کد خبر 28169
۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
برخی خودروسازان به ایران نرسیدند

پرشین خودرو: دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو گفت: پس از توافقنامه ژنو بسیاری از شرکت‌های خودروسازی جهان خواستار شرکت در همایش صنعت خودرو بودند اما موفق به این کار نشدند.

به گزارش «پرشین خودرو»، ساسان قربانی اظهار کرد: بسیاری از خودروسازان اروپایی و آسیایی بعد از توافقنامه ژنو و رفع تحریم صنعت خودرو برای حضور در ایران ابراز تمایل کردند اما در فرصت محدود حدودا 10 روزه زمان لازم برای تهیه ویزا و فراهم کردن مقدمات وجود نداشت. وی با بیان این‌که برخی از این خودروسازان از هم‌اکنون از حضور خود در همایش بعدی در سال آینده خبر داده‌اند، خاطرنشان کرد: از نظر زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های تولید، ایران جزو 10 کشور برتر صنعت خودروی جهان بوده و جذابیت‌های زیادی برای شرکت‌های خارجی دارد. دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو ادامه داد: در همایش اخیر حضور شرکت‌هایی از دیگر کشورها از جمله ایتالیا و چین، به دو خودروساز فرانسوی نشان داد که اگر دیر بجنبند بازار خودروی ایران را از دست خواهند داد. وی به ایسنا گفت: دست ایران در مذاکره با خودروسازان خارجی خالی نبوده و وجود پایگاه‌های وسیع تولید خودرو، زنجیره تامین گسترده و بازارهای منطقه‌ای یک امتیاز برای صنعت خودروی ایران است. قربانی تصریح کرد: دو خودروساز فرانسوی پژو و رنو تحت تاثیر استقبال جهان از صنعت خودروی ایران قرار گرفتند و مطمئنا سعی خواهند کرد روابط خود با ایران را بهبود بخشند.
کد خبر 28169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس خودرو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    3 0
    دست شما درد نکند.ایکاش کاری می کردید که نمایشگاه خودرو امسال هم محل جولان چینی ها و بعضاً ترکها نشود و این استقبال گسترده از همایش شامل نمایشگاه هم بشود.نمی دانم شاید به خاطر این بود که امکان حضور عموم تو نمایشگاه بود ولی امکان حضور تو همایش محدود بود.