کد خبر 26877
۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
سرنوشت خودروهای خودمختار در بازار

پرشین خودرو: به نظر می رسد صنعت و فن آوری خودروهای خودمختار در این روزها در حال پیشرفت سریع و روز افزون هستند و به زودی بازی را به نفع خود تعویض می کنند ولی برخی دیگر از مردم و کارشناسان به این امر چندان خوش بین نیستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نظر می‌رسد صنعت و فن آوری خودروهای خودمختار در این روزها در حال پیشرفت سریع و روز افزون هستند و به زودی بازی را به نفع خود تعویض می‌کنند ولی  برخی دیگر از مردم و کارشناسان به این امر چندان خوش بین نیستند.

Autonomous-Cars-Face-Challenges-Main-Art

در کنگره جهانی  ITS که در توکیو و در هفته گذشته صوت گرفت برخی کارشناسان خواستار با احتیاط جلو رفتن در این موضوع شدند  و با اینکه در سال‌های گذشته این رویداد از رانندگی خودمختار مورد ستایش قرار می‌گرفت اما در حال حاضر موانع متعددی که فراتر ار چالش‌های فناوری است جلب توجه می‌کند.

به عنوان مثال هیچ استاندارد روشنی در این مورد وجود ندارد و به طور اساسی مقرراتی در این زمینه نیز به تصویب نرسیده و نگرانی‌های جدی در مورد مسئولیت وجود دارد و این در حالی است که شرکت‌هایی مانند نیسان و تسلا و گوگل یک مسابقه را برای تحویل یک خودرو خودمختار کامل و مستقل برای سال ۲۰۲۰ در پیش گرفته اند.

autonomous car

به گزارش خودروسازی، یکی دیگر از نگرانی‌ها ارتباط وسیله نقلیه به وسیله نقلیه است که اگر خودروسازان تصمیم به به اشتراک گذاری تلفن‌های هوشمند رانندگان با فناوری ۴G شوند با حجم انبوهی از داده‌ها که هر لحظه در حال ورود و خروج هستند روبرو هستیم.

از سوی دیگر افزایش سن و پیری در کشورهایی مانند ژاپن و آمریکا می‌تواند یک افزایش غیر منتظره برای خودروهایی با فن آوری مستقل روی دهد و این در حالی است که در حدود ۹۰ درصد از تمام حوادث راهنمایی و رانندگی توسط خطای رانندگان روی می‌دهد و وسایل نقلیه خودراننده می‌تواند باعث افزایش ایمنی برای افراد آسیب پذر به خصوص سالمندان باشد.

autonomous car 2

در این میان شرکت‌هایی مانند تویوتا برای آینده وسایل نقلیه در حال یکپارچه سازی ارتباطات هستند و علاوه بر آن جنرال موتورز نیز در حال برنامه ریزی برای راه اندازی وسایل رانندگی نیمه مستقل برای سال‌های آینده است.

موضوع دیگری که باید در تصویب قوانین خودروهای خودمختار مورد توجه قرار گیرد بی تفاوتی جوانان در رانندگی است که باید سخت گیری‌های بیشتری در این مورد صورت گیرد.

به هر حال فناوری و پیشرفت همیشه خوب بوده است ولی هنوز بسیاری از چالش‌ها بر سر راه خودروهای خودمختار وجود دارد که باید به آنان پاسخ داده شده و موانع قانونی آن نیز برطرف شود.

کد خبر 26877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha