کد خبر 28476
۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
خبرهای جدید برای علاقه‌​مندان به BMW

پرشین خودرو: در اوایل اسفندماه سال گذشته، زمانی که هفته‌نامه دنیای‌خودرو گزارش مفصلی را از آخرین وضعیت نماینده انحصاری شرکت ب‌‌ام‌و آلمان در ایران یعنی پرشیاخودرو منتشر کرد، مالکان وقت این شرکت در تدارک برگزاری مزایده‌ای بودند تا 100درصد سهام پرشیاخودرو را واگذار نمایند.

به گزارش «پرشین خودرو»، چندی بعد، شرکت «دیدگاهان جاوید» این مزایده را برای شرکت پرشیاخودرو برگزار کرد و بهار پارسال مشخص شد که بخش خصوصی، تمام سهام شرکت پرشیاخودرو (67درصد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری ری و 33درصد مربوط به موسسه نوریانی) را خریداری کرده است. در همان زمان، بخش خصوصی برنده در مزایده، تمام خودروهای ب‌‌ام‌و  موجود در شرکت را به همراه یک ملک موجود در کیلومتر 6 جاده مخصوص تهران – کرج شامل نمایشگاه، تعمیرگاه، انبار و هر آنچه در آن موجود بود را به عنوان دارایی‌های شرکت پرشیاخودرو تحویل گرفت. از آن زمان تاکنون حدود 5 ماه می‌گذرد و شرکت پرشیاخودرو با مدیریت جدید در حال تدوین برنامه‌هایی است تا بتواند وضعیت واردات، فروش و خدمات پس از فروش خودروهای ب‌‌ام‌و در ایران را بهبود ببخشد.
هفته گذشته طی بازدیدی که از بخش‌های مختلف مجموعه پرشیاخودرو داشتیم در مورد اینکه مدیران جدید پرشیاخودرو چه سابقه‌ای در صنعت خودرو دارند و از چه زمانی کار خود را در این شرکت آغاز کرده‌اند از بهرام قیصرزاده سئوال کردیم. او در حال حاضر، مدیرعامل جدید شرکت پرشیاخودرو نماینده انحصاری BMW آلمان در ایران است.
***
آقای قیصرزاده! از حدود 70 سال پیش که خودروهای ب‌‌ام‌و برای اولین بار وارد ایران شدند تاکنون این شرکت آلمانی نماینده‌های زیادی در کشور داشته به طوری که نام‌هایی از فلاحتی و وهاب‌زاده تا نوریانی و سرمایه‌گذاری ری را می‌‌توان در تاریخچه این شرکت دید. لطفاً بفرمایید اکنون وضعیت سهام پرشیاخودرو چگونه است؟
آخرین بار بعد از مزایده‌ای که بهار امسال برگزار شد ما به عنوان یک بخش خصوصی توانمند توانستیم 100درصد سهام شرکت پرشیاخودرو را خریداری کنیم و از شهریورماه امسال در شرکت مستقر شدیم. ترکیب سهامداران فعلی شرکت پرشیاخودرو را افراد حقیقی با سرمایه کاملاً خصوصی تشکیل می‌دهند و این افراد پیش از این در صنعت خودرو در زمینه تولید و صادرات قطعات فعالیت داشته‌اند. در واقع می‌توان گفت که اکنون پرشیاخودرو 100درصد خصوصی شده و برنامه‌های خوبی برای آینده دارد.
راستش فعالیت پرشیاخودرو طی یکی – دو سال اخیر آنقدر کاهش پیدا کرده که بخشی از بازار به راحتی به رقبا واگذار شده. آیا برنامه مدیران جدید به گونه‌ای است که این وضعیت را جبران کند؟
بله! ما برنامه‌هایی داریم که وضعیت گذشته را جبران می‌کند. به عنوان مثال؛ طی چند ماه اخیر میزان فروش خودروهای ب‌‌ام‌و توسط نمایندگی بیش از 40درصد افزایش یافته به طوری که حدود 70درصد از خودروهای موجود در انبار را ظرف 3-4 ماه اخیر فروخته‌ایم و می‌خواهیم دوباره خودروهای جدید وارد کشور کنیم. به هر حال همین که بعد از مدت‌ها فروش خودروها در شرکت دوباره آغاز شده و قیمت‌های جدید هم تعیین شده خودش می‌تواند امیدوارکننده باشد. ناگفته نماند که ما در حال حاضر حدود 3000 دستگاه انواع خودروی ب‌‌ام‌و سفارش شده برای واردات داریم که تعدادی از آنها برای سال 2014 می‌باشد.
آیا مردم باز هم شاهد تغییر مدیریت و مالکیت در پرشیاخودرو خواهند بود؟
