کد خبر 27129
۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
احتمال تغییر تورم بخشی خودروها

پرشین خودرو: رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه افزایش قمیت خودور تا زمانی که خودروسازان مستندات خود را مبنی بر میزان ارز برای محصولاتشان به شورای رقابت اعلام نکرده اند خلاف قانون است، گفت: خودروسازان در این خصوص باید منتظر نظر شورای رقابت باشند.

به گزارش «پرشین خودرو»، جمشید پژویان افزود: شورای رقابت کاملا با وزارت صنعت توافق دارد و هیچگونه مشکلی در این رابطه وجود ندارد ضمن اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز قبول دارد که شورای رقابت وظیفه تعیین دستورالعمل قیمت گذاری را بر عهده دارد. رییس شورای رقابت افزود: شورای رقابت نیز قبول دارد که تهیه نقشه راه صنعت و خودرو بر عهده وزارت صنعت است و در حالی که دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را در گذشته در اختیار این وزارتخانه قرار دادیم مجدد نیز ارسال خواهیم کرد. وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مدیرعامل یکی از شرکت های خودروسازی اخیرا از افزایش قیمت محصولات خود به دلیل ارز بری خبرداده است؛ آیا تا زمانی که شورای رقابت مستندات خودروسازان مبنی بر میزان ارزبری محصولاتشان را دریافت نکرده است، افزایش قیمت خودرو قابل قبول است؟ گفت: قطعا همینطور است؛ بدون شک خودروسازان باید منتظر نظر شورای رقابت باشند. به گزارش خانه ملت، وی با تاکید بر اینکه خودروسازان نمی توانند قیمت محصولات خود را افزایش دهند، گفت: اگر خودروسازی اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کند این خلاف قانون است. رئیس مرکز ملی رقابت با تاکید بر اینکه وزارت صنعت می تواند بر اساس دستورالعمل قیمت گذاری خودرو، قمیت ها را محاسبه و بر آنها نظارت کند، درباره اظهارات وزیر صنعت مبنی بر لغو اختیار شورای رقابت برای تهیه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو گفت: ما با وزارت صنعت تعامل داریم و تاکنون مسئله ای در این رابطه نبوده است. پژویان درباره قیمت های جدید خودرو گفت: دستوالعمل قیمت گذاری خودرو همان دستورالعمل فعلی است اما شورای رقابت بر اساس گفته بانک مرکزی که در گذشته اعلام کرده بود ارز مبادله ای خودروسازان را تامین کرده است در محاسبات قیمت خودرو این ارز مد نظر بود اما اکنون که خودروسازان اعلام می کنند ارز مبادله ای از بانک مرکزی دریافت نکرده اند ما تاییدیه این موضوع را از وزارت صنعت خواستاریم تا شورای رقابت مصوبه ای داشته باشد که قیمت خودرو بر اساس ارزی که خودروسازان از آن استفاده کرده اند محاسبه شود. وی ادامه داد: در دستور العمل قمیت گذاری چند پارامتر وجود دارد و نرخ تورم بخشی با مرجعیت بانک مرکزی یکی از این پارامترها است ممکن است تغییر کند که احتمال دارد شورای رقابت در جلسه امروز درخصوص آن مصوبه داشته باشد. رئیس مرکز ملی رقابت افزود: موضوع ارز بحث است که شورای رقابت با بررسی های لازم به دنبال این است که هر نرخی واقعی تر باشد در محاسبه قیمت خودرو محاسبه شود. پژویان با تاکید بر اینکه مرجع اعلام تورم بخشی خودرو بانک مرکزی است، تصریح کرد: بانک مرکزی این نرخ را بر اساس ارز مبادله ای محاسبه کرده بود و اکنون که خودروسازان ادعا می کنند ارز مبادله ای دریافت نکردند ما به آنها اعلام کردیم مستندات خود را ارائه دهند، در این صورت با نسبتی که ارز آزاد استفاده شده است تورم بخشی محاسبه شده است. وی گفت: در نهایت مقرر شد خودروسازان مستندات خود را ارائه و در صورت تایید وزارت صنعت، در شورای رقابت بررسی شود. رئیس شورای رقابت همچنین درباره دستور کار امروز شورای رقابت گفت: در جلسه امروز احتمالا موضوع خودرو در دستور کار خواهد بود.
کد خبر 27129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پيش خريد تندر90 با تاريخ تحويل فروردين1392 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    3 0
    در آبان ماه سال گذشته و به مناسبت عيدسعيد غدير!!!!!! از ايران خودرو تندر90 با تاريخ تحويل فروردين1392 پيش خريد نموده و تا اين لحظه درحد 71درصد قيمت خودرو را پرداخت نموده ام. حال بعد از گذشت 7 ماه از تاريخ تحويل خودرو نه از خودرو خبري است و نه از قيمت‌گذاري قانوني!!!!! و اگر راست مي‌گيد با تلفن 096440 ايران خودرو تماس بگيريد و مشكل‌تان را در جريان بگذاريد.!!! امتحانش مجاني است!!!!!!!!!!!!!!! به خدا ما چه گناهي كرده ايم كه اين جور گرفتار خودروسازان بي رحم و بي تعهد افتاده ايم كه به غير از سود سهام خود به هيچ چيز فكر و رحم نمي كنند و نه جوان مي شناسند و نه پير و زن و مرد و .... حالا ديگه هم وزير صنعت دولت اميد شده همراه اونها. آخه كي و چه كسي بايد براي مصرف كننده بدبخت و بيچاره تدبيري كند؟؟؟!!!! حاج حسن آقاي روحاني به خدا يه فكري براي ما برداريد.!!!!