کد خبر 27904
۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
تفاوت رانا و 206 اس.دی+مشخصات

پرشین خودرو: اینکه می‌گویند رانا همان 206 اس‌دی ایرانی است، صحت دارد؟ این دو خودرو چه شباهت‌‌ها و تفاوت‌هایی دارند؟ امکانات و آپشن‌هایشان چیست؟ از نظر قیمتی چقدر با هم فرق می‌کنند؟ کدام‌یک بزرگ‌تر و کدام‌یک قوی‌تر هستند؟ اگر پاسخی برای این سوالات ندارید امروز به دردتان می‌خورد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سومین خودروی ملی نام گرفته است؛ رانا. به وضوح معلوم است که ایران‌خودرو آن را بعد از موفقیت‌های 206 ‌اس‌دی در برنامه خود قرار داده است. اینکه رانا روی یک پلت‌فرم جدید طراحی شده، حرف صادقانه‌ای نیست ولی این هم درست نیست که بگوییم رانا همان اس‌دی است.

از آنجایی که نسخه فرانسوی به لحاظ قیمتی، یک سر و گردن از محصولات دیگر شرکت بالاتر بود، تصمیم بر ساخت نمونه‌ای مشابه با قیمتی کمتر گرفته شد. در حقیقت رانا با همین هدف روی کار آمده بود تا بازار مشتریان باقی مانده را هدف قرار دهد.

یکی از دلایل ارزان‌تر بودن رانا، ایرانی‌تر بودن آن است. شاسی‌، بدنه، انتقال قدرت و جعبه‌دنده آن همگی ساخت داخل هستند. تفاوت کیفیت نمونه ایرانی با فرانسوی ناگفته پیداست. ولی این را هم باید اشاره کرد که 206های امروزی آنقدرها هم مانند قدیم باکیفیت نیستند.

به گزارش بازار خبر، نزدیک‌ترین مدل به رانا از بین 206‌ اس‌دی، تیپ V8 است. این دو خودرو دقیقا با یک موتور تولید می‌شوند ولی 206 به دلیل سبک‌تر بودن، اندکی قدرتمندتر است. به همین دلیل هم سرعت نهایی‌اش بیشتر شده و هم شتاب اولیه‌اش. از روی ابعاد طول، عرض و ارتفاع می‌شود فهمید که قدری فضای داخلی رانا بیشتر از رقیب است. اما فضای قسمت بار 206 اس‌دی حدود 50 لیتر بیشتر از حریف ایرانی‌اش است.

طبیعی است که قیمت 206 اس‌دی V8 بیشتر از رانا باشد. در حال حاضر این خودرو در بازار بین 37 تا 38 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در حالی که رانا قیمتی معادل 30 تا 32 میلیون تومان دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 27904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصرف كننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    27 3
    خوب معلومه كه رانا همون 206 كه چراغ وسپرش عوض شده مثل مدلهاي مختلف پرايد وسمند.
  • ... ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    19 1
    اگر واقعا شاسی رانا با 206 فرق میکند پس چرا زیر شاسی رانای من چندین مارک حک شده که نماد پژو هست و چرا کد ایرانخودروییش یکی بود ؟؟؟ ضمنا اینو هم اشاره نکردید که 206 های ایرانی که از سال 92 داره تولید میشه همه ی قطعاتش تفاوت داره و با رانا مشترک هست .حتی ترمز هر دو ماندو شده و گیربکس و دریچه ی گاز هر دو یکی شده .من به جرات میگم تفاوت 206 وی 8 و رانای ال ایکس امروزی فقط ظاهر و داشتن کولر اتوماتیک در 206 و همینطور طرح داخلی هست و لا غیر.حتی سیستم سیم کشی هر دو اکوماکسس شده.راستی خیلی از آمار های ایرانخودرو غلطه از جمله فضای صندوق عقب که به طور قابل محسوس در رانا بیشتر از 206 صندوقدار هست در صورتی که در سایت ایرانخودرو برعکس نوشته اونم 50 لیتر!!!!!در مورد شتاب هم باز رانا و 206 وی 8 ایرانی دقیقا یک شتاب رو دارن ولی رانا و 206 امروزی به خاطر ای سی یو و دریچه ی گاز متفاوت شتابشون بیشتره
  • پرویزخان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    16 2
    الان واقعا رانا با ۲۰۶ فرق خاصی نداشت ها!!!
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    19 1
    می شود توضیح دهید که چگونه ممکن است موتور هردو یکسان باشد و وزن رانا بیشتر باشد ولی مصرف 206 در شهر بالاتر ولی در خارج شهر پایین تر باشد؟!ضمناً صرفنظر از تئوری برخی واقعیات که از نظرات دارندگان دو خودرو اخذ شده به شرح زیر است: 1-مصرف رانا بالا در حدود 10 در شهر و 7.5 در خارج شهر است. 2-شتاب رانا بالاتر از 206 است ضمناً قسمتی از اختلاف قیمت ناشی از حق برندیست که بابت 206 پرداخت شده ولی رانا معاف از این قضیه است.
  • متنفر از خودروهای ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    15 4
    خودروی ملی کجا بود؟؟ همان 206 هست دیگه برادر بیخود هم دفاع نکن از این کارخونه
  • مصرف کننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    4 2
    رانا نرم تر از 206هستش.206بدنه با دوامتری دارد
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    7 2
    یعنی رانا خوب است
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    1 1
    مصرفش 10 ليتر است
  • بهروز بناب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    9 0
    مدل رانا جدیده خوبه
  • behnam ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    19 1
    206 مرد فقط رانا
  • هادی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    6 0
    حالا در کل این موتورهای ساخت ایران که روی 206و رانا نصب میشه دوام داره؟
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام . اگه از نظر موتوری رانا و 206 یکسانند پس چرا گیربکس رانا مانند 405 است ؟ شاید همین علت باعث بد جا رفتن دنده دو خودرو در زمان سرد بودن خودرو در ابتدای حرکت است ؟!
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    4 0
    از دوستانی که با هر دو خودرو رانندگی نکردن تقاضا میکنیم نظر ندن.
  • map ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    5 0
    رانا گیربکس be4 داره ولی 405وپارسbe3دارن 206 هم maدارن. دنده ی2 و3 رانا سبکتر از پارس هست ولی شتابش خوبه این گیربکس با وجود عیوبی بهترین گیر بکس ایران خودرو هست. البته توی 206مدل91از گیربکس be1هم استفاده شده به تعداد محدود.
  • جواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    3 0
    سلام.آیاصندلی رانا و206 یکیه؟ممنونم جواب بدین
  • مسعود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    7 0
    سلام دوستان.من میخوام ماشین بخرم و بین206 و رانا موندم.لطفا دوستانی که اطلاعات کافی دارن راهنماییم کنن.
  • سید حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    1 0
    كنترل سیستم صوتی 206 روی فرمان است كه مزیت بزرگی است دوما صندلی عقب اس دی می خوابد و فضای بیشتری جهت حمل بار های طویل در اختیار میگذارد مه این هم مزیت دیگری است از طرفی چراغهای 206 بمراتب قوی تر و پر نور تر از رانا میباشد كه در رانندگی خارج از شهر مزیتی انكار ناشدنی است
  • نوید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    رانا مدل ٩٤ دارم و ٣٠ هزار بیشتر نرفته اما ٢ بار دیسك و صفحه عوض كردم.شتاب خوبی داره،این نشون از سالم بودن صفحه داره انا تو ترافیك دنده ١ به زور جا میره.لطفا راهنمایی كنید كه مشكل از كجاست
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    3 0
    به نظر من رانا جدید تره و استاندارد بالا تری نسبت به 206 داره و رانا از جلو و عقب و کنار که نگاهش کنی از ۲۰۶ شیک تره و ترمز هایش چهار چرخ دیسکی موتور tu5 و همچنین رانا چند تا آپشن بیش تر نسبت به رقیب خود داره ازجمله ( هشدار دهنده سنسور دنده عقب تنظیم زاویه چراغ ها و ....) فقط تنها عیبی که داره که خیلی هم مهم نیست نداشتن سیستم تهویه اتومات و نداشتن کروز کنترل که رو اکثر خودرو ها شایع است که اگه بخوای می تونی با یکم هزینه کردن روش کروز کنترل رو نسب کنی در ضمن رانا از ۲۰۶ چهار میلیون تومان ارزون تره پس معلومه که به صرفه تره .