خیر! ما دیگر بخش خصوصی هستیم و قصد داریم با ایجاد امنیت شغلی در شرکت و عدم تغییر بی‌دلیل مدیران، برنامه‌ای مدون و طولانی‌مدت را در شرکت دنبال کنیم. ضمن اینکه پرشیاخودرو دیگر مشکلی در خصوص سرمایه‌گذاری و تعیین بودجه جهت واردات مدل‌های جدید ب‌‌ام‌و نخواهد داشت. اکثر مدیران جدید که هر کدامشان سابقه کار در یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان را دارند در این مجموعه به صورت متمرکز کار می‌کنند تا پرشیاخودرو بتواند در آینده نزدیک سهم قابل توجهی از بازار خودروهای لوکس وارداتی را از آن خود کند.
در حال حاضر بیش از 40 مدل ب‌‌ام‌و در دنیا عرضه می‌شود. لطفاً بفرمایید چند مدل از آنها در ایران به دست مشتری می‌رسد؟
من فکر می‌کنم تاکنون کمتر از 15 مدل جدید ب‌‌ام‌و برای ورود به بازار ایران ثبت سفارش شده است. ضمن اینکه کلاً طی 10 سال اخیر حدود 15 هزار دستگاه از خودروهای ب‌‌ام‌و به ایران آمده‌اند.
کدام مدل‌ها جدید هستند و در سال جاری وارد شده‌اند؟
از لحاظ سال ساخت امسال پنج مدل جدید که همگی 2014 هستند وارد شده‌اند. این مدل‌ها 520، 528، 640 گرن کوپه، 535 جی‌تی و 760li دوازده سیلندر هستند. ناگفته نماند واردات خودروهای ب‌‌ام‌و کلاس دو و چهار را نیز در برنامه داریم.
با بخشنامه اخیر دولت مبنی بر آزاد بودن واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی مشروط به پرداخت عوارض گمرکی 140درصد آیا شما مدل‌های با موتورهای قوی‌تر از 5/2 لیتر را هم وارد کردید؟
این بخشنامه مربوط به خودروهایی بود که تا قبل از آن تاریخ جهت ترخیص به گمرک وارد کشور شده بودند و در حال حاضر امکان ثبت سفارش و واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی وجود ندارد.
در میان مدل‌های 2013 و 2014 گران‌ترین و ارزان‌ترین ب‌‌ام‌وهای موجود در بازار ایران کدامند؟
به گزارش دنیای خودرو، ارزان‌ترین خودرویی که توسط نمایندگی عرضه می‌شود همان 520 مدل 2014 است که بین 280 تا 290 میلیون تومان قیمت دارد. ارزان‌ترین ب‌‌ام‌و موجود در نمایشگاه‌های سطح شهر هم X1 است که مدل 2013 آن 185 میلیون تومان می‌ارزد. ولی گران‌ترین ب‌‌ام‌و موجود در بازار موسوم به سند جانبازی M6 است که در حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
شنیده‌ایم که پرشیاخودرو دوباره می‌خواهد نسبت به فروش اقساطی خودروهای ب‌‌ام‌و اقدام کند درست است؟
بله! آخرین بار فروش اقساطی خودروهای ب‌‌ام‌و در ایران مربوط به سال 2008 میلادی بود و اکنون بعد از پنج سال دوباره می‌خواهیم این کار را به صورت 50درصد نقد و50درصد اقساط در قالب قرارداد فروش به شرط تملیک انجام دهیم. ناگفته نماند که اقساط خودروها بدون بهره خواهد بود و هزینه‌هایی نظیر پلاک، بیمه بدنه و گارانتی پنج ساله نیز به عهده شرکت پرشیاخودرو است. از آنجایی که موجودی خودروها در انبار شرکت پرشیاخودرو مربوط به مدل‌های 2012 و 2013 می‌باشند بنابراین فروش اقساطی صرفاً برای مدل‌های مذکور است و مدل‌های 2014  نیز به زودی شامل فروش اقساطی خواهند شد.
گفته می‌شود خودروهایی که توسط نمایندگی عرضه می‌شود حدود 5درصد از خودروهای موجود در نمایشگاه‌های سطح شهر گران‌تر است چرا؟
این تفاوت قیمت به خاطر داشتن بیمه بدنه و گارانتی پنج ساله خودروهای ما است.
می‌گویند از زمانی که خودروهای ب‌‌ام‌و به بازار ایران آمدند تاکنون بیش از 50 هزار دستگاه از این خودروها چه قدیمی و چه جدید در سطح کشور تردد می‌کنند که بخش عمده‌ای از آنها بعد از انقلاب وارد شده است. پرشیاخودرو برای اینکه بازار ثانویه و خدمات پس از فروش این خودروها را نیز پوشش دهد و سهم خود را از پتانسیل‌های موجود در این بازار افزایش دهد چه برنامه‌هایی دارد؟
به سوال خوبی اشاره کردید! من در اینجا برای همه دارندگان خودروهای ب‌‌ام‌و در ایران دو خبر خوب دارم. اول اینکه ما اعلام می‌کنیم که از این پس به تمام دارندگان خودروهای ب‌‌ام‌و در کشور حتی آنهایی که خودرویشان را از نمایندگی نخریده‌اند سرویس و خدمات پس از فروش خواهیم داد و این در حالی است که خریداران خودرو از نمایندگی مشمول امتیاز بالاتری نظیر گارانتی و بیمه بدنه نیز می‌شوند. خبر دوم اینکه ما قصد داریم بازار ثانویه خرید و فروش خودروهای دست دوم و کارکرده ب‌‌ام‌و را نیز در تهران راه‌اندازی کنیم و شرکت آمادگی دارد تا خودروهای دست دوم را از مشتریان خریداری کند و پس از تایید اصالت و کارشناسی فنی، قیمت‌گذاری نماید و دوباره آن را پس از تعمیر و نوسازی یکسال گارانتی نماید و به دیگر مشتریان و علاقه‌‌مندان عرضه کند.
وقتی در شهرهای بزرگ ایران تردید می‌کنیم در بسیاری از مواقع به تعمیرگاه‌هایی برمی‌خوریم که با به نمایش درآوردن لوگوی ب‌‌ام‌و مدعی هستند که مجهزترین مرکز خدمات این خودروها می‌باشند. شما چقدر این تعمیرگاه‌ها را تایید می‌کنید؟
اولاً بنده در همین جا اعلام می‌کنم که پرشیاخودرو هیچ تعمیرگاه و نمایندگی فروشی در شهرستان‌ها ندارد و از طرفی هم قبول می‌کنم که خودروهای ب‌‌ام‌و در سطح کشور پراکنده‌اند و نیاز به دریافت خدمات در محلی که تردد می‌کنند دارند. به همین خاطر قصد داریم تا ظرف یکسال آینده نمایندگی‌ها را در شهرستان‌ها فعال کنیم تا آنها هم بتوانند مانند نمایندگی مرکزی مطابق استانداردهای روز دنیا به مشتریان سرویس بدهند ولی این هشدار را هم می‌دهیم که خودروهای ب‌‌ام‌و از لحاظ سیستم الکترونیکی بسیار حساس هستند و با توجه به زیاد شدن قطعات تقلبی و غیراصل در بازار صلاح نیست که مالکان این خودروها به هر تعمیرگاهی مراجعه کنند. ما برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی تصمیم گرفتیم به همه دارندگان ب‌‌ام‌و در کشور خدمات بدهیم و حتی برنامه خدمات دوره‌ای را در دستور کار داریم. من به جرأت می‌توانم بگویم که تعمیرگاه مرکزی ما واقع در کیلومتر 6 جاده مخصوص تهران – کرج تخصصی‌ترین و استانداردترین تعمیرگاه ب‌‌ام‌و در کشور است که طبق استانداردهای شرکت مادر اداره می‌شود و ظرفیت پاسخگویی به 80درصد ب‌‌ام‌وهای موجود در کشور را دارد.
اما می‌گویند خدماتی که در نمایندگی ارائه می‌شود گران‌تر از سایر تعمیرگاه‌ها است چرا؟
محاسبات ما برای مشتری طبق استانداردهای ب‌‌ام‌و آلمان انجام می‌شود یعنی خودروسازان معروف جهان به ازای هر یک ساعتی که بر روی خودرو کار می‌کنند یک مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند. به عنوان مثال؛ در اروپا ساعتی 130 یورو و در آمریکا ساعتی 160 دلار بابت اجرت تعمیرات دریافت می‌شود. در ایران هم نمایندگی پورشه و لکسوس ساعتی 80 هزار تومان می‌گیرند. ما هم به عنوان نمایندگی ب‌‌ام‌و همین مقدار را می‌گیریم یعنی به ازای هر 5 دقیقه کار بر روی خودرو فقط 7 هزار تومان اجرت دریافت می‌شود. ضمن اینکه عملیات سرویس با استفاده از مجهزترین تجهیزات و مجرب‌ترین افراد انجام می‌گیرد.
برای علاقه‌مندان به دنیای تیونینگ و خودروهای سری M ب‌‌ام‌و که قبلاً فقط می‌توانستند پکیج بدنه M را بر روی خودروی خود نصب کنند بفرمایید که آیا بالاخره M واقعی با موتور تقویت شده نیز به کشور وارد می‌شود؟
نمایندگی برای اولین بار به غیر از پکیج M توانسته M واقعی یا همان M با موتور و گیربکس تیونینگ شده را نیز به بازار ایران بیاورد. همان‌گونه که می‌دانید هزینه تولید و ساخت موتور و گیربکس‌های مورد استفاده در سری‌های M دو برابر هزینه ساخت موتور و گیربکس‌های معمولی است.

بهرام قیصرزاده (نشسته) مدیرعامل شرکت پرشیاخودرو /   از راست به چپ (ایستاده): بهنام بحری مدیر مارکتینگ - پویا پایدار مدیر خدمات پس از فروش - احمد پارساپور مدیر آی‌تی - اکبر حسینی مدیر بازرگانی - علی محب‌خسروی مدیر فروش و  مونا عبدالهیان مدیر اداری و منابع انسانی

دو نوع خط رنگ در این مرکز وجود دارد اولی خط رنگ های تینری موسوم به خط 55 و دومی خط رنگ بدون استفاده از تینر و یا با استفاده از آب دیونیزه  که اصطلاحاً خط 90 نام دارد.

در تمام واحدهای پذیرش در نمایندگی‌های ب‌ام‌و در سراسر دنیا قسمت ورودی باید این‌گونه  و با این دیزاین باشد به طوری که مشتری هنگام ورود باید کانتر اطلاعات پذیرش را ببیند.

در تمام واحدهای پذیرش در نمایندگی‌های ب‌ام‌و در سراسر دنیا قسمت ورودی باید این‌گونه  و با این دیزاین باشد به طوری که مشتری هنگام ورود باید کانتر اطلاعات پذیرش را ببیند.

سالن انتظار مشتریان یا همان VIP در نمایندگی ب‌ام‌و. به طوری که مشتریان می‌توانند تا زمان تحویل گرفتن خودروی خود در این سالن بزرگ که مجهز به  امکانات پذیرایی  می‌باشد منتظر بمانند.

در  تصویر  فوق، مدل 535i یا گرن توریسموی GT را ملاحظه می‌کنید که بین استیشین و سدان طراحی شده است و در اروپا برای مسافرت از آن استفاده می‌شود. صندوق عقب این خودرو به دو شکل شهری و سفری باز می‌شود و هنگامی که صندلی‌های عقب را می‌خوابانید فضایی در حدود 1670 لیتر در اختیار شما قرار می‌‌گیرد. این خودرو حدود 600 میلیون تومان قیمت دارد.  در این مرکز، یک اتاق ابزار ویژه برای تعمیرات ب‌ام‌و وجود دارد که ارزش ابزارآلات آن  صدها هزار یورو است.

ب‌ام‌و 640i  گرن‌کوپه با حدود 340 اسب‌بخار قدرت که رقیب مرسدس CLS در بازار ایران است و حدود 800 میلیون تومان نیز قیمت دارد.

انبار فوق یکی از پنج انبار قطعات ب‌ام‌و در ایران است که همیشه  حدود 6  میلیون یورو  ارزش رزرو قطعات موجود در این انبارها است.

همیشه ده‌ها میلیون‌ تومان موجودی انواع رنگ در این مرکز است و کلاً 110 الی 120 ماده رنگی موجود در این مرکز می‌تواند بی نهایت رنگ را برای انواع و اقسام خودروها بسازد.

واحد صافکاری و نقاشی ب‌ام‌و یکی از بهترین‌ها در ایران است که مدیریت این واحد توسط نیروهای متخصص و دوره دیده اداره می‌شود. دستگاه کوچکی که به عنوان اسکنر رنگ در دست شخص است  ابزار ارزشمندی است که می‌تواند  با اسکن رنگ بدنه، فرمول آن را برای ساخت تشخیص دهد.

دستگاه جوش آلومینیوم یا جوش آرگون که ارزش بالایی دارد  و می‌تواند به صورت موضعی طوری جوشکاری کند که رنگ اطراف را نسوزاند. با این دستگاه حتی می‌توان آلومینیوم را نیز جوش داد. کارکردن با این دستگاه مهارت خاصی می‌خواهد.

کد خبر 28476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha