رفع چالش های داخلی صنعت خودرو پیش نیاز همکاری با خودروسازان خارجی

پرشین خودرو: معاون بازرگانی ایران خودرو اعلام کرد: در حال حاضر بزرگترین چالش پیش روی صنعت خودرو کمبود نقدینگی است و قبل از شروع همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا باید شرایطی را فراهم کرد تا این چالش ها از بین برود.

حمیدرضا رستگار در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب، اظهار كرد: شرکت های خودروسازی و قطعه سازی توان تامین منابع مالی مورد نیاز برای تحقق جهش این صنعت را ندارند و هزینه های تامین مواد اولیه و نیازهای نقدینگی این صنعت در سالهای اخیر حدود سه برابر افزایش یافته، این در حالی است که بانک ها جریان تزریق منابع مالی به این صنعت را متوقف کردند. وی تصریح کرد: در چنین شرایطی نیازهای مالی صنعت خودرو باید از محل منابع مالی سهام داران تامین شود و با توجه به اینکه سهام داران عمده صنعت خودرو بخش های دولتی هستند، لازم است شرایطی فراهم شود تا با تزریق منابع مالی فوری اثرات تحریم های سالهای اخیر از بین برود و شرایط مناسبی بر صنعت خودرو حاکم شود. معاون بازرگانی ایران خودرو با بیان این مطلب که صنعت خودروسازی ایران باید بازار کشورهای منطقه را در اختیار بگیرد، افزود: انعقاد قراردادهای صادراتی با قطعه سازان و خودروسازان داخلی، همکاری با خودروسازان خارجی و بهره وری از تکنولوژی بالای آنها منجر به در دست گرفتن بازار داخلی و افزایش چشمگیر صادرات به بازار خارجی خواهد شد.
کد خبر 28181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس خودرو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    4 0
    بانکها به دنبال سود هستند و اگر سوداوری انها تضمین شود حتما تسهیلات می دهند.باید از خودروسازان پرسید که توی این مدت چه کرده اند که بانکها وامی پرداخت نمی کنند.آیا این به خاطر عدم بازگشت سرمایه بانکها از سوی خودروسازان به دلیل حمایتهای بی دریغ دولتی نیست.این سوالیست که خودروسازان به جای گلایه باید با رجوع به وجدان خود پاسخ آن را بدهند.