قیمت گذاری خودرو نباید آزاد شود

پرشین خودرو: عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با وضعیت کنونی خودرو در کشور، قیمت گذاری به هیچ عنوان نباید آزاد شود.

روح ا... طالبی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در صورتی که تعرفه واردات خودرو حذف شود و محصولات خودروسازان داخلی نیز به گونه ای باشد که بازار رقابتی در کشور ایجاد شود، می توان قیمت گذاری را آزاد کرد زیرا در چنین شرایطی بهترین کسانی که می توانند قیمت خودرو را تعیین کنند مشتریان آن هستند. وی در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که ظرفیت تولید خودروسازان داخلی محدود و تولیدات یا به صورت واردات و یا مونتاژ است و همان تعداد خودروهایی که تولید می شود هم توان رقابت با محصولات خارجی را ندارند و تعرفه واردات نیز بسیار بالاست، آزادسازی قیمت خودرو هیچ فایده ای ندارد و تنها فشارهای مالی مردم را افزایش می دهد. این کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد: از آنجایی که بازار خودرو در ایران رقابتی نیست، آزادسازی قیمت موجب افزایش قیمت ها و فشار بیشتر بر مردم می شود و در نهایت ناچار به خرید خودروهایی با کیفیت پایین با قیمت بالا خواهیم شد. وی همچنین اظهار داشت: تا زمانی که بازار خودرو رقابتی نشده این ضرورت وجود دارد که یک ارگان نظارتی برای تعیین قیمت وجود داشته باشد. عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: در شرایطی که دولت جهت حمایت از خودروسازان و سرپا نگه داشتن آنها تعرفه واردات را حذف نمی کند لذا باید نهادی وجود داشته باشد تا با نظارت بر قیمت گذاری خودرو، قیمت ها را متعادل نگه دارد. طالبی در خاتمه خاطرنشان کرد: چنانچه قیمت گذاری خودرو در دست خودروسازان باشد قطعاً شاهد افزایش نجومی قیمت خودرو خواهیم بود.
کد خبر 25332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    9 0
    با همین قیمت ها فعلا کسی زورش نمی رسه ماشین بخره . زمانی دوباره درست می شود که تا 4-5 سال وضع در آمد مردم بهتر شود یا حقوق کارمند و کارگر بالا برود اگر تا آن موقع خودرو سازها دوام بیاورند آنگاه می توان امیدوار بود شرایط بهتر شود .
  • اسی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    5 0
    از ترس جرات ندارن که گمرک رو بردارن.اونوقت دیگه کسی این ....... رو سوار نمیشه.
  • Motezad ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 0
    ما كه ديگه بايد آرزوي برداشته شدن تعرفه هارو به گور ببريم, شايد بجه هامون يه روز ماشين خوب سوار شن اونروز حتما به اينكه ما پرايد سوار ميشديم ميخندن اونم با قيمت 18 ميليون!!!