چه کسی خودروهای کارکرده را تضمین می کند؟

پرشین خودرو: عضو انجمن قطعه سازان مخالفت خود را با واردات خودروهای سواری دست دوم به کشور اعلام کرد و گفت: در وضعیتی که شرایط کشور بحرانی شده و تورم سنگین آحاد افراد جامعه را در بر گرفته نباید مشکل جدیدی را بر دیگر مشکلات صنعت اضافه کرد.

رضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: فرقی ندارد خودرویی که خریداری می شود تولید چه سالی باشد، در هر صورت باید هزینه مورد نیاز برای خرید آن با ارز پرداخت شود و در حال حاضر مشکل اصلی خودروسازان و قطعه سازان که برخی از آنها را تا مرز تعطیلی پیش برده، مشکل تأمین ارز است. وی در ادامه تصریح کرد: ایده هایی که برای بهبود وضعیت صنعت مطرح می شود باید علمی باشد و به عواقب آن خوب اندیشیده شود لذا واردات خودرو دست دوم حتی در شرایط عادی و زمانی که هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد نیز راهکار مناسبی نیست و باید به فکر راه حل های اساسی برای بهبود وضعیت صنعت خودرو باشیم. این عضو انجمن قطعه سازان تأکید کرد: صنعت خودرو با زحمت های فراوان قطعه سازان و مدیران در دهه های قبلی به پیشرفت های بسیاری دست یافته بود و نباید زمانی که این صنعت با مشکل مواجه شده با اقدامات نادرست موجب از بین رفتن سرمایه هایی شویم که صرف پیشرفت این صنعت شده است. وی متذکر شد: باید با نقشه های راهبردی به صنعت خودرو کمک کنیم تا با افزایش تنوع محصول و جلب رضایت مشتریان بازار کشور را رقابتی کنند و به سمت جهانی شدن پیش رود. عضو انجمن قطعه سازان عنوان کرد: مردم از خدمات پس از فروش سایپا و ایران خودرو راضی نیستند حال چگونه می توان خودرویی را به کشور وارد کرد که نه قطعات آن در کشور موجود است و نه خدمات پس از فروشی دارد. وی همچنین اظهار داشت: واردات خودرو دست دوم به کشور ممکن است توان تأمین نیاز بازار را داشته باشد اما نباید فراموش کرد که واردات این خودروها موجب آشفته شدن بازار خودرو می شود و مشکلی را بر مشکلات صنعت خودرو اضافه خواهد کرد. رضایی در پایان ضمن اشاره به لزوم افزایش نظارت بر واردات خودرو و قطعات آن از چین، خاطرنشان کرد: بازار ایران بازاری جذاب برای خوردوسازان سراسر دنیا است لذا باید در صورت از بین رفتن تحریم ها، خودروسازان خارجی با شرایطی خاص وارد کشور شوند.
کد خبر 26424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • M.SH ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    5 0
    هر خودرویی هم که وارد شود مگر مانند تولید کنندگان داخلی هستند که از کارخانه بیرون نیامده دارای قطعات معیوب باشد. آیا بهتر نیست به جای شعار دادن تحولی در مدیریت تولید کنندگان داخلی ایجاد شود و از طراحان و مهندسان داخلی استفاده کنند تا طرحشان را به خارجی ها نفروشن .
  • شهرام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    5 0
    آقا من تضمين ميكنم ومطمئنم كه يه ماشين مونتاز شده در ژاپن آمريكا واروپا ويا حتي كره وتركيه حتي با 5 سال كاركرد هم از ماشيناي به اصلطلاح صفر ايراني كه از درزبندي درها گرفته تا زوزه گيربكس و از همه جالب تر زوزه فرمان هيدروليك و...مصرف سوختي معادل ماشينهايي 30 سال پيش خيلي بهتره نمونه هاي زيادي هست كه همه ميدونيم مثلا هيوندا ورنا مدل 83 اينجانب پس از 9 سال وحدود175000 كيلومتر كاركرد ماشين مثل روز اول نرم كم مصرف كم استهلاك و پرشتاب هنوز من صفحه كلاج عوض نكردم حالا مقايسه كنيد آقا تو روخدا اين مافياي خودرو سازي رو كه فقط به فكر پركردن جيب هيئت مديرش هستو ببنديد ما نو نخواستيم دست دوم خارجي وارد كه دست دومش شرفداره...!!!!!
  • وی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    5 0
    ورود خودرو های بی کیفیت داخلی چطور؟ به نفع اند؟ قطعات چینی و غیره بی کیفیت چطور ؟ به نفع اند؟ 2011 هم وارد بشه باز هم زیر 60میلیون مال شماست. قطعه بسازید در دنیا بفروشید هم ارز بیارید هم اشتغال.زیر یوغ این دو تا هم نباشید.کار خودتونو بکنید درست وحسابی مثل ترکیه تایلند چیتون کمتره؟
  • ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    5 0
    شما اول اینو مشخص کن به فکر جون مردمی یا جیب خودت.مردم خودروی ۲۰سال پیش خاجی رو به چهار چرخهایی که با ..... برابری میکنه ترجیح میدن.لطف کنید دست از سر مردم بردارید اقایان ....
  • AMIN ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    6 0
    این آقای قطعه سازی که این صحبت ها رو فرمودند بفرمایند کیفیت قطعات خودشون رو چه کسی تضمین کرده!! شما خیلی بلدی کیفیت قطعات خودت رو بالا ببر!!!
  • 1313 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    6 0
    آقاجان یکی رو هم پیدا کن ضمانت این خودروهای داخلی رو که در همه جای دنیا منقرض شدن بکنه.