کد خبر 25446
۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
ب.ام.و قدرت نمایی می کند+ تصویر

پرشین خودرو: ب.ام.و ایکس5 مجهز به ایی درایو، قدرت و نوآوری این غول خودروسازی آلمانی در بخش خودروهای قابل شارژ با پریز برق را در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت به رخ کشید.

به گزارش «پرشین خودرو»، حد فاصل بین خودروهای بنزینی و برقی را خودروهای هیبریدی پر می کند که امکان شارژ شدن از طریق اتصال به پریز برق را دارند. ب.ام.و یکی از خودروهای اسپورت بزرگ خود را به قوای محرکه e-Drive مجهز کرده که فعلاً در حد مفهومی و نمایشگاهی است و آن را برای نمایشگاه بین المللی فرانکفورت در نظر گرفته و با نظرسنجی ها و برآوردهای نمایشگاهی در مورد آینده آن تصمیم خواهد گرفت. خودروی ایکس5 مجهز به قوای محرکه ایی درایو از ترکیب یک موتور بنزینی 4 سیلندر توربوشارژ با یک موتور الکتریکی 95 اسب بخار تشکیل شده و همین قوای محرکه الکتریکی باعث کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت می گردد. قوای محرکه ایی درایو سرعت 75 مایل در ساعت را تضمین می کند و اگر فقط با موتور الکتریکی رانده شود تا 19 مایل بدون نیاز به سوزاندن بنزین به حرکت ادامه می دهد. به این ترتیب مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر کمتر از 4 لیتر است (3.8 لیتر). صفر تا 100 این خودرو زیر 7 ثانیه خواهد بود. در این خودرو سه حالت رانندگی در نظر گرفته شده: در حالت اول به صورت خودکار سیستم هیبریدی عمل می کند یعنی به تناسب از هر دو قوای محرکه استفاده می شود. در حالت دوم فقط موتور برقی فعال است و حالت سوم برای حفظ ذخیره باتری فقط بنزین سوز است. با این که این خودرو مفهومی و نمایشگاهی است و فقط توانایی های این خودروساز را به رخ می کشد اما تعجبی ندارد اگر این خودروساز تصمیم بگیرد و این خودرو را به تولید انبوه برساند.
کد خبر 25446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ciel ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    من قسم میخورم که هیچ شرکتی به اندازه GM قوی نیست!! چون اگه BMW خوب بود،ماشین اوباما،کادیلاک(پرزیدنتال)نمیشد BMW واقعاً خوبه!!! ولی من ماشینی رو که General Motors 30سال پیش ساخته رو به این ترجیح میدم!!! دنده اتوماتیک،8سیلندر،قطر سیلند4/057اینچ،کورس پیستون85/98میلی متر،ضریب تراکم 8 به 1،طرز سوار شدن موتور به شاسی اتصالات 3کاناله لاستیک دار،لند کروزر،قدرت 180 اسب در 4400دور در دقیقه،سیستم سوخت انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک،جعبه دنده سری400_سه سرعته توربو هایدروماتیک،میل گاردانبا پست تکی_شکل در جلو و اتصال ثابت در عقب،اکسل عقب از نوع سالز بوری با دنده رینگی 215/9 میلی متری، و.... این ماشین،محصول 30 سال پش این شرکته