کد خبر 27721
۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
گره کور صنعت خودرو باز می شود؟

پرشین خودرو: بازار خودرو در کشور این روزها حال و روز خوشی ندارد و فروشندگان و تولدی کنندگان و خریداران همه در بلاتکلیفی به سر می برند چرا که هنوز تکلیف نرخ خودرو مشخص نشده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، هر چند که وزیر صنعت آب پاکی را روی دست مردم ریخت و خبر داد: مردم منتظر نباشند، خودرو ارزان نخواهد شد، اما در هر حال بازار همچنان منتظر تعیین نحوه قیمت گذاری خودرو توسط وزارت صنعت است که با شورای رقابت اختلاف نظر جدی دارد. در این میان اما در آن سوی میدان و در بازارهای خارجی هر چند گرانی شدید حاکم است اما خبرهای خوشی نیز به گوش می رسد. در حالی که دیپلماسی جدید ایران و آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای، امیدواری ها را برای لغو برخی تحریم ها افزایش داده است برخی شرکت های معتبر اروپایی که سابقه حضور در ایران را دارند و طی سال های اخیر به دلیل وضع تحریم های اقتصادی، مجبور به ترک بازار ایران شده اند، مذاکرات خود را برای بازگشت به ایران آغاز کرده اند تا در صورت لغو تحریم ها، فعالیت خود را از سر بگیرند. در این میان زمزمه های از بازگشت خودروسازان بزرگ به ایران شنیده شده است و بنز، پژو و رنو نشانه هایی از ایجاد ارتباط با ایران را بروز داده اند. به عنوان مثال سخنگوی شرکت خودروسازی رنو به تازگی اعلام کرده : این شرکت تمایل دارد تا به محض برداشته شدن تحریم های ایران به بازار این کشور بازگردد. وی ادامه داده: شرکت خودروسازی رنو تمایل دارد تا به محض کاهش تنش های سیاسی در مورد ایران به بازار خودروی این کشور بازگردد اما نمی داند که چه زمان این اتفاق رخ خواهد داد. رنو مجبور شد از ابتدای جولای سال گذشته ارسال قطعات به ایران را متوقف کند. این خودروساز فرانسوی یکی از آخرین شرکت های بزرگ اروپایی است که هنوز در ایران فعال است و خروج از ایران به آن خسارت وارد کرده است. از سوی دیگر، چندی پیش بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت صراحتا خواستار بازگشت خودروسازان بزرگ دنیا به ایران شد. درست بعد از آن بود كه یكی از نهادهای وابسته به این وزارتخانه خبر از ارسال دعوتنامه به این خودروسازان برای شرکت در همایشی خودرویی داد. همایشی که گفته شده منظور اصلی از برگزاری آن معرفی ظرفیت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در كشور و لغو تحریم های خودرویی است. براساس جدیدترین اخبار به دست آمده اما حضور خودروسازان بزرگ کشورهای آلمان، فرانسه، کره و ژاپن در ایران قطعی شده است. گفته می شود تاکنون شرکت‌های بزرگ خودروسازی از کشورهای آلمان، فرانسه، کره و ژاپن به دعوتنامه ارسال شده برای حضور در همایش بین‌المللی صنعت خودرو پاسخ مثبت داده‌اند. این شرکت‌ها جزء خودروسازان برتر جهانی هستند و برندهای مطرح صنعت خودروی جهان را تولید می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت خودروسازی بنز اشاره کرد. به گزارش شفاف، گذشته از خودروسازان جهانی حضور قطعه‌سازان صاحب نام به ویژه در تولید قطعات خاص نیز در ایران قطعی شده است. ضمن آن‌که رییس انجمن جهانی خودروسازان هم در ایران حضور خواهد یافت. گفتنی است، همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران نهم آذر (29 نوامبر) در تهران برگزار و طی آن پتانسیل‌های صنعت خودرو و قطعه ایران به جهان معرفی می‌شود بنابراین باید حضور همه خودروسازان بزرگ جهان در ایران را به فال تیک گرفت شاید گره صنعت خودروی کشور باز شود.
کد خبر 27721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راستگو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 1
    خودروسازهای دنیا بیایند ایران چکار کنند. خوبست قبل از هرگونه سرمایه گذاری سهامداران این شرکتها رابشناسیم مثلا رنو با نیسان مشارکت دارد کی در این هولدینگ سهامدار اصلی است؟ و..../عزیزان هر ملتی بخوا هد میتواند روی پای خود بایستد چرا ما نمی خواهیم .