قطعه سازان خواهان بهبود همکاری های جدید با رنو و پژو هستند

پرشین خودرو: عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اعلام کرد: عملکرد پژو در دوره های مختلف باعث ارتقاء صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور شد ولی در شرایط کنونی باید نگاه متفاوتی نسبت به گذشته در همکاری های فی ما بین حاکم شود.

محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: علاوه بر سیاست گذاری های متفاوت پژو در زمینه خودروسازی و قطعه سازی کشور که موجب افزایش تولید این نوع خودرو در بازار کشورمان شد، همکاری و تعامل مطلوب با قطعه سازان داخلی فرصت مناسبی را برای تولید قطعات خودرو و به دست گرفتن بازار فراهم کرد. وی همچنین به عدم همکاری شرکت خودروسازی رنو اشاره کرد و گفت: تا کنون طی همکاری هایی که خودروسازان داخلی با شرکت های خارجی از جمله رنو داشته اند، این شرکت هیچگونه سرمایه گذاری کلانی در این بخش انجام نداده و با دیدگاه متفاوتی وارد صنعت خودرو ایران شد. نجفی منش با بیان اینکه شرکت رنو تلاش کرد با ایجاد شرکتی که 51درصد سهام آن متعلق به فرانسه و 49درصد متعلق به طرف های ایرانی است در بازار ایران حضور یابد، افزود: بعد از مذاکرات انجام شده با شرکت رنو و ایجاد موانع بسیاری در صنعت خودروسازی کشور، محصولات این شرکت در ایران به تولید انبوه رسید که ورود این نوع خودرو به بازار رضایت مردم را جلب نمود این در حالی بود که ایران با مشکلات تحریم های بانکی مواجه شد که همین امر تاثیر نامطلوبی بر صنعت خودروسازی کشور گذاشت. عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو همچنین تصریح کرد: خودروسازان کشور باید با در نظر گرفتن منافع ملی و حمایت از صنعت خودرو زمینه سرمایه گذاری را برای شرکت های خارجی فراهم کرده و قراردادها را طوری منعقد کنند که منافع سرمایه گذاران داخلی در صنعت قطعه سازی را در پی داشته باشد و بتوانیم با بهره گیری از توان مالی و تکنولوژی بالای قطعه سازان خارجی کیفیت صنعت قطعه سازی داخلی را بهبود بخشیم.
کد خبر 28310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس خودرو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 0
    1-دیروز:خودروسازان بزرگ دنیا در راه همکاری با ایران صف کشیده اند.به نوبت بررسی می کنیم.لطفاً نوبت را رعایت کنید.رنو و پزو چون فرانسه با ما بد کرده نیان. 2-امروز:ما خواهان همکاری با رنو و پژو هستیم.اینها قبلاً خوب بودن و چنین و چنان کردن.ما هم بعضی شیطنت ها رو فراموش می کنیم.پس تا دیر نشده بیاین. 3-فردا:خودروهای چینی از لحاظ کیفی چیزی کم از سایرین ندارن.چه ایرادی داره این خودروها رو سوار شیم.فلان کشور و فلان کشور از قطعات چینی استفاده می کنن چرا ما نکنیم. نتیجه اخلاقی:جوگیر شدن یکی از معضلات جامعه ایرانیست.پس زود جوگیر نشیم.