انتظار برای کاهش قیمت ها، عامل اصلی رکود بازار

پرشین خودرو: عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: تقریباً سه سال قبل خودروهای خریداری شده توسط مردم بیش ار نیاز آنها بود به نحوی که فروشندگان پیش بینی فروش 1500 دستگاه را داشتند اما تعداد خودروهای فروخته شده به 1700 دستگاه رسید.

امیرحسن کاکایی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: یکی از دلایل عدم خرید خودرو توسط مردم بالا بودن میزان خرید در سه سال گذشته بود که موجب شد نیاز کنونی مردم به خودرو تأمین شود. وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته قیمت خودرو به یکباره افزایش یافت اما پس از مدتی مجدداً خودرو ارزان شد و این امر موجب شد تا مصرف کنندگانی که نیاز جدی نداشتند در انتظار کاهش قیمت ها اقدام به خرید نکنند لذا می توان انتظار برای کاهش قیمت را یکی دیگر از دلایل رکود بازار دانست. این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: طبیعی است که با افزایش قیمت ها درآمد مردم کاهش یابد و قدرت خرید نیز پایین می آید اما چنانچه مردم قیمت های کنونی خودرو را باور کنند و انتظاری برای کاهش قیمت ها نداشته باشند، خرید و فروش به روال عادی بازگشته و رونق به بازار خودرو برمی گردد و پس از مدتی بازار به ثبات رسیده و قیمت ها نیز واقعی می شود. وی همچنین اظهار داشت: کاهش تولید در سال گذشته باعث شد تا قطعه سازان با مشکلات بسیاری مواجه شوند لذا در حال حاضر چنانچه خودروسازان قصد افزایش تولید خودرو را داشته باشند به دلیل مشکلات قطعه سازان برای تأمین قطعه و مواد اولیه اندکی زمان لازم است تا وضعیت تولید به روال عادی بازگردد. کاکایی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که مسئولین صحبت های جدیدی را در خصوص قیمت خودرو مطرح نکنند تا سه ماه آینده و در آستانه سال جدید بازار به ثبات خواهد رسید و با بازگشت رونق به بازار، خودروسازان نیز می توانند اقدام به افزایش کیفیت محصولات خود و منطقی کردن قیمت ها کنند.
کد خبر 27244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    24 1
    آقای نمی دونم به حساب خودت کارشناس مردم دیگه حاضر نیستند پول بابت خودروهای از رده خارج و با تکنولوژی 40 سال پیش رو بدهند ما میگیم خودروهای ساخت داخل استاندارد نیستند اقایون میان بحساب خودشان استاندارد سازی می کنند موش تو سوراخ نمی رفت جارو به دمش می بست ما میگیم این تکنولوژی قدیمی شده انها میگن ما با استداندارد روز همراه هستیم انگار که بیایی برای فرغون ترمز abs بگذاری این کاری هست که خودروسازان داخلی انجام میدن
  • پرویزخان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    1 0
    می گم یک قسمت طنز هفته هم دایر کنید این جور اخبار رو توش بزارید. «««طبیعی است که با افزایش قیمت ها درآمد مردم کاهش یابد و قدرت خرید نیز پایین می آید اما چنانچه مردم قیمت های کنونی خودرو را باور کنند و انتظاری برای کاهش قیمت ها نداشته باشند، خرید و فروش به روال عادی بازگشته و رونق به بازار خودرو برمی گردد و پس از مدتی بازار به ثبات رسیده و قیمت ها نیز واقعی می شود.»»» آخه جناب، دوست عزیز کارشناس! مردم از کجا بیارن؟؟؟ یعنی مردم الان کلی پول مفت تو حسابشون داره خاک می خوره، فقط منتظر اعلام قیمت هستن؟! جداً اینجوری فکر می کنین؟ مردم الان توی خرج روزمره شون موندن دیگه ندارن پول ماشین اونم چند برابر شده را بدن. واقعن دریافتن این مطلب آنقدرها هم دشوار نیست.
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    1 0
    حاج امیر راست میگه. شما رئیس دانشکده خودروتون جز دو تا کتاب طراحی موتور درونسوز و شاسی بدنه خودرو نداره! نمی دونه کد کمه یا کم کده، فقط 8 سال کار سیاسی کرد. اخوی: خودرو سازی که با دانشگاه در تعامل نباشد و دانشگاهی که 8 سال دنبال کار جز تحقیق و برنامه ریزی توسعه ای در فضای صنعتی کشور باشد، همین است - که هست یا حق
  • - ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    1 0
    خواستم بنویسم که وقتی 10-20سال بخاطر سود بیشتر سهامدارانتان دست به ترکیب محصول نزدید خوب معلومه که مردم متو جه میشوند پول برای محصولی قدیمی که فقط مواد اولیه را حرام کرده وجیب دارنده اش را خالی میکند نباید بدهند. نوابغ مدیریتی چرا خودرو را با تورم اجناس دیگر مقایسه میکنید؟ ماهیت خودرو وابسته به تکنولوژی و زمان است یعنی اگر بعد از 10-20 سال هنوز همان محصول را دادید بیرون دیگه نباید بگید نسبت به تورم ارزونه چون اساسا خودروی قدیمی هییییچ ارزشی ندارد. حالا 405رو بکنید سمند بعدش سورن بعدش دنا بعدش... آقا این هنوز همون 405ء. رفتار شاسیش تو جاده همونه همون پلت فرمه چرا مردم رو...فرض کردید.نخواستیم. صادر کنید به اروپا دنا و تیبا رو. ما فقط صنعت قطعه سازی درست لازم داریم برای زنجیره جهانی تولید کنه ارز و شغل بیاره نه مونتاژ 4چرخه های بی سروته از رده خارج.