برای کاهش آن اقدام کنیم که در حال حاضر این موضوع در دستور کار مجلس بوده و موضوعاتی مانند حمل ونقل عمومی،‌سوخت و فضای سبز و صنایع الاینده در آن مدنظر قرار گرفته است.
این عضو فراکسیون محیط زیست بیان کرد: باید بستری برای استفاده از حمل و نقل عمومی صورت گیرد به این معنا که 75 درصد جابجایی با حمل و نقل و 25 درصد با وسایل نقلیه شخصی صورت گیرد همچنین بحث سوخت یورو 2 باید مد نظر قرار گیرد که در برنامه چهارم آمده است .

تا پایان امسال 50 درصد سوخت ها با استاندارد یورو 4 باشد
وی به تسنیم گفت: طبق طرحی که در دستور کار مجلس است تا پایان امسال باید طبق این طرح 50 درصد سوخت ها با استاندارد یورو 4 بوده و تا پایان سال 94 تمام سوخت ها با استاندارد یورو 5 باشد، همچنین خودروها وضعیتشان باید به این شکل بوده که تا پایان امسال خودروسازی خودرویی با یورو 2 تولید نکند و آن را تبدیل به یورو 4 کند.
بائوج لاهوتی افزود: نیروی انتظامی باید از شماره گذاری خودروها غیر از یورو 4 خودداری کند همچنین بحث صنایع آلاینده را باید مدنظر قرار داد و فضای سبز و معاینه فنی اتومبیل ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد به این شکل که معاینه فنی اتومبیل که امروزه 5 ساله است طبق این طرح تبدیل به 2 سال می‌شود.
این عضو فراکسیون محیط زیست در خصوص آلودگی دریاچه خزر، گفت: دریاچه خزر الودگی نفتی دارد که این خود یک نگرانی است و رئیس محیط زیست این آلودگی را متوجه شده و برای رفع آن با وزارت امور خارجه کشورهای همسایه قرار ملاقات گذاشت تا مشکل حل شود ولی همچنان دریاچه خزر آلودگی نفتی داشته و دچار مشکل است

کد خبر 24924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha