کد خبر 27378
۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
مجازات مخدوش‌​کردن پلاک خودرو چیست؟

پرشین خودرو: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران راهور تهران بزرگ گفت: تمام تقاطع‌ها باید به دوربین‌های ثبت تخلف مجهز شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سرهنگ عین‌الله جهانی با اشاره به نصب دوربین‌های ثبت تخلف تجاوز به حریم خطوط عابر پیاده اظهار داشت: هم‌ اکنون 66 تقاطع شهر به دوربین ثبت تخلفات تجاوز به حریم خطوط عابر پیاده و عبور از چراغ قرمز مجهز شده‌اند و این تقاطعات را تحت کنترل قرار داده‌اند. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران راهور تهران بزرگ در ادامه در واکنش به برخی نگرانی‌های مردم در ثبت تصویر پلاک اتومبیلشان توسط این دوربین‌ها در مواردی که به واسطه ترافیک و مسدود شدن چهارراه‌ها روی خطوط عابر پیاده متوقف مانده‌اند تاکید کرد: قطعا تصویر تخلفات ثبت شده توسط اپراتورهایی رصد می‌شوند و در مواردی که تصاویر ثبت شده از پلاک اتومبیل‌ها به دلیل مسدود شدن مسیر در چهارراه‌ها و توقف آن‌ها بر روی خطوط عابر پیاده رخ داده باشند، این تصاویر از لیست تخلفات حذف می‌شوند. لذا تنها در مواردی که تخلف رانندگان محرز باشد این تصاویر برای رانندگان ارسال و یا در سوابق آن‌ها ثبت می‌شود. وی جریمه تجاوز به خط عابر پیاده را 20 هزار تومان دانست و در ادامه افزود: اگر تخطی صورت گرفته، تجاوز به حریم عابر پیاده باشد 20 هزار تومان جریمه و اگر عبور از چراغ قرمز باشد علاوه بر 100 هزار تومان جریمه 5 نمره منفی برای رانندگان خودروهای شخصی و 10 نمره منفی برای رانندگان خودروهای عمومی و سنگین درنظر گرفته خواهد شد. به گزارش تسنیم، جهانی نصب دوربین‌های بیشتر را در گرو امکانات، تجهیزات و بودجه شهرداری دانست و گفت: درخواست ما تجهیز شدن تمام تقاطع‌ها به دوربین‌های ثبت تخلف است. چراکه ما معتقدیم استفاده از این تجهیزات بع عنوان یک عامل بازدارنده نتایج خوبی در بهبود وضعیت ترافیکی شهر خواهد داشت. ولی این مساله بستگی به توان مالی و تجهیزاتی شهرداری تهران مرتبط است. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران راهور تهران بزرگ همچنین در واکنش به نصب دوربین‌های ثبت تخلف در محدوده طرح زوج و فرد گفت: هیچ دوربینی برای کنترل محدوده طرح زوج و فرد وجود ندارد و تنها برای کنترل محدوده طرح ترافیک از تجهیزات پیشرفته و دوربین‌های ثبت تخلف استفاده می‌شود. جهانی در پایان با هشدار به رانندگانی که برای فرار کردن از ثبت تخلفشان برای ورود به محدوده طرح ترافیک پلاک اتومبیل را مخدوش کرده یا می‌پوشانند گفت: در صورت شناسایی این متخطیان صاحبان وسیله نقلیه علاوه بر توقیف خودرو به دادسرای ویژه راهنمایی و رانندگی معرفی می‌شوند و به استناد قانون مجازات اسلامی مصوبه سال 92، از 6 تا 12 ماه زندان برای این افراد درنظر گرفته شده است.
کد خبر 27378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    0 0
    راهنمایی و شهرداری بااین دوربیناوتابلوهای توقف مطلقا ممنوع که تعدادشان از ماشینا بیشتره خیلی نارضایتی برای مردم کشورمون درست کردن