کد خبر 25893
۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
مشاوران وزیر صنعت را گمراه می کنند

پرشین خودرو: رییس شورای رقابت از برگزاری جلسه شورای رقابت در روز چهارشنبه و اعلام نرخ دو خودروی تندر90 و مگان تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، جمشید پژویان با بیان اینکه وزیر صنعت پیشین و جدید در خصوص حذف شورای رقابت از موضوع قیمت‌گذاری خودرو مطالبی را عنوان کرده‌اند، اظهار داشت: مسئله حذف شورای رقابت از بحث قیمت‌گذاری خودرو طی ماه‌های گذشته از جمله مباحثی بود که رسانه‌ها به نقل از وزراء و سایر مقامات دولتی به آن به وفور پرداخته‌اند اما با توجه به تجربه‌ای که جناب نعمت زاده دارد به نظر می‌رسد که باید به این موضوع اشراف داشته باشد که این حوزه خارج از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است. وی افزود: شورای رقابت کاملا قانونی است و قانونی که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده همچنان باقی است و لغو نشده مگر اینکه ماده واحده‌ای از مجلس با ذکر نام ارایه شود و به تایید مجمع تشخیص مصلحت برسد. پژویان ادامه داد: به نظر می رسد عده‌ای مشاور جناب وزیر صنعت هستند که ایشان را گمراه می کنند و مجبور به چنین بحثهایی می کنند. وی با بیان اینکه موضوع قیمت گذاری دو خودرو باقی مانده نیز به اتمام رسیده است، به ایلنا گفت: پارامترهایی که در دستورالعمل خودرو در خصوص نرخ تورم بخشی و اطلاعات آنالیزشده از سوی خودروسازان مطرح بود باعث شد تا قیمت گذاری این دو خودرو متوقف شود اما در روز چهارشنبه با برگزاری جلسه شورای رقابت قیمت گذاری دو خودروی تندر 90 و مگان نیز نهایی می‌شود. پژویان افزود: علت این که برگزاری جلسات شورای رقابت به طول انجامید مشخص نشدن دو عضو از اعضای این شورا یعنی معاون راهبردی رییس جمهور و وزیر اقتصاد بود که پس از معرفی ایشان جلسات نیز طبق روال گذشته برگزار می‌شود. وی خاطر نشان کرد: در هر جلسه باید دو سوم از اعضای شورا حضور داشته باشند تا جلسه رسمیت پیدا کند و با توجه به اینکه 3تن از نمایندگان مجلس نیز دراین شورا حضور دارند با تعطیلات مجلس برگزاری جلسات نیز با وقفه مواجه شد. رییس شورای رقابت در خصوص بحث قیمت گذاری قطعات خودرو گفت: این موضوع تاکنون نهایی نشده زیرا امکانات لازم در این خصوص تامین نشده است. وی در خاتمه گفت: انتظار ما از معاونت راهبردی رییس جمهور ارائه تسهیلات و امکانات بیشتر به این شورا است البته در دولت گذشته نیز قول‌هایی داده شد که متاسفانه هیچ کدام اجرایی نشد.
کد خبر 25893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تندر90 با تاريخ تحويل فروردين1392 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    3 0
    بنده در آبان ماه1391 تندر90 از ايران خودرو پيش خريد نموده تا در فروردين1392 خودرو تحويل بگيرم و تاكنون كه 5ماه از تاريخ تحويل گذشته و درحد 71درصد از تاريخ تحويل گذشته است نه از قيمت خبري است و نه از تحويل. به خدا قسم حالا ديگه ايران خودرو يه فكري براي ماها بكند.
  • بنده خدا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 0
    جمشید جان مادرت دست از سر خودرو بردار.....این همه هارت و پورت کردی چه گلی به سر ما زدی؟.....
  • بالش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    2 0
    لطفا محصولات سایپا و ایران خودرو را به مردم ندهید برای دشمنان بصورت رایگان بفرستید چون با خرید یک خودرو ایرانی اسم خریدار وارد لیست عزراییل می شود.