کد خبر 27190
۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
خودرو پرنده، با سرعت 88کیلومتر

پرشین خودرو: مهندسان انگلیسی خودروی پرنده جدیدی طراحی کرده اند که تنها در مدت سه دقیقه از حالت خودروی زمینی به حالت خودروی پرنده تبدیل می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروی پرنده SkyRunner مجهز به موتور یک لیتری Ford EcoBoost است که 123 اسب بخار قدرت و گشتاور 199 نیوتن متر را ایجاد کرده و تنها در مدت 4.3 ثانیه از شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که شتابی معادل خودروی پورشه 911 است. با این حال حداکثر سرعت این خودرو بر روی زمین 185 کیلومتر در ساعت است که بسیار کمتر از سرعت پورشه است.
خودروی SkyRunner با وزن 420 کیلوگرم، در مدت سه دقیقه از حالت خودروی زمینی به حالت خودروی پرنده تبدیل شده و از قابلیت پرواز تا ارتفاع 15 هزار پایی و با سرعت 88 کیلومتر در ساعت برخوردار است. در شرایط پرواز از فناوری پاراگلایدر – استفاده از یک چتربال بزرگ – برای رسیدن به ارتفاع 4.5 کیلومتری و بالاتر از ابرها استفاده می شود.
به گزارش ایسنا، این خودرو توسط مهندسان شرکت Gilo Industries طراحی شده است و هر راننده با طی کردن یک دوره 12 ساعته آموزشی به همراه مربی پرواز قادر به دریافت گواهی رانندگی با این خودرو خواهد بود. خودروی پرنده SkyRunner برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی Fort Lauderdale در فلوریدا در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد و فروش آن با قیمت از سال 2014 با قیمت 120 هزار دلار آغاز می شود.
 

 

کد خبر 27190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha