نباید تنها خودروها را در آلودگی هوا مقصر دانست

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنشی نسبت به اظهارات رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: مادامی که سوخت یورو 4 به صورت سراسری تولید نشود تولید خودرو با استاندارد یورو 4 تأثیری در وضعیت آلودگی هوا نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، چندی پیش رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خودروسازان باید خسارت ناشی از آلودگی هوا و ایمنی مردم را بپردازند گفت: بانک جهانی اعلام کرده ایران 8 میلیارد دلار در سال 2006 به دلیل آلودگی هوا خسارت دیده است. احمد نعمت بخش در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، افزود: در حال حاضر بیشتر تولیدات خودروسازان ما بر اساس آلایندگی یورو 4 است اما به دلیل توزیع نشدن سراسری سوخت یورو 4 این خودروها ناگزیر به استفاده از سوخت یورو 2 هستند که این امر نیز پس از مدتی موجب آسیب رسیدن به موتور و کاتالیست خودرو می شود. وی در ادامه تصریح کرد: در صورت توزیع سراسری سوخت یورو 4 خودروسازان ما نیز استاندارد تمامی تولیدات خود را به یورو 4 ارتقاء خواهند داد. دبیر انجمن خودروسازان ایران عنوان کرد: در حال حاضر تنها مراکز معاینه فنی شهر تهران تجهیزات تست خودروهای یورو 4 را دارند لذا یکی دیگر از الزامات تولید خودرو یورو 4 تجهیز مراکز معاینه فنی سراسر کشور است. وی همچنین در مورد خودوهای وارداتی اظهار داشت: تولیدکنندگان خودروهای وارداتی با تنظیم ECU این خودروهای با مصرف سوخت فعلی کشور( استاندارد یورو 2) باعث عدم اعلام مشکل سوخت در پشت آمپر این خودروها گردیده ولی مصرف این نوع سوخت به دلیل پایین بودن اکتان آنها در این خودروها در دراز مدت باعث کاهش عمر مفید موتور و افزایش آلایندگی ها خواهد شد. وی همچنین اثرات بالا بودن میزان بنزن و گوگرد بنزین کشور را تخریب محیط زیست و سلامتی انسان ها و از بین رفتن زود هنگام( فاسد شدن) کاتالیست خودروها اعلام نمود. نعمت بخش در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که زیرساخت های لازم برای تولید خودرو یورو 4 وجود ندارد نباید تنها خودروها را در آلودگی هوا مقصر دانست.
کد خبر 28591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    1 0
    این اقا نمی داند میانگین مصرف خودرو در دنیا زیز پنج لیتر در 100 کیلومتر است ولی شما خودروهای پرمصرف بالای ده لیتر در 100 کیلومتر تولید و مردم را در شهرها دچار انواع بیماریها نموده اید.