کد خبر 27082
۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
افزایش قیمت خودرو فعلاً درحد نظر است

پرشین خودرو: رئیس شورای رقابت با بیان اینکه فعلاً افزایش قیمت خودرو در حد نظر است و خودروسازان اجازه افزایش قیمت ندارند، گفت: فردا در شورای رقابت درباره دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو با ارز آزاد تصمیم می‌گیریم.

به گزارش «پرشین خودرو»، جمشید پژویان با اشاره به اینکه هنوز تصمیم جدیدی برای افزایش قیمت خودروها از سوی وزارت صنعت و شورای رقابت گرفته نشده است، اظهارداشت: صحبت‌های اخیر برخی از مدیران شرکت های خودروساز مبنی بر افزایش قیمت تعدادی از خودروها فقط در حد نظر است. وی با بیان اینکه خودروسازان به هیچ عنوان خود به خود نمی‌توانند قیمت محصولات خود را افزایش دهند، افزود: در کل بنده نمی دانم براساس چه مبنایی این اظهارات عنوان شده است. رئیس شورای رقابت اضافه کرد: قرار است در جلسه فردای شورای رقابت با تأیید اطلاعات خودروسازان از سوی وزارت صنعت، دستور العمل نهایی قیمت خودرو براساس ارز آزاد تعیین شود. براساس این گزارش، سرانجام پس از اما و اگرهای بسیار در چگونگی قیمت گذاری خودرو و وعده‌های نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که به زودی قیمت خودرو تعیین تکلیف خواهد شد، این هفته مبنای قیمت گذاری خودرو ارز آزاد اعلام گردید. به گزارش تسنیم، نعمت زاده در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران از منتفی شدن کاهش قیمت خودرو خبر داد و گفت: با خودروسازان صحبت کردیم تا پایان سال افزایش قیمت نداشته باشند. البته انتشار همین خبر باعث شد تا خودروسازان از افزایش قیمت محصولات خود تا 30 درصد خبر دهند که این امر را باید برخلاف تعهد آنان به نعمت زاده در عدم افزایش قیمت‌ها دانست. همچنین نعمت زاده با رد انحصاری بودن بازار خودرو اظهارداشت: از شورای اقتصاد درخواست کردیم که در مصوبه دو سال پیش خود درباره انحصاری بودن بازار خودرو در ایران تجدیدنظر کند. در همین مسیر از شورای رقابت نیز خواسته ایم با برگزاری جلسه‌ای در قیمت ها هم تجدید نظر شود که بزودی این جلسات آغاز می شود. نعمت زاده با تاکید بر اینکه خودروسازان هم اکنون با ارز آزاد تولید می‌کنند ولی شورای رقابت قیمت ها را بر اساس ارز مبادله ای تعیین کرد، گفت: بر این اساس، کاهش قیمت خودرو را نباید انتظار داشته باشیم بلکه ممکن است برخی خودروسازان بخواهند افزایش قیمت هم بدهند که البته با آنها صحبت کردیم تا پایان سال قیمت ها افزایش نیابد. روی هم رفته اظهارات اخیر وزیر صنعت درباره خودرو باعث گردید مشتریان این کالای سرمایه‌ای که پیش از این امید کاهش قیمت خودرو را داشته و تمایلی به خرید نداشتند را با نگرانی هایی همراه کند. البته کارشناسان بازر خودرو نیز معتقدند تا هفته گذشته بازار خودرو وضعیت تقریبا با ثباتی را داشت و قیمت ها روند نزولی را طی می کرد. اما به نظرمی رسد با اظهارات وزیر صنعت درباره قیمت خودرو و اینکه دیگر نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت قیمت ها روند صعودی را با شیب بسیار ملایمی تجربه خواهد کرد.
کد خبر 27082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دومی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    5 0
    کاهش قیمت چی؟در حد جوک هست؟ دلار ۷۰۰ تومان ارزون شده و از ۳۷۰۰ شده ۳۰۰۰ تومان !!!!تو کاهش دادی یا دوستات قیمت رو؟تحریم هاتونم تا چند وقت دیگه لغو میشه!!دست پیش گرفتین که پس نیوفتین؟؟؟؟
  • افشین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    5 0
    این آقا بهتر است به بازار خودرو مراجعه کند. افزایش قیمت از نظر گذشته و به عمل تبدیل شده!
  • سعيد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    5 0
    برو بابا مثل اينكه اين يارو خواب تشريف داره پرايد شده 18 تومن جمع كنيد اين بساط رو
  • کوروش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    این دستش با اینهاست