کد خبر 27327
۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
خبرنگاران کولیوس را پسندیدند+تصاویر

پرشین خودرو: شرکت پارس خودرو تست جاده ای خودرو کولیوس جدیدترین محصول خود را به همراه دومین دوره کلاس های تخصصی مفاهیم بنیادی صنعت خودرو با حضور خبرنگاران این حوزه برگزار کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این مراسم با حرکت به سمت شهر کاشان آغاز شد تا خبرنگاران خودروی رنو کولیوس را به لحاظ فنی در پیست تست خودرو سایپا کاشان مورد ارزیابی قرار دهند.
کولیوس اولین بار در سال 2006 در قالب یک خودرو مفهومی در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته شد. پلت فرم این خودرو، پلت فرم مدل C شرکت رنو- نیسان است که جزء پرفروش ترین پلت فرم های جهان بوده و در طیف وسیعی از محصولات نیسان و رنو مانند مگان و نیسان قشقایی از این پلت فرم استفاده شده است.
این خودروی هوشمند موفق به دریافت 5 ستاره از موسسه  یورو ان کپ (EuroNcap) شده است و مدل (سال 2014) آن توسط خبرنگاران مورد تست قرار گرفت و از این آزمون سربلند بیرون آمد.
به گفته کارشناسان، این خودرو به شکلی طراحی شده است که قابلیت استفاده در فضاهای شهری و کوچک و حتی شهرهای شلوغ و خارج از شهر را نیز دارد ، موتور آن پرقدرت و دارای 170 اسب بخار قدرت است و حداکثر گشتاور آن 226 نیوتن است .
این خودروی هوشمند در زمره خودروهای پرقدرت و پر توان لوکس شهری با قابلیت حضور در جاده های ناهموار و کوهستانی، قرار داشته و موتور پرقدرت 5/2 لیتری و 16 سوپاپ آن به همراه تکنولوژی بسیار پیشرفته و متمایز  سیستم انتقال قدرت 3 حالته (-i system 4x4 all mod) کولیوس را از کارایی همزمان 3 خودروی شهری ، کاری (executive) و 4×4  حرفه ای-اسپرت (off road) برخوردار کرده است و همچنین این خودرو از سقف پانوراما و سیستم هشدار دهنده نقاط کور برخوردار است.
با سوار شدن بر رنو کولیوس به خوبی متوجه می شوید که این خودرو علاوه بر قدرت ، شتاب و سرعت مناسب، از هندلینگ خوبی نیز برخوردار است. همچنین صندلی های این خودرو نیز بسیار راحت طراحی شده اند.
سیستم کنترل سرعت در شیب و سربالایی بدون دخالت راننده از امکانات ایمنی این خودرو محسوب می شود و تجهیزاتی چون شش ایربگ، ترمز ABS، قفل مرکزی، تنظیم برقی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی و گرمکن صندلی راننده، صندلی های عقب با قابلیت تا شدن، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، چراغ زنون، سیستم هشدار دهنده در نقاط کور در حرکت ( BSW)  و سیستم کنترل پایداری ESP برخی دیگر از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو است.
سیستم استارت دکمه ای هوشمند، ورودی USB و iPod ، سیستم صوتی BOSE ، آینه وسط الکتروکرومیک و آینه های جانبی برقی تاشو از امکانات این خودرو محسوب می شود.
خودروی کولیوس که به عنوان یک محصول اصیل در بازارهای اروپایی مطرح است، به لحاظ ویژگی های فنی و ایمنی نسبت به خودروهای همکلاس خود دارای مزیت رقابتی بالایی است و این خودرو تنها خودروی آفرود واقعی در بازار ایران محسوب می شود و بر همین اساس شعار «اصالت نهایت جذابیت است» برای این خودروی اصیل انتخاب شده است.
همچنین شرکت پارس خودرو دومین دوره آموزشی ارتقای سطح آگاهی خبرنگاران حوزه صنعت خودرو را در 3 حوزه تولید، کیفیت و مهندسی برگزار کرد تا خبرنگاران با مفاهیم بنیادی صنعت خودرو کشور آشنا شوند.
این دوره از کلاس ها توسط اساتید برجسته و کارشناسان متخصص شرکت پارس خودرو به خبرنگاران تخصصی این حوزه آموزش داده شد و خبرنگاران با طی این دوره گواهینامه آموزشی حضور در آن را نیز دریافت خواهند کرد.

کولیوس در تست خبرنگاران سربلند شد

کولیوس در تست خبرنگاران سربلند شد

کولیوس در تست خبرنگاران سربلند شد

کولیوس در تست خبرنگاران سربلند شد

کولیوس در تست خبرنگاران سربلند شد

کد خبر 27327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha