کد خبر 28002
۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
فقیرترین کشورهای جهان+تصاویر

پرشین خودرو: با وجود پیشرفت های عظیم کشورهای جهان ، هنوز مردم بسیاری از کشورهای جهان سوم با درامدهایی ناچیز در حال زندگی کردن هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، امروزه افراد بسیاری در جهان هستند که با درآمدهای چند میلیون دلاری ماهانه در حال زندگی کردن هستند. در همین حال مردم کشورهای فقیر جهان با در آمدهایی کمتر از هزینه یک وعده غذایی مجلل در حال سپری کردن زندگی خود هستند.

بر اساس تخمین‌ها امروزه حدود ۱.۷ میلیارد نفر در جهان در فقر مطلق زندگی می‌کنند و روزانه حدود ۲۵۰۰۰ نفر از گرسنگی می‌میرند که تعداد زیادی از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

فقر در برخی از مناطق زمین بیشتر از سایر نقاط دامن‌گیر مردمان شده‌است. برای مثال ۱۷ کشور از ۲۰ فقیرترین کشورهای دنیا در آفریقا قرار دارند.

در این گزارش نگاهی داریم به فقیرترین کشورهای جهان از نظر درامد سالانه فردی.


افغانستان

با جمعیتی بیش از 30 میلیون نفر افغانستان رتبه 42 جهان از نظر جمعیت است ، با این وجود با درآمد سالانه فقط 1100 دلار رتبه دهم در میان کم ترین درآمدهای فردی جهان را دارا است. یکی از دلایل پایین بودن میزان درآمد در این کشور وجود جنگها و درگیری های داخلی بی پایان است.

نیجر

با جمعیتی بیش از 17 میلیون نفر این کشور بیابانی رتبه نهم کمترین درآمد فردی را به خود اختصاص داده است. بیش از 80 درصد مساحت این کشور را بیابان صحرا تشکیل داده که محدودیت بسیاری را در ایجاد منابع درامدی به وجود آورده است. در آمد سالانه فردی در این کشور به طور متوسط 771 دلار می باشد. 

بروندی

بروندی کشوری واقع در غرب آفریقا است که هیچ گونه دسترسی به دریا ندارد، با جمعیتی بیش از 8 میلیون نفر و در آمد سالانه فردی 625 دلار این کشور رتبه هشتم کمترین درآمد جهان را دارا است ، دلایل اصلی فقر در این کشور عدم وجود سیستم قانونی سالم ، سطح پایین سواد جامعه و عدم وجود ازادی اقتصادی می باشد.

زیمباوه

زیمباوه کشوری است واقع در جنوب آفریقا که هیچ گونه دسترسی به آب های آزاد ندارد . این کشور جمعیتی بیش از 12 میلیون نفر دارد . در آمد فردی سالانه هر فرد در این کشور 589 دلار می باشد. شاخص امید به زندگی در این کشور برای مردان 37 سال و برای زنان 34 سال می باشد که کمترین میزان در جهان است.

اریتره

ماداگاسکار

جزیره ای واقع در جنوب شرقی آفریقا با حیات وحشی خاص ، بیش از 90 درصد گونه های جانوری موجود در ماداگاسکار مختص به این جزیره هستند و در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمی شوند. درآمد سالانه فردی در این کشور 500 دلار می باشد.

لیبریا  

به گزارش بازار خبر، لیبریا کشوری واقع در شرق آفریقا است که با جمعیت 3.5 میلیونی رتبه 130 جهانی از نظر جمعیت را دارا است. متوسط درامد سالانه هر فرد در این کشور 436 دلار است. منابع اصلی درامد در این کشور معادن طلا ، الناس و سایر مواد معدنی است.

جمهوری آفریقای مرکزی

کشوری واقع در آفریقای مرکزی بدون هیچ گونه دسترسی به آب های ازاد ،جمعیت این کشور بیش از 4 میلیون نفر می باشد و متوسط درامد سالانه هرفرد 300 دلار است. بیشتر این کشور را جنگ های بارانی پوشانده است و بهترین راه جا به جایی استفاده از رودخانه  اوبانگی می باشد.

مالاوی

مالاوی کشوری واقع در جنوب غربی آفریقا است که هیچ گونه دسترسی به آبهای ازاد ندارد . جمعیت این مشور نزدیک به 16.5 میلیون می باشد که به دلیل آمار بالای مرگ و میر بر اثر بیماری های همچون ایدز و آمار بالای مرگ در میان کودکان به شدت متغیر است. در آمد سالانه هر فرد از طریق بهترین منبع درامد این کشور یعنی کشاورزی 253 دلار در هر سال است.

کنگو

جمهوری دموکراتیک کانگو کشوری واقع در افریقای مرکزی است که از طریق قسمتی باریک به اقیانوس متصل است این کشور از نظر مساحت یازدهمین کشور بزرگ دنیا است و با جمعیت 75 میلیونی رتبه 19 را از نظر جمعیت دارا است. متوسط درامد سالانه هر فرد در این کشور 236 دلار است.

کد خبر 28002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 0
    iran???????????????