کد خبر 27389
۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
خودروهایی که نمی توانیم سوار شویم!

پرشین خودرو: خودروسازان ایرانی با دردست داشتن انحصار بازار خودرو، در هر زمانی طبق رفتار بنگاه های انحصاری اقتصادی به میل خود قیمت ها را بالا برده اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، این نوسانات قیمت هیچگاه رضایت مشتریان را به دنبال نداشته است و در حالی در طی این سال ها قیمت خودروهای ساخت داخل روز به روز افزایش داشته است که هیچ تحول خاصی در افزایش کیفیت آنها صورت نگرفته است. جنگ که به پایان رسید صنعت خودروسازی نیز در کنار دیگر صنایع احتیاج داشت تا دست نوازشی بر سرش کشیده شود. برای همین تصمیم گرفته شد تا با استفاده از ابزار تعرفه خودروسازی توان رقابت در بازار های جهانی را به دست آورد. با گذشت چندین دهه از انحصاری شدن خودرو و تعرفه های بالای این صنعت، هنوز خودروسازان ایرانی درگیر افزایش قیمت هستند. متاسفانه خواسته و رضایت مشتریان ایرانی تنها موردی است که خودروسازان به آن توجهی ندارند. صنعت خودروسازی ایران درحالی مانند نوزادی عقب مانده است که خودروسازان نوظهور آسیایی توانسته اند حرفی برای گفتن در سطح جهان داشته باشند. درحال حاضر علیرغم افزایش قیمت چندین باره در طی یکسال اخیر هیچ تکنولوژی جدیدی به خودروهای ایرانی اضافه نشده است. این در حالیست که خودروهایی که از لحاظ قیمت با خودروهای ساخت ایران برابری می کنند، دارای تکنولوژی های پیشرفته ای هستند. به گزارش افکارنیوز، متاسفانه در داخل ایران خودروهای ساخت کارخانه خودروها را با ابتدایی ترین امکانات به مشتریان تحویل می دهند و دارندگان خودرو به نوعی بعد از تحویل مجبور هستند با هزینه دوباره امکانات خودروی خود را ارتقا دهند. در این گزارش امکانات ارزان قیمت ترین خودروهای خارجی را بررسی می کنیم. در طی سال های عمر خودروسازی ایران وقتی صحبت از مدل های ارزان قیمت خودرو می شود، مشتریان خود به خود یاد خودروهایی با کمترین امکانات می افتند اما این موضوع برای خودروسازان خارجی به گونه ای دیگر است.

نیسان ورسا ؛ ارزان قیمت و ایمن
نیسان ورسا، یکی از ارزان قیمت ترین خودروهای جهان است که تنها ۱۴هزار دلار قیمت دارد. علیرغم قیمت پایینی که برای این خودرو تعیین شده است، بهترین امکانات برای ایمنی جانی و مالی سرنشینان خودرو درنظر گرفته شده است. 



کیسه های هوای این خودرو به گونه ای طراحی شده است که درصد ضربه مغزی سرنشینان به صفر نزدیک شود. برای سرنشینان جلوی این خودرو علاوه بر در نظر گرفتن کیسه های هوای جلویی و کناری، کیسه هوایی از سقف نیز تعبیه شده است تا در صورت تصادف سر آنها در اثر اصابت به سقف دچار ضربه نشود. سرنشینان عقب نیز به کیسه های هوایی کناری دسترسی دارند.



چراغ هالوژن از دیگر امکانات این خودروست. ازمزیت های این چراغ ها، نورهای پهن و با طول زیادتریست که وضوح دید راننده را افزایش می دهد. 

سیستم مانیتورینگ فشار لاستیک ها یکی دیگر از مزایای این خودروی ارزان قیمت است. این سیستم، هشداریست برای عواملی که می تواند باعث کاهش عمر لاستیک ها و کاهش توانایی آن برای جابجایی خودرو شود.

کیا ؛ لوکس ایرانی ، ارزان خارجی
کیا یکی از لوکس های ایران محسوب می شود اما یکی از تولیدکنندگان خودروهای مختلف از جمله خودروهای ارزان قیمت در جهان است. کیا ریو با قیمت ۱۴هزار دلار، با تجهیزات بالا و قیمت پایین خود خیلی از مشتریان خودرو را مجذوب خود کرده است. این خودروی ارزان قیمت، مجهز به تجهیزاتی نظیر دوربین ۳۶۰درجه است که دید عقب خودرو را پوشش می دهد. بلوتوث بیسیم و پورت یو اس بی یکی دیگر از ابتدایی ترین امکانات کیا ریو است. این خودرو دارای دو کیسه هوای اصلی، دو کیسه هوای تعبیه شده در سقف برای سرنشینان است و البته کناره های خودرو تماما به کیسه هوا تجهیز شده است.

فورد ؛ بزرگ و ارزان قیمت
فورد آمریکایی علیرغم اسم بزرگی که دارد با تولید خودروهای ارزان قیمت به دنبال حفظ بازار خود در بین خودروسازان دنیاست. فورد فیستا، یکی از خودروهایی است که لقب ارزان را به خود به دوش می کشد. دوربین پوششی عقب خودرو، ۷کیسه هوا و گرمایش از کف صندلی های جلو از امکانات این خودروست.

شورلت اسپارک ؛ هم قیمت سمند!
شورلت اسپارک یکی از خودروهای ارزان قیمت این خودروساز بزرگ است. علیرغم اینکه تنها ۱۲هزار دلار قیمت دارد، به امکانات قابل توجهی مجهز شده است. این خودرو با ۱۰کیسه هوا توانسته است ایمنی بالایی را برای سرنشینان خودرو فراهم کند. صفحه نمایش ۱۰اینچی، دوربین با پوشش دید عقب خودرو، روشن شدن خودرو تنها با لمس یک کلید و سوخت پایین و مقرون به صرفه از امکانات قابل توجه این خودروی ارزان است.




شورلت سونیک ۱۴هزار دلاری یکی دیگر از هم قیمت های سمند و ۲۰۶ است. این خودرو نیز مانند همتای خود به امکاناتی نظیر ۱۰کیسه هوا و سیستم پخش با صفحه ۷اینچی مجهز شده است. بلوتوث بیسیم از دیگر امکانات این خودروست.





مزدا ۲ ؛ کم مصرف و ارزان
مزدا ۲ نیز از ارزان قیمت های جهان است. این خودرو با ۱۴هزار دلار قیمت، گرچه نمونه مشابه داخلی دارد اما از لحاظ تکنولوژی از این نمونه های داخلی بسیار پیشرفته تر است. مزدا ۲، علاوه بر کیسه هوای اصلی سرنشینان جلو، مجهز به کیسه های هوا در کنار خودرواست. سوخت کم و سیستم مانیتورینگ فشار بر تایرها، از دیگر امتیازاتی است که کارخانه مزدا برای این خودرو در نظر گرفته است.



هیوندای ؛ آرزوی ایرانی ها
در ایران تنها اقشار خاصی هستند که می توانند خودروهای هیوندای را برای خود انتخاب کنند و به لطف تعرفه های بالا تنها ثروتمندان هستند به این خودرو دسترسی دارند. اما با این حال هیوندای اکسنت با ۱۴هزار دلار قیمت یکی از ارزان قیمت ترین های جهان است. ۶کیسه هوا، ابتدایی ترین امکانات این خودرو است. یکی از تجهیزات قابل توجه این خودرو، کنترل الکترونیک استحکام و ثبات چرخ هاست؛ به طوریکه که اگر این سیستم تهدیدی را از لحاظ لغزش چرخ ها تشخیص دهد، فوری وارد عمل شده و به صورت خودکار عیب را برطرف می کند.





کنترل کشش خودرو یکی دیگر از مواردی است که برای اکسنت درنظر گرفته شده است. با استفاده از این تکنولوژی لغزش و سرخوردن ناگهانی چرخ های خودرو بلافاصله تشخیص داده می شود و سیستم به طور خودکار آن را کنترل می کند.


کد خبر 27389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